2020-12-01, 15:31
Medlem
Warmanes avatar
All info jag hittar tyder på att appen Mina Paket ska gälla för DHL och Schenker, och att man ska kunna hämta ut paket via appen utan ID. Men jag ser inte att några paket via DHL eller Schenker registreras för mig på appen.

Vad är fel där? Missvisande info eller är det bara problem för mig?
Citera
2020-12-01, 16:13
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
All info jag hittar tyder på att appen Mina Paket ska gälla för DHL och Schenker, och att man ska kunna hämta ut paket via appen utan ID. Men jag ser inte att några paket via DHL eller Schenker registreras för mig på appen.

Det fungerar med både DHL och Schenker. Men ibland registreras paketen inte automatiskt, så du får lägga in kolli-id själv.
Citera
2020-12-02, 00:56
Medlem
miikoss avatar
Det läggs nog till automatiskt om avsändaren använder Unifaun för att beställa fraktsedlar.

Det finns ju många andra orderkopplingar som man kan använda annars. Mina paket är en app ifrån Unifaun.

Kanske avsändaren kan välja om ID-kort behöver visas eller ej?

Vad händer om du lägger till spårningsnumret själv i appen?
Citera
2020-12-02, 14:29
Medlem
topi97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Låter som du har missat aktivera ditt mobilnummer eller e-post som du använder när du handlar i appen.

Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Det läggs nog till automatiskt om avsändaren använder Unifaun för att beställa fraktsedlar.

Det finns ju många andra orderkopplingar som man kan använda annars. Mina paket är en app ifrån Unifaun.

Kanske avsändaren kan välja om ID-kort behöver visas eller ej?

Vad händer om du lägger till spårningsnumret själv i appen?
Upplever snarare att alla paket förutom från PostNord går in automatiskt i appen. Händer att paket från PostNord dyker upp men det är bara när man handlar från specifika ställen.
Citera
2020-12-03, 12:03
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topi97
Låter som du har missat aktivera ditt mobilnummer eller e-post som du använder när du handlar i appen.
Ja, e-posten saknades i alla fall. Jag lade till paketet manuellt, men jag verkar inte kunna använda bank-id för att hämta ut paket via Schenker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in