Citat:
Ursprungligen postat av
Kaskadmust
Det är uppenbart att du inte har någon kunskap om vad sådana toppidrottare gör på hemmaplan i vanliga fall, och till det helt extrema i coronatider.
Å ja...du kanske är ironisk? Ok. Isåfall.
Ironisk var jag inte, men målade i svart och vitt.
Är övertygad om att de är försiktigare än medelsvensson på hemmaplan. Men tror säkert att de träffar föräldrar, pojk- och flickvänner, tränare och lite kamrater. Hur kunde annars Charlotte Kalla få Covid?
När de åker på tävling där alla är coronatestade och endast träffar andra coronatestade, samtidigt som de hela tiden följer rigorösa bestämmelser, utsätter sig de knappast för större risk att bli smittade än om de är hemma och "lediga".
Förklara gärna specifikt varför jag har fel. Eller åker t.ex. aldrig Jens Burman eller hans flickvän och handlar och även med munskydd och vinylhandskar utsätter sig för mer risk än att enbart träffa coronatestade på tävling?
Nu kollade jag Burmans senaste video. Han åker faktiskt och handlar av en kille utan munskydd och står och tjötar med honom en bra stund. Och han är i en stuga med sin flickvän:
https://youtu.be/5B4ff6Pr7yk?t=156
Skulle detta vara säkrare än att vara på rigoröst coronatestade tävlingar? Jag är öppen för att omvärdera mina slutsatser.