2020-11-30, 22:51
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markel
Dessutom helt normalt i Sverige innan barnadödligheten blev obefintlig.
Tack för denna uppgift. Jag kände inte till att det även har varit vanligt i Sverige.
Citera
2020-11-30, 22:52
Medlem
Stregaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Hur kan ha haft en inkomst år 2019?

Sjukersättning
Citera
Medlem
SwingKidds avatar
[quote=Krickedixan|73788749]
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Det är obligatorisk skolgång upp till klass 9 i Sverige, sonen uppges vara borttagen från skolan i årskurs 7.

Hörde aldrig att man pratade om att skolan var obligatorisk när jag var liten men jag kan ha fel. Det var den kanske.
Allt var ju lite slarvigare förut.
Det kan ju vara en anledning till att inte myndigheter har reagerat.
Någon kanske har koll på det?

Till alla er som skriver ang varför skolan inte gjorde någonting. Ja, vi har skolplikt men på samma gång så finns det en hel del hemmasittare i svensk skola. Oftast på grund av psykiska besvär. Skolan kontaktar myndigheterna och soc etc har möten med föräldrarna men klarar inte barnet (upp till årskurs 9) att deltaga i ordinarie verksamhet och föräldrarna också säger att de inte vill tvinga barnet, är det i realiteten mycket lite vi kan göra.
//lärare
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Bara för att det funnits mycket grejer i lägenheten betyder ju inte att hon samlat på saker som luktat?

Nä, precis. Att släktingen sagt att det såg ut som en soptipp kan betyda att det helt enkelt var mycket prylar. Många hoarders staplar tidningar och reklamblad på hög, så man får ta sig fram som i en labyrint, men det borde ju inte lukta.
Citera
2020-11-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
"en kvinna som är född den 11 maj 1950 och bosatt i Handen på Sleipnervägen 85. Hon flyttade till sin nuvarande bostadsrätt för 46 år sedan (den 10 juni 1974). Här bor hon tillsammans med"

Ma*t flyttade in i sin nuvarande bostad 10/6-74

Det är ju möjligt att mantalsskrivningarna släpar efter lite, slog på Sleipnervägen 85 i "Sveriges Befolkning 1975" men hittade inget där som stämde in.

Tittar vi 1985 års databas så står det förutom att hon bor på Sleipnerv 85, I
samt:

Aktuell mantalsskrivning
Mantals år 1984
Fastighet Söderbymalm 7:20
Församling Österhaninge
Kommun Haninge
Län Stockholm

Föregående mantalsskrivning
Mantals år 1977
Fastighet Söderby Huvudgård 2:28
Församling Österhaninge
Kommun Haninge

I 1975 års databas står det även att hon var skriven 1973 i Skarpnäck.
Län Stockholm
Senast redigerad av Fiber-Twist 2020-11-30 kl. 22:59.
Citera
Medlem
fittas avatar
Sleipnervägen 85 Handen sa någon i tråden.

Stämmer på åldersbeskrivning.

Citera
Medlem
Bakaxels avatar
Bad Boy Bubby, en australiensk film på exakt detta tema, har jag sett många gånger. En strålande film faktiskt. Aldrig trodde jag att den storyn skulle besannas i en lägenhet i Stockholm.

Här en trailer: https://m.youtube.com/watch?v=_3LbPmFE2HU

Det är bara för kusligt. Jag blir illamående av tanken att han var tandlös och hade variga infekterade sår. Vilken jävla misär. Fattas bara att det pågick incest.
Citera
2020-11-30, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Inlåst i 28-år där man bara träffar en person och dessutom att döma av hans allmänna skick troligen har ett kraftigt nedsatt immunförsvar sen släpps man ut - mitt i en pandemi...

Exakt dom skulle låtit han stanna lägenheten
Citera
Medlem
Undrar ifall han är oskuld?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Nä, precis. Att släktingen sagt att det såg ut som en soptipp kan betyda att det helt enkelt var mycket prylar. Många hoarders staplar tidningar och reklamblad på hög, så man får ta sig fram som i en labyrint, men det borde ju inte lukta.

Kanske rökare så den lukten dolde annan stank?
Citera
2020-11-30, 22:56
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Om det är rätt spår, så fanns det en liten pojke med samma förnamn och ungerskt efternamn född 1975 död 1978.
Den ungerska efternamnet går då igen på 3 barn födda 1976, 1978 resp 1979 enligt folkräkningen 1990.
Den lille pojken som dog tre år gammal 1978 förmodligen gjorde att modern blev överbeskyddande med denne son som föddes 1979
Citera
2020-11-30, 22:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Kom igen, lägenheter brukar vara tomma när stambyte utförs.

Inte i den förra väldigt stora BRF jag bodde i. Vi fick hänga upp lakan och lägga plast över saker för att inte då in damm överallt. Och jag såg rakt upp i grannes badrum.

Det fanns provisorisk dusch i tvättstugan där det redan fanns en toalett. Dörren till ens lägenhet stod ofta öppen då och då de jobbade. Så alla kunde se in.

Samma metod har använts i andra BRF föreningar eftersom jag frågade mina kompisar om de också varit med om samma sak. Att leva i byggkaos i flera veckor.

Hade mamman inte varit på sjukhus och släktingen brutit sig in, så skulle detta inte ha upptäckts förrän när stambytena skulle bli av om 1-2 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in