Citat:
Ursprungligen postat av
herrwinnerboy
Det finns en uppskö av leverantörer av ovan. Vilken väg är enklast? Bäst? Billigast?
Absolut viktigast är bra support hos IT Leverantör. Även viktigt med bra säkerhet i IT lösningen.
Vad betyder IT-lösning och IT-leverantör i det här fallet? Jag har svårt att förstå riktigt vad du är ute efter. Inköpsställen?
Citat:
Ursprungligen postat av
herrwinnerboy
-Ny dator
Från din favoritdatoraffär. Komplett brukar vara billiga. Lenovo gör slagtåliga trotjänare som brukar klara att vara med länge, men anything goes really. USB-C gör det enkelt. Se till att skaffa en extra laddare och en adapter för projektor.
Citat:
Ursprungligen postat av
herrwinnerboy
-Ny mobil
Från din favoritmobilaffär. Det finns inte så mycket mer att säga om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
herrwinnerboy
-Mail i dator å mobil
Som jag förstår det hade hon redan köpt hosting för sin domän inkl mailserver, så då är väl den frågan utredd, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
herrwinnerboy
-Kallender
Den till sitt privata Google-konto om hon nu ska använda den IMAP-servern som hon skaffat, vilket man kan argumentera för är ett mindre bra sätt att göra det på.
Citat:
Ursprungligen postat av
herrwinnerboy
-Teams
Kommer med Office-paketet, alternativt laddas ner från Microsoft.
Citat:
Ursprungligen postat av
herrwinnerboy
-officepaket med filer ej i office 365.
Vad betyder att filerna inte är i Office 365? Officepaketet köps eller hyrs enklast av Microsoft.
Citat:
Ursprungligen postat av
herrwinnerboy
-Lagring av filer i molntjänst. Troligen behov av >50gb
Officepaketet kommer med OneDrive. Har för mig att man får 1TB / användare i grund.
Citat:
Ursprungligen postat av
herrwinnerboy
-It support
Vad betyder det? Support för vad?