2020-12-04, 14:02
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Det är en av de användare som gissade på gärningsmannens härkomst. Läs hela mitt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av acebace
Greenspam är användaren som i tidigare inlägg gissade att mamman var från Serbien, snyggt gissat
Ah, ursäkta min sinnesslöa hjärna.
Citera
2020-12-04, 14:09
Medlem
Citat:
Edit: Blev osäker på om det faktiskt var rätt dom. Tar ned tills vidare.
Menar du att det finns fler liknande fall att välja mellan? Det vore inte helt ointressant att läsa om sådana heller men riskerar kanske att röra till tråden.
Citat:
Könade du precis en anonym användare?
Citera
2020-12-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Menar du att det finns fler liknande fall att välja mellan? Det vore inte helt ointressant att läsa om sådana heller men riskerar kanske att röra till tråden.

Om man kontaktar en tingsrätt och inte har exakta uppgifter kan man få viss hjälp att hitta målen, men sökningen är ingen exakt vetenskap och man söker på brottskategori, inte detaljer i målet.

Den här gången slarvade jag med faktakollen och postade fel.

Domen jag postade är ju förvisso relevant för en egen tråd. Länken till domen finns ju fortfarande kvar i citat om du vill göra tråd av den
Citera
2020-12-04, 15:10
Medlem
grungewhores avatar
Snyggt jobbat!

Om mitt barn hade varit mobbad i skolan och kom hem ledsen hade jag också vräkt ur mig en massa skit, dock till barnets föräldrar och lärarna. Olämpligt kanske, men högst förståeligt.
Citera
2020-12-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Snyggt jobbat!

Om mitt barn hade varit mobbad i skolan och kom hem ledsen hade jag också vräkt ur mig en massa skit, dock till barnets föräldrar och lärarna. Olämpligt kanske, men högst förståeligt.

Näe, inte förståeligt!
Sådana personer borde inte springa iväg till skolan, utan ta sitt ansvar som vuxen och gå till Psykologen. För sin egen skull

Omoget agerande!
Citera
2020-12-04, 15:19
Medlem
Jag anade att de va nån som inte var helt svensk. Har svårt att se framför mig en svensk kvinna som skulle balla ur totalt som denna gjort.

Edit, såg att det uppkommit frågetecken kring ifall detta är rätt dom.
Senast redigerad av tiermaster 2020-12-04 kl. 15:21.
Citera
2020-12-04, 15:19
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Näe, inte förståeligt!
Sådana personer borde inte springa iväg till skolan, utan ta sitt ansvar som vuxen och gå till Psykologen. För sin egen skull

Omoget agerande!
Du har inga barn va?
Citera
2020-12-04, 15:58
Medlem
Citat:
Du har inga barn va?
Jag har tre barn. Alla har varit utsatta för olika fall av retande och mobbing genom åren(äldsta är 17, yngsta 8). Då har jag vänt mig till skola och/barnets föräldrar. Visserligen vaknar tigermamman i en när något sårar ens barn, men är det barn man har att göra med måste man skärpa sig, och hantera det som en vuxen. Alla barn är små inuti, hur taskiga dom än kan vara.
Citera
2020-12-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Jag har tre barn. Alla har varit utsatta för olika fall av retande och mobbing genom åren(äldsta är 17, yngsta 8). Då har jag vänt mig till skola och/barnets föräldrar. Visserligen vaknar tigermamman i en när något sårar ens barn, men är det barn man har att göra med måste man skärpa sig, och hantera det som en vuxen. Alla barn är små inuti, hur taskiga dom än kan vara.

Precis! Man tar upp det med skolan i första hand och hjälper inte det så föreslår jag att man pressar på skolan. Du vill inte ha något med den andra föräldern att göra med tanke på det samhällsklimat vi lever i.

Men OM du ska ha kontakt med föräldern så se till att antingen spela in samtalet ifall snacket tas privat eller spara E-mailen/SMS'n.

Bättre att låta skolan sköta det i första hand och sköter inte skolan sina arbetsuppgifter så tar du upp det med skolnämnden.

edit: Och är det så illa att ditt barn får stryk i skolan av sina skol"kamrater" så tycker jag det är bättre att du håller barnet hemma tills skolan kan försäkra dig om att ditt barn kan känna sig trygg i skolan.
Citera
2020-12-04, 16:15
Medlem
Citat:
Du har inga barn va?

Du e en emotionell blatte va?
Så att i affekt, hota en massa personer tycker du är förståeligt agerande!?

Jag vet en person som tog reda på vilken mobbaren var och sedan tog kontakt med dennes förälder och redde ut saken.

Sådant vill jag stödja och i en sådan värld vill jag leva. Den världen där folk agerar likt vad du tycker är ok vill jag nog slippa.
Citera
2020-12-04, 17:39
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Jag har också tre barn, och jag har som tur var aldrig varit med om att de blivit mobbade eller mobbat, men jag hade ett helvete som barn själv när jag var mellan 6-9 av de större på innergården där jag bodde. De visste mycket väl vad de gjorde, och jag har reparerat skadan som vuxen genom att ge igen på några av dem, men en del barn behöver en bruten näsa av en vuxen. Jävligt lätt att sitta och generalisera på ett forum utan att veta vad som hänt.
Citera
2020-12-04, 17:40
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Du e en emotionell blatte va?
Så att i affekt, hota en massa personer tycker du är förståeligt agerande!?

Jag vet en person som tog reda på vilken mobbaren var och sedan tog kontakt med dennes förälder och redde ut saken.

Sådant vill jag stödja och i en sådan värld vill jag leva. Den världen där folk agerar likt vad du tycker är ok vill jag nog slippa.
Nej, jag är pursvensk. Men jag har inte vuxit upp i ett kuddrum som du, din jävla sosse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in