2020-12-04, 16:22
Medlem
Skumt. Jag har snusat i typ 20 år.
Mitt vanliga portionssnus var slut i dag så jag testade en ny: One Blå (inspirerad av Göteborgs Rapé).
Den var ganska god och jag har tidigare snusat Rapé. Men jag mår illa av den?!
Så jag kollar upp styrkan: 12 mg/g nikotin, medans min vanliga har bara 8 mg/g.
Trodde inte att det var SÅ stor skillnad på styrka mellan olika portionssnus. Eller att jag ens kunde börja må illa pga ett starkare snus? Jag snusar ändå rätt mycket, drygt en dosa per dag. Men tydligen är min kropp så van vid precis den nikotinstyrkan jag brukar ha, så mer än så fungerar inte för mig. Någon mer som känner igen detta fenomen?

Vilket får mig att börja tänka, att varför håller man ens på med den här skiten. Borde sluta i stället, och aldrig må dåligt igen pga snus? Betala 30 kr per dag för att må illa? Hur korkad får man lov att bli..?

Nåja ..då vet ni, om ni mår illa av snus, kolla upp styrkan..
Citera
2020-12-04, 16:24
Medlem
olasvenssons avatar
Jag gillar inte heller starkt snus. Jag mår dåligt av det...
Citera
2020-12-04, 16:35
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Samma här, testade en siberia häromdagen (eller vad denna "titta-va-cool-jag-är ungdomssnus heter) mådde illa direkt. Fan inte ens gott.
Citera
2020-12-04, 16:39
Medlem
olasvenssons avatar
Jag hade en arbetskamrat som tillverkade eget snus. Han gav mig en dosa för att se om jag gillade snuset. I så fall skulle jag få handla av honom till ett mycket lågt pris i forsättningen. Han sade också att snuset hade en mycket hög nikotinhalt vilket han själv gillade. Jag testade. Efter 2 minuter var det nog för mig...
Citera
2020-12-04, 16:55
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Skumt. Jag har snusat i typ 20 år.
Mitt vanliga portionssnus var slut i dag så jag testade en ny: One Blå (inspirerad av Göteborgs Rapé).
Den var ganska god och jag har tidigare snusat Rapé. Men jag mår illa av den?!
Så jag kollar upp styrkan: 12 mg/g nikotin, medans min vanliga har bara 8 mg/g.
Trodde inte att det var SÅ stor skillnad på styrka mellan olika portionssnus. Eller att jag ens kunde börja må illa pga ett starkare snus? Jag snusar ändå rätt mycket, drygt en dosa per dag. Men tydligen är min kropp så van vid precis den nikotinstyrkan jag brukar ha, så mer än så fungerar inte för mig. Någon mer som känner igen detta fenomen?

Vilket får mig att börja tänka, att varför håller man ens på med den här skiten. Borde sluta i stället, och aldrig må dåligt igen pga snus? Betala 30 kr per dag för att må illa? Hur korkad får man lov att bli..?

Nåja ..då vet ni, om ni mår illa av snus, kolla upp styrkan..

Ska vara hög halt nikotin, annars är det bortkastad pengar att snusa
Citera
2020-12-04, 16:55
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag hade en arbetskamrat som tillverkade eget snus. Han gav mig en dosa för att se om jag gillade snuset. I så fall skulle jag få handla av honom till ett mycket lågt pris i forsättningen. Han sade också att snuset hade en mycket hög nikotinhalt vilket han själv gillade. Jag testade. Efter 2 minuter var det nog för mig...
Jag har också en kollega som gör eget snus, gillar inte det för det var så löst och blaskigt. Kanske han som misslyckades med batchen?
Citera
2020-12-04, 17:59
Medlem
Brukade köra General Extra Strong lös innan jag slutade, har haft långa uppehåll genom åren där jag inte snusat men jag har aldrig känt av snus speciellt mycket.

Inte ens när jag var i lågstadieåldern.

Men vi hade mycket bättre snus på 60-70 talet när jag var liten, dagens snus är mycket klenare.
Det enda snus jag tyckte att det påminde om förr var extra strong.
Senast redigerad av Fiber-Twist 2020-12-04 kl. 18:02.
Citera
2020-12-04, 18:49
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Ska vara hög halt nikotin, annars är det bortkastad pengar att snusa
He he, håller helt med...
Har snusat sedan 2017 och det ska definitivt kännas när
man pillar in en prilla tycker jag...
Citera
2020-12-04, 19:07
Medlem
xposures avatar
Inte testat.
Men testade Siberia då jag bodde i Finland (Detta var det enda jag fick tag på via den finska "svarta marknaden"
Fy helvete, fick ta ut den efter typ 3 minuter.
Citera
2020-12-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Brukade köra General Extra Strong lös innan jag slutade, har haft långa uppehåll genom åren där jag inte snusat men jag har aldrig känt av snus speciellt mycket.

Inte ens när jag var i lågstadieåldern.

Men vi hade mycket bättre snus på 60-70 talet när jag var liten, dagens snus är mycket klenare.
Det enda snus jag tyckte att det påminde om förr var extra strong.
Hehe.. jag kan tänka mig att med lössnus är det enklare att trappa upp med åren, man gör omedvetet lite större snusar varje vecka och till slut är det bara rejäla prillor av x-strong lös som fungerar.. Det tycker jag ändå är en fördel med portionssnus. Jag har legat på samma relativt svaga styrka nu i många år och är nöjd med det (och mår illa av starkare snus).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in