2021-11-04, 21:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Okej, ja ville förklarna till big fat cone vad jag ser som likheter
Och jag tycker att du saknar koll på modern media.
Citera
2021-11-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Och jag tycker att du saknar koll på modern media.

Så för att dom gör en kommentar show istället för nyheter har jag ingen koll på modern media? gotcha
Citera
2021-11-04, 21:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Dom körde ju en stor satsning på att annonsera sin kanal på youtube, där dom fick betala per klick till youtube

Det är en Youtube-kanal, den är bara på YT, det är inte reklam på YT utan det är YT. När man har en YT-kanal får man betalt från YT för den reklam som visas, det är det youtubers tjänar pengar på.
Citera
2021-11-04, 21:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Någon som har koll på vilket etniskt ursprung Emmie Mikaelsson har?
Blandad härkomst verkar det väl röra sig om?
Hon har uppenbart ett svenskt efternamn men förnamnet antyder att det är en engelskt/amerikansk variant av Emmy.
Hennes idiolekt är också lite av ett mysterium. Välartikulerad och nästintill perfekt svenska i såväl grammatiska som lexikala hänseenden.
Språkmelodin och accenten antyder dock att det ligger ett annat modersmål och spökar i bakgrunden.
Är hon måhända uppvuxen i Staterna med en svensk förälder så att hon har lärt sig svenska från hemmet fast då i en amerikansk-svensk språkkontaktsituation?
Tycker hennes uttal låter lite amerikaniserat nämligen.
/Incestuous

Något sydamerikanskt påbrå men har pluggat i USA. Hon får hålla i intervjuer på engelska för hon är bra på engelska.
Citera
2021-11-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är en Youtube-kanal, den är bara på YT, det är inte reklam på YT utan det är YT. När man har en YT-kanal får man betalt från YT för den reklam som visas, det är det youtubers tjänar pengar på.

Inte när man gör annonser på själva youtube, står till och med paid advertisment eller något i den stilen, inte på deras egen sida eller videos. Riks betalar per klick därifrån som add
Citera
2021-11-04, 21:35
Medlem
Jag gillar den här kanalen, den är precis lagom lång också på ett par minuter och hon Rebecka verkar vara en rolig tjej. Jag gillar det också att det är bara tjejer.
Synd att den inte når mer tittare bara. Den verkar pendla mellan 6000-40.000. Oftast mellan 10-20.000 tusen. Det känns som den borde ligga på ca 100.000 minst.
Jag förstår inte varför inte högern hjälper till och stötta, tänk om 2,5 miljoner högerväljare tittar, vilket genomslag dom skulle få. Åtminstone borde SD 1,2 miljoner väljare stötta tycker man.
Citera
2021-11-04, 21:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Dom körde ju en stor satsning på att annonsera sin kanal på youtube, där dom fick betala per klick till youtube

Jaha du får upp deras videos i flödet till höger menar du? Det är kanske inte så dyrt, men smart för då vill kanske inte YT stänga ned deras kanal om de tjänar pengar på den.
Citera
2021-11-04, 21:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag gillar den här kanalen, den är precis lagom lång också på ett par minuter och hon Rebecka verkar vara en rolig tjej. Jag gillar det också att det är bara tjejer.
Synd att den inte når mer tittare bara. Den verkar pendla mellan 6000-40.000. Oftast mellan 10-20.000 tusen. Det känns som den borde ligga på ca 100.000 minst.
Jag förstår inte varför inte högern hjälper till och stötta, tänk om 2,5 miljoner högerväljare tittar, vilket genomslag dom skulle få. Åtminstone borde SD 1,2 miljoner väljare stötta tycker man.

Inte så många views per video men det är många videos, senaste dygnet hade de 170000 visningar på alla deras videos.
Citera
2021-11-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jaha du får upp deras videos i flödet till höger menar du? Det är kanske inte så dyrt, men smart för då vill kanske inte YT stänga ned deras kanal om de tjänar pengar på den.

yes,ja kostade 10 cent per klick så inte allt för dyrt
Citera
2021-11-05, 22:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Riks har nu 60000 prenumeranter, de har ökat 10000 på 2½ månad. Det är faktiskt långsamt om de skall nå ut till fler människor.
Citera
2021-11-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag gillar det också att det är bara tjejer.

Tyvärr är det ju inte bara tjejer längre utan också massa fula gamla gubbar. Eva Vlaardingerbroek, kom tillbaka
Citera
2021-11-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Tyvärr är det ju inte bara tjejer längre utan också massa fula gamla gubbar. Eva Vlaardingerbroek, kom tillbaka

Jaså, det brukar väl bara va dom som dom intervjuar.
Eva är verkligen fröjd för ögat, läckrare får man sällan leta efter. Hon måste ha något nordisk i blodet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in