2020-12-11, 18:20
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ja, är det en blodhund som spårat är det säkert korrekt. De hundarna är fantastiska! Två gånger samma väg, alltså? Då har han gått till Tutaryd. Varför? Känner han nån där?

Ni som kan trakten, det måste väl ta 1,5 timme att ta sig dit från Smalspåret? Minst. Men om man genar .... vad säger ni? En timme? Och vad hände i Tutaryd? Tog spåret bara slut? Detta är så märkligt!!

Ja så märkligt! Finns en sjö där ser jag. 6,4 km från Smalspåret?
Senast redigerad av cordelia 2020-12-11 kl. 18:22.
Citera
2020-12-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ja, är det en blodhund som spårat är det säkert korrekt. De hundarna är fantastiska! Två gånger samma väg, alltså? Då har han gått till Tutaryd. Varför? Känner han nån där?

Ni som kan trakten, det måste väl ta 1,5 timme att ta sig dit från Smalspåret? Minst. Men om man genar .... vad säger ni? En timme? Och vad hände i Tutaryd? Tog spåret bara slut? Detta är så märkligt!!
Håller med dig. Blodhundar är fantastiska. Missing peoples id-hundarna däremot ger jag inte mycket för.
Citera
2020-12-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvelia
Tänker rent spontant efter att ha läst tråden att detta kan ha hänt Mattias;

1. Han har blivit ofrivilligt bortförd/mördad. Om Mattias springer från något eller någon känns det rimligt att han försökt lifta med förbipasserande bilist? Isåfall kan de hunnit en bra bit från Ljungby innan ett eventuellt bråk/konflikt bröt ut mellan dem.

2. Han har blivit påkörd och avlidit på plats, men föraren vill inte hamna i skiten och tar med sig Mattias kropp och gör sig av med den.

3. Killarna på festen har tillsammans gjort sig av med Mattias och håller hårt i en efterkonstruktion om hur kvällen gick till.

4. Blivit snedtänd och langaren vill inte bli påkommen och gör sig därför av med Mattias.

Min första teori var att han fått psykos och frusit ihjäl i skogen/ån/förråd/ödehus, men det känns rimligt att han borde hittats vid det här laget om så vore fallet.
Man undrar ju om langarna är inplockade . Mattias kanske försökte sälja grejor själv. Därav polisens människorovs teori.. Sms kraven borde ju vara avfärdade för länge sen..
Citera
2020-12-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Håller med dig. Blodhundar är fantastiska. Missing peoples id-hundarna däremot ger jag inte mycket för.

Missing People har inga ID-hundar.

En blodhund kan säkerligen vara fantastisk - med en fantastisk förare.
Citera
2020-12-11, 18:30
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Man undrar ju om langarna är inplockade . Mattias kanske försökte sälja grejor själv. Därav polisens människorovs teori.. Sms kraven borde ju vara avfärdade för länge sen..

Borde han inte haft kontakt med dessa innan han drog. Via sin mobil. Som han lämnade.
Citera
2020-12-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Borde han inte haft kontakt med dessa innan han drog. Via sin mobil. Som han lämnade.
. Möjligt..
Men dom kan setts av en slump och börjat bråka..jag vet.. Långsökt.. Men är droger inblandat är pengar inblandat..
Citera
2020-12-11, 18:36
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia

Ja, dags att dragga där och att leta igenom trakten. Undrar vad han skulle dit att göra - hela den vägen i kyla och mörker, utan ytterkläder och skor. 😰

Han ska ju ha letat efter en tjej, när han knackade på på Smalspåret. Kanske hade han nån tjej i Tutaryd? Men har han gått in och lagt sig i nån jordkällare eller annat ställe och sedan blivit inlåst eller frusit ihjäl hade ju hunden hittat honom.
Citera
2020-12-11, 18:38
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag har inga kommentarer angående dina mediala förmågor men det du skriver i slutet fick mig till att tänka på en sak:
Tänk om han inte avsåg att lämna festen utan bara skulle ut och ta lite frisk luft. Han struntar i skorna och går ut men kommer inte in igen för att dörren är låst och de som är i huset hör inte honom ropa för musiken har för hög volym.
Han kan inte ringa för mobilen finns kvar i huset så han bestämmer sig för att gå därifrån.
om du är nånstans, varsomhelst, reser dig och säger "jag går nu".. menar du att du ska ut och ta lite luft för att komma tillbaks efter några minuter?
tänk utanför röven ditt jävla mongo.
sluta fylla ut tråden med din skit din förbannade jävla imbecilla fittjävel. håll käftjäveln. fattar du?
Citera
2020-12-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beloc
Jag lider med hans anhöriga.
Min grabb försvann för ett år sedan, han hittades avliden i skogen.
Ynka 500 meter från där han sågs senast... Jag vet hur detta känns. Fy fan.

Nej men usch. Vad hemskt. Lider med dig. Kan inte föreställa mig hur det måste varit. Jag beklagar verkligen din sorg. Inget man ska behöva gå igenom.
Citera
2020-12-11, 18:42
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
. Möjligt..
Men dom kan setts av en slump och börjat bråka..jag vet.. Långsökt.. Men är droger inblandat är pengar inblandat..

Ja instämmer. Droger och pengar och skulder hänger ihop. Beroende på då såklart.
Citera
2020-12-11, 18:52
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia

Han kanske vart pissnödig och gick ner till sjön för att pissa men så var han så utmattad att han ramlade i?
Citera
2020-12-11, 18:52
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Det du skriver är väl rätt vanligt att många pappor skiter i sina barn och väljer sig själv i första hand. Att han flyttar utomlands är inte konstigt.
Jag vet många.... alldeles för många som slutar ha kontakt även om de bor kvar i Sverige och i samma stad.
Det är väldigt sällan mammor lämnar sina barn och inte hör av sig
Män är otroliga egoister och jag kan tänka mig att många som läser detta är precis likadana och inte har kontakt med sina barn.

Det händer att både morsor och farsor drar och lämnar barnen, men visst är det mycket vanligare bland farsor. Vad jag ville komma fram till med inlägget är att det trots allt inte är ett särskilt ovanligt eller ens onormalt beteende från faderns sida och lite löjligt egentligen att diskutera saken eller göra som några damer verkar ha gjort, går in på hans facebook och närmast trakasserar karln för hur han valt att leva sitt liv. Föräldraansvar må vara viktigt, men friheten att få leva sitt liv som man vill tycker jag är viktigare och hans val att bo i Thailand har ju ingen relevans till försvinnandet så vitt vi vet, så märkligt och lönlöst att tjata på han över det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in