2020-11-30, 23:00
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
Fy fan blev tom ledsen av detta tänk vara 12? år sen aldrig mer få gå ut, snacka om tyna bort... så tragiskt.

Så tragiskt. 😭😭

Hoppas hon får ruttna bort i fängelset. Hur kan det ha gått hela 28 år utan att märka att han var borta? En tolvåring går i årskurs 6. Hur kunde skolan ha missat det?
Citera
2020-11-30, 23:00
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Det är bara för kusligt. Jag blir illamående av tanken att han var tandlös och hade variga infekterade sår. Vilken jävla misär. Fattas bara att det pågick incest.

Tänkte osökt på ”Do you want to make flowers today?”-scenen från första säsongen av True Detective. Var antagligen något i stil med det som pågick i lägenheten?

https://m.youtube.com/watch?v=cg42VRJlgF4
Citera
2020-11-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Modern verkar svensk, fadern ungersk (avliden 1992).

Trauma i familjen 28 år sedan.
Mamman mördare? Eller sonen?
Citera
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
The swidish version of Fritzl. Sjukaste jag har hört. Ge mannen en spruta och låt han somna in.
Han hämtar sig väl bara han får riktig mat och frisk luft. Tror jag.

Frågan är hur han ska reagera på att samhället har förändrats enormt på 30 år.
Citera
Medlem
Varför reagerar inte samhället när en 12 åring inte går i skolan?
Citera
2020-11-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skelter
Vart läser du det?

Står så i "Sveriges Befolkning 1950" och senare utgåvor.
Citera
2020-11-30, 23:03
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Svårartad skada på sonen. Typ förlossningsskada/CP-skada eller liknande, jag gissar enbart alltså.
Cirka för 40 år sedan fanns det fortfarande mentalsjukhus, och "skadade barn" ansågs vara i modernt "internationellt" språkbruk vara liknande som utlänningarna idag säger "haram"..

Man gömde undan skadade barn på den tiden, kanske inte så galet mycket som tråden handlar om, men ändå. På den tiden var det lite av en "släktskam" om man fick en "idiot" till avkomma.

Mamman i fråga borde vara 70+ idag, och på den tiden (hon var ung) så var inte Sverige särskilt "snällt" mot människor med funktionsstörningar. Socialdemokraterna tvångssteriliserade folk som sossarna tyckte inte "var okej", till och med..

Antar att hon är ett "barn av sin tid"?

Precis. Har en äldre släkting som har en cp skada. Denne vårdades av sin mor i hemmet. Det var ju antingen det eller institution som gällde och vem höll koll på de funktionsnedsatta barn som vårdades hemma förr?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Mycket ekonomiska teorier här... Jag tror inte det är där problemet ligger. Då hade det märkts tidigare (om alla instanser funkat som dem ska).
Jag tror fortfarande att grabben är förståndshandikappad. Som sagt, jag tror!
Sen att det kan vara ett fall av hjärntvätt håller jag inte främmande.
Då borde det dock finnas med tortyr och grov misshandel i ett eventuellt åtal.
Det är sånt vi inte vet
Tycker fortfarande att mamman måste vara en väldigt sjuk person, oavsett vad det handlar om!
Stackars grabb!

Finns ingen brottsrubricering som heter tortyr överhuvudtaget.

Däremot är ett rekvisit för brottet Synnerligen grov misshandel att det skall ha varit en tortyrliknande misshandel. Men det är ju en helt annan sak...
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Han hämtar sig väl bara han får riktig mat och frisk luft. Tror jag.

Frågan är hur han ska reagera på att samhället har förändrats enormt på 30 år.

Man skulle utan problem kunnat teleportera någon direkt från 1990 till 2020 utan att är någon större chock tror jag. Det som fuckar en mest är ju att inte stimuleras mer mentalt tror jag på så länge.
Citera
Medlem
McAns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Det borde vara nr. 37 isf. Kollar man på vilka som bor där så finns det en kvinna som är 70 år (H.B.). Hon flyttade in där 1995, vilket ju stämmer bra överens med storyn. Dessutom antyder hennes lägenhetsnummer att lägenheten är på första våningen. Kan vara en tänkbar kandidat.
MWL född 1972 (48 år) bor i samma lägenhet.
Citera
2020-11-30, 23:04
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koovid-bob
Om jag spekulerar lite... Du skrev att öststatsgubben satt inne för bankrån?
Hade han rånat nån bank med öststatslödder, och det gick åt helvete, eftersom han satt inne.

Om han exempelvis blåste/tjallade på de som var med vid bankrånet lovat att hämnas och tog han av daga?

Dog 1992... Frågan är vad han dog utav?

Vanligt att dessa individer hotar med att även ta död på hela släkten.

Tro fan att modern till barnet är livrädd därefter och de håller sig undan.

Man ska nog vara försiktig med att dra på för stort och spy galla over folk, innan man vet helheten.

.
Hans kumpan vid bankrånet 1971 hette St*van J*kic (e). Det var vanligt vid denna tid med allsköns yrkesförbrytare från Ungern och Jugoslavien. Jag var också inne på samma spår som du, att fadern 1992 gick en "våldsam", eller åtminstone "onaturlig", död till mötes. Kanske drabbade hans "profession", också familjen?
Citera
2020-11-30, 23:04
Medlem
Undra om personen ens fått sig lite sol eller frisk luft. Immunförsvaret efter ett 30 år fångenskap gör väl tom en vanlig enkel förkylning livsfarlig för honom.

Går det att återhämta sig fysiskt efter så lång tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in