• 1
  • 2
2023-03-27, 11:15
Medlem
Mike.Andersens avatar
Jag skaffade Tv & Streaming Start som ingick i bredbandet och nu ringer det försäljare varje dag från olika 010 nummer.

Innan så skaffade jag Telia epost och fick SPAM från dag ett. När det låg 20 000 email i inkorgen så fimpade jag kontot.

Man bör uppenbarligen inte ange sitt riktiga telefonnummer i mina sidor hos Telia, för då blir man spammad varje dag.
Citera
2023-03-27, 20:52
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag skaffade Tv & Streaming Start som ingick i bredbandet och nu ringer det försäljare varje dag från olika 010 nummer.

Innan så skaffade jag Telia epost och fick SPAM från dag ett. När det låg 20 000 email i inkorgen så fimpade jag kontot.

Man bör uppenbarligen inte ange sitt riktiga telefonnummer i mina sidor hos Telia, för då blir man spammad varje dag.

Måste bero på något annat. Jag får inget alls av det du beskriver.
Citera
2023-03-27, 21:14
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Måste bero på något annat. Jag får inget alls av det du beskriver.

Alla som ringer vill kränga TV-paket från Telia. Detta måste bero på att Telia har mitt telefonnummer. Tre olika 010 telefonnummer har ringt var och varannan dag i månader. I förra veckan så svarade jag och det var två återförsäljare plus Telia som låg bakom telefonterrorn.

Com Hem gjorde likadant genom att hela tiden försöka få mig att teckna olika TV-paket som inte tilltalade mig för fem öre.
Citera
2023-03-28, 17:47
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Alla som ringer vill kränga TV-paket från Telia. Detta måste bero på att Telia har mitt telefonnummer. Tre olika 010 telefonnummer har ringt var och varannan dag i månader. I förra veckan så svarade jag och det var två återförsäljare plus Telia som låg bakom telefonterrorn.

Com Hem gjorde likadant genom att hela tiden försöka få mig att teckna olika TV-paket som inte tilltalade mig för fem öre.
Så länge du inte svarar och säger att du inte vill ha något så fortsätter systemet att ringa upp dig, ganska elementärt.

Själv har jag på Mitt Telia, under "Hur får vi prata med dig?, klickat ur Telefonsamtal.
Det är aldrig någon som ringt mig från Telia.
Citera
2023-03-28, 17:54
Medlem
Citat:

Hemligheten är att gå in på sitt konto och kryssa ur att man vill bli kontaktad via telefon. Sen byter man mobilnummer till något helt annat än man själv har. Jag använde mitt förra.

Aldrig någon idiot som hör av sig. Förutom en japansk brud på WhatsApp en gång.
Citera
2023-03-30, 06:53
Bannlyst
Citat:

Ringer någon ifrån ett 010 nummer och vill sälja något, lägg på luren och ring 90 000 och polisanmäl. Det är BLUFF! Det är kriminell ligor som vill lura dej på pengar.
Citera
2023-04-07, 17:16
Medlem
Säkert någon försäljningsdrive just nu...de har varit här två eftermidagar i rad....står telia på jackan...tex bredband eller nått...öppnar ju inte men ser från garaget.
Citera
2025-09-05, 16:01
Medlem
Nu är det nog uppe i 10 gånger på 5 år som en Telia nisse vill erbjuda mig bättre mobilsamtal, fan håller de på med..

Min teori är att de skrapar för tal syntes, lycka till med det då är det dags ringa Det Okända på TV för dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in