Citat:
Ursprungligen postat av
kristinmandarin
Jag har tre barn. Alla har varit utsatta för olika fall av retande och mobbing genom åren(äldsta är 17, yngsta 8). Då har jag vänt mig till skola och/barnets föräldrar. Visserligen vaknar tigermamman i en när något sårar ens barn, men är det barn man har att göra med måste man skärpa sig, och hantera det som en vuxen. Alla barn är små inuti, hur taskiga dom än kan vara.
Precis! Man tar upp det med skolan i första hand och hjälper inte det så föreslår jag att man pressar på skolan. Du vill inte ha något med den andra föräldern att göra med tanke på det samhällsklimat vi lever i.
Men OM du ska ha kontakt med föräldern så se till att antingen spela in samtalet ifall snacket tas privat eller spara E-mailen/SMS'n.
Bättre att låta skolan sköta det i första hand och sköter inte skolan sina arbetsuppgifter så tar du upp det med skolnämnden.
edit: Och är det så illa att ditt barn får stryk i skolan av sina skol"kamrater" så tycker jag det är bättre att du håller barnet hemma tills skolan kan försäkra dig om att ditt barn kan känna sig trygg i skolan.