Citat:
Ursprungligen postat av
GUBBKUKEN
Jag tycker kontanter är äckligt och ohygieniskt. De få gånger jag handskas med cash tvättar jag alltid händerna med handsprit. Tänk bara vem som kan ha hållit i den där tvåhundringen innan jag fick den. Nisse, 60 år, hemlös och som aldrig tvättar händerna efter han har bajsat till exempel. Fy fan! 🤢
Du vet att virus lever 3 gånger längre på plast än på kontanter.
dvs bankkort och kundkorgar, self service blipp i butik.
alla plastförpackade matvaror och plastflaskor som folk har packat upp eller rört vid.
Och äckliga kortterminaler som 150 personer rört vid innan.
plus kollektivtrafiken och virus som fastnar i kläderna ute på stan och i håret som man sen får på soffan och i sängen osv.
Cash is king och mycket bättre än många andra saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
afs123
Visst så försvårar det lite för kriminella, men också för vanligt folk. kriminella kommer på något nytt sätt är jag rätt säker på. Dom anpassar sig.
Vill man minska kriminaliteten så kan man sluta ta in 100 tusen outbildade folk från andra sidan jorden varje år istället för att förbjuda kontanter och kontantkort för vanligt folk.
Och så kommer nog bedrägerier och hackningar kanske öka.
Exakt. Kriminella slutar aldrig med brott.
De går från att råna butiker (en skyddad övervakad miljö där risken att åka fast är större) till en oövervakad miljö med att råna privatpersoner på gatan och inbrott,homeinvasions,bilkapningar plus digitala bedrägerier och faktura bedrägerier plus allt annat.
Och ökad droghandel då de måste få in pengarna nånstans.
Citat:
Ursprungligen postat av
afs123
rätt surt också att man tvingas betala banker pengar om man inte vill stödja dom. genom avgifter för kort och sånt bland annat. Men detta är såklart vänsterpartiet helt okej med. Trodde dom hatade banker men okej. Sålänge dom kan kontrollera folket som kina så
Ja det är för jävligt att svenskar är så lättlurade.
Vi betalar kortdragningsavgifter varje dag året runt vid varje köp i butik som bara försvinner till utlandet och till banken som bara sitter på pengarna utan att kontanterna skapar jobb
ute i samhället när de konsumeras.
Plus att banken slipper ha svensk personal och alla som jobbar med kontanter plus bankkontorspersonal blir arbetslösa i onödan och vi får betala dessa genom fler arbetslösa=högre skatt.
De vill bara ha total kontroll på befolkningen och en övervakad polisstat och det får man genom att ta in massa kriminella i sverige och sen hävda att kontanter skulle vara farligt. Smart men fult gjort av makten.