2006-05-17, 01:25
Medlem
miniegos avatar
Såg talas om en sida som heter buzzador.com. Där dom testar det sk mun-till-mun reklam metoden. Man blir medlem och får pröva nya produkter och tjänster gratis, för att sen göra en utvärdering och tala om för vänner och bekanta va man tycker om produkten. Vem lyssnar inte mer på än vän, än en reklamsida i en tidning? Och visst är det kul att få pröva nya grejjer gratis

Men sen läste man även om att vissa tycker detta låter mer som ett pyramidspel, eftersom man ska samla poäng, ju mer poäng man har, desto större chans har man att få pröva de mest "attraktiva" produkterna, och så får man även använda sina poäng till att byta ut de mot produkter. Och poäng får du via att värva vänner och att testa saker.

Är det någon som har någon erfarenhet av detta nya sätt av marknadsföring eller är det rent pyramidspel?
Citera
2007-02-05, 21:17
Medlem
MsMoulds avatar
En tjej som jag pluggar med håller på med det där. Ganska schysst att umgås med henne när hon delar ut gratisprover av såväl kaffe som frukostflingor. Dock verkar det vara ganska jobbigt att springa runt med det där. Hon är ovanligt givmild och bjuder hejvilt. Hade jag varit medlem hade jag antagligen ätit upp alla gratisproverna själv och hittat på ett omdöme taget ur luften.
Citera
2007-02-05, 21:22
Medlem
Muskedunders avatar
Min fru är såndär Buzzador.

Jag har käkat Kelloggs Active K-nånting i en vecka till frukost.

Bäst hittills var Kexchokladen!

Hur som, regga sig, skriv ett omdöme som du själv anser, och du har gratis produkter. Verkar jättebra om du frågar mig.
Citera
2007-02-24, 01:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Utan att minnas hur, så har jag råkat bli en sånhär Buzzador

Fick en hel kartong hem med nya Läkerol Dark som jag tydligen ska dela ut bland mina vänner.. Nyaste Läkerolen på marknaden om man läser infon, men det mesta smakar skit, utan den rökiga lakritsen möjligen, den är rätt lyxig ändå.

Iaf så undrar jag hur den där slutrapportern ser ut som man ska göra? Är den seriös eller? För jag har verkligen inte gjort de här seriöst, men vill gärna ha massa gratisprylar skickade till mej i fortsättningen oxå hehe..
Citera
2007-02-25, 14:22
Medlem
xallos avatar
Är det någon som har koll på om det här funkar ur ett företagarperspektiv?
Är det lönt att sprida sina produkter via buzzador?
Citera
2007-02-25, 15:43
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Är det någon som har koll på om det här funkar ur ett företagarperspektiv?
Är det lönt att sprida sina produkter via buzzador?

Njaa.
Fundera på vad du skulle göra själv, om du fick t.ex. 24påsar kexchoklad. Skulle du dela ut, eller behålla?

Mitt tips är att använda sig av det som en förstorad konsumentundersökning, men inte som något ur marknadsföringssynpunkt.
Citera
2007-02-26, 14:14
Medlem
Giggis avatar
Intressant, hade ett möte med dem förra veckan ang att låta deras ambassadörer prova och rekommendera våra produkter. Jag blev ganska överraskad av deras resultat på tidigare samplingar och överväger faktiskt det!
Citera
2007-02-26, 19:33
Medlem
Muskedunders avatar
Berätta!

Hur ligger resultat och liknande?

Vilken sorts undersökningar var det företagen hade gjort?
Citera
2007-02-26, 19:48
Medlem
blaus avatar
Det är ett intressant koncept, utan tvekan. Ställer dock mig tveksam till effektiviteten samt pålitligheten på den respons man får på sina produkter.
Citera
2007-02-26, 21:29
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
Berätta!

Hur ligger resultat och liknande?

Vilken sorts undersökningar var det företagen hade gjort?

Sitter inte med presentationen här nu, men ett av de exempel som jag minns tydligt är Kronfågel. De valde ut 1000st Buzzadorer, skickade på fredagen hem en frigolitlåda med olika kycklingsorter lämpade för grillning. (Hade i förväg bett Buzzadorerna bjuda hem till grillparty.) Resultatet blev att efterfrågan på Kronfågels grill-produkter ökade och ICA blev "tvungen" att ta in och lista alla smaker i sortimentet och inte bara en eller två som de börjat med. Det räknar jag iaf som ett bra resultat. Däremot är det ganska kostsamt. Ni kan ju själv tänka er frakten för detta paket, plus 100kr/Buzzador utöver den fasta engångskostnaden.
Citera
2007-02-26, 23:12
Medlem
slutagnälls avatar
Kan någon förklara för mig hur folk för reda på sådana här saker i tid? Känns som att man alltid kommer på tåget för sent...
Citera
2007-02-27, 06:44
Bannlyst
Jag är Buzzador nyligen så fick jag ett ex antal Läkerol påsar att dela ut men även smakprover till mig själv. Jag vart nöjd med Buzzador och kommer fortsätta att Buzza andra....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in