2020-12-02, 01:19
Medlem
Jag har tittat runt och vet inte vart jag ska lägga denna tråd. Jag funderar på att starta en Youtube kanal där jag intervjuar hemlösa människor utomhus eller på ett kafé i närheten. Jag har en modern android telefon och hoppas att den räcker om jag bara får till bra ljud.

Men HUR ska jag göra med ljud? Jag kan hålla i telefonen och flytta den mellan oss men då blir det ingen bra bild. Så om jag har ett externt headset kan den vara sitta på en av oss. Men då måste vi stå precis bredvid varandra för att mikrofonen ska vara nära båda två. Oavsett hur jag gör blir det inte bra. Eller är det lättaste att röra sig till en tyst miljö och helt enkelt hålla upp telefonen och filma den som pratar, och då blir ljudet tillräckligt bra?
Citera
2020-12-02, 01:36
Bannlyst
Givetvis så får du mygga upp den hemlösa.
Citera
2020-12-02, 04:12
Citat:
Ursprungligen postat av Fcknfuck
Givetvis så får du mygga upp den hemlösa.

Detta. Ska du starta en kanal kommer du behöva myggor förr eller senare ändå.

Skulle rekommendera personliga myggor o inte mikrofoner så du inte spelar in halva kaffet.

Finns billiga att hitta på internet eller tex Kjell o company.
Citera
2020-12-02, 04:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Detta. Ska du starta en kanal kommer du behöva myggor förr eller senare ändå.

Skulle rekommendera personliga myggor o inte mikrofoner så du inte spelar in halva kaffet.

Finns billiga att hitta på internet eller tex Kjell o company.

Håller med, på internet finns dom.
Citera
2020-12-02, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooncutter
Jag har tittat runt och vet inte vart jag ska lägga denna tråd. Jag funderar på att starta en Youtube kanal där jag intervjuar hemlösa människor utomhus eller på ett kafé i närheten. Jag har en modern android telefon och hoppas att den räcker om jag bara får till bra ljud.

Men HUR ska jag göra med ljud? Jag kan hålla i telefonen och flytta den mellan oss men då blir det ingen bra bild. Så om jag har ett externt headset kan den vara sitta på en av oss. Men då måste vi stå precis bredvid varandra för att mikrofonen ska vara nära båda två. Oavsett hur jag gör blir det inte bra. Eller är det lättaste att röra sig till en tyst miljö och helt enkelt hålla upp telefonen och filma den som pratar, och då blir ljudet tillräckligt bra?

Du använder 2 st androids. En till ljud och den andra till video. Blir nog bäst om ni är 2 pers.
Citera
2020-12-02, 11:47
Medlem
Kan inte mer än rekommendera zoom F1
Kanonljud och lättmanövrerad kör dem själv för ENG vilket bör vara snarlika dina förhållanden

https://zoomcorp.com/en/jp/handheld-...corders/f1-lp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in