Citat:
Ursprungligen postat av
Tarrou
Samhället och världen har alltid gått lite åt fel håll, det ansåg redan de gamla grekerna. Så, antingen accepterar du situationen eller engagerar dig i något (
t.ex. politik, hjälp för hemlösa) för att göra något åt situationen. Handlar mycket om inställning, du väljer själv
Socker är som porr,
lätt tillfredsställelse, lätt att bli beroende och avtrubbad av. Föreslår att du slutar köpa hem
godsaker och börjar med osötad sylt etc. Gör en plan för hur du äter, börja dagen med gröt. Du kanske kan ersätta beroendet med ett lite mindre skadligt - promenader?
Näej det handlar om att få energippfyllnad, ich då menar jag spirit, den inre energin.
Men det känner jag att beroendet kommer att äta upp mig, så jag har försökt bestämma mig att för att tåla press och stress. Det är när man vill fly som det blir jobbigare.
Det jobbiga är också att man helst ska ignorera vad man känner och känslor, eftersom de hämmar en. Men samtidigt är det det som gör att man ens känner något. Allehanda könslor och intryck - som ger existentiell mening - men helst ska du bara ignorera det.
Varför.
Kan vi människornfå vara just människor?