2025-08-10, 16:15
Medlem
NoTruces avatar
Riks hade gjort klokt i att behålla Allard, men kanske inte tvärtom. Och Allard gör klokt i att INTE gå in i rikspolitiken. Det han kan bidra med är ett nytt sätt att se på det offentliga samtalet. Kanske kunde han starta en pr-konsultbyrå där han lär politiker i vardande att inte vara så jävla ängsliga? Att det är okej med känslor, okej att ställa folk till svars, okej att utgå ifrån att människor kan ta lite jävla ansvar?

Det är helt nya spelregler som behövs, eller i alla fall behöver övervägas. Men om nu Riks fortfarande har den här "osynliga" kopplingen till SD förstår jag att de inte kan ha kvar Allard. Då ska ju det som torgförs i kanalen lira med det partistyrelsen dragit upp som (in)officiell partistrategi. Det är för övrigt inte bra för konsumenterna av Riks att inte kunna vara säkra på på vems uppdrag någon säger något. Jag gillar Sörman, men om man inte vet vilka som drar i hans trådar blir det tyvärr svårt att koppla bort det när man försöker ta in det han säger.
Citera
2025-08-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos

Det känns dödsdömt att starta nya partier på riksdagsnivå i Sverige för närvarande. Inte ens feministiskt initiativ var nära fyra procentspärren. De enda som har potential är muslimska partier ala Jamal Hamas.

Det är otroligt verklighetsfrånvänt att tro att man kan konkurrera med SD på riksplanet med en invandringskritisk plattform, särskilt när man som Allard har en bakgrund inom vänstern. Folk som är missnöjda med SD kommer antingen rösta längre högerut, eller inte alls.
Citera
2025-08-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det är otroligt verklighetsfrånvänt att tro att man kan konkurrera med SD på riksplanet med en invandringskritisk plattform, särskilt när man som Allard har en bakgrund inom vänstern. Folk som är missnöjda med SD kommer antingen rösta längre högerut, eller inte alls.
Japp förstår inte riktigt hans tanke då han verkar tycka nästan likadant som SD och/eller medborglig samling i alla frågor. Kanske han har en barndomsdröm om att bli en kommunistisk diktator
Citera
2025-08-11, 00:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Jag har svår att tro att Allard kan få till ett stort parti, han är för extrem. Folk tycker han är rolig men att rösta på honom? Men jag kanske har fel.
Citera
2025-08-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag har svår att tro att Allard kan få till ett stort parti, han är för extrem. Folk tycker han är rolig men att rösta på honom? Men jag kanske har fel.

Ytterst tveksamt. Folk som tycker SD är för konservativa och radikala röstar MED och de som tycker SD är för mjuka röstar AfS. Det finns inte utrymme för något mer i dagsläget.
Citera
2025-08-11, 17:28
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Mammaledig.
Det har hon varit i 3-4 år nu, när kommer pappa med pappaledigheten och tar över?

Hon kommer inte tillbaka, trust me
Citera
2025-08-11, 17:35
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Har han ens varit kopplad till någon verklig vänsterrörelse? Det behöver förstås inte vara V. Att vara teoretisk marxist är en sak, vad man tycker i sakfrågor är en annan. Han torde i alla fall vara den förste marxist jag håller med om något. I alla fall det han givit uttryck för på Riks.
Citera
2025-08-11, 19:21
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Har han ens varit kopplad till någon verklig vänsterrörelse? Det behöver förstås inte vara V. Att vara teoretisk marxist är en sak, vad man tycker i sakfrågor är en annan. Han torde i alla fall vara den förste marxist jag håller med om något. I alla fall det han givit uttryck för på Riks.

Allard var ordförande i Ung Vänster Örebro och var medlem i Vänsterpartiet. Han uteslöts ju eftersom han stödde Revolutionära fronten. Så jo, han är nog rätt vänster även om han inte platsar in i den traditionella vänstern i Sverige.
Citera
2025-08-12, 07:27
Medlem
JanFyhrholdts avatar
"Lång transkvinna skrämde 14-åring i avdelning med damunderkläder"
Så lyder rubriken för en nyhet från "Riks"
I en video som dök upp i min mobil idag den 11 augusti 2025.
Något datum för publicering av videon
framgår ej. Inte ens när den långa transkvinnans uppträde skulle ha ägt rum anges.

Det hela är på en så låg nivå, att
"Riks" som en av de ledande nyhetskanalerna tillsammans med övrig media får Sverige att framstå som den nya "tredje världen"
Tillsammans med andra länder med samma "värdegrund" som Sverige.
Två av Riks "tjejer" medverkar och snattrar på med sina agressiva barnröster som vanligt.
Se videon i länken.
Den anstöt som "transkvinnan"
skulle ha väckt, framställs som en världsnyhet. Men de infantila kräkfittorna till nyhetsuppläsare
gör mig utom mig av raseri och rent fysiskt illamående.
Det är nu man inser att Peter Madsen, som i sin ubåt styckmördade en kvinnlig journalist hade ett begripligt motiv.
Lika upprörande är hur Riks har en politisk agenda med sina program.
Det är nu man inser att ett avskaffande av demokratin är nödvändigt.

https://youtube.com/shorts/WEuN52bNI...11pyVfUXI1PuGR

Edit:
Konstaterar nu också, efter att ha sett videon igen, att det inte ens uppges VAR händelsen inträffat. Det kan ha varit i Sverige eller vilket land som helst. Men de hjärndöda tittarna
bryr sig inte.
Får uppdatera till att min jämförelse.med tredje världen haltar. Här handlar det om en total kulturell kollaps bortom all räddning.
Senast redigerad av JanFyhrholdt 2025-08-12 kl. 07:43.
Citera
2025-08-12, 11:46
Medlem
Citat:

Han var som sagt medlem i V, men oaktat detta är det såklart suspekt när någon säger sig vara marxist, även om det "bara" är i teorin. Vad skulle en vänsterpopulist vid makten göra bättre än en högerpopulist? Är det något vi inte behöver är det en ytterligare vänstersväng, om det så bara är rent ekonomiskt.
Citera
2025-08-12, 14:30
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Allard var ordförande i Ung Vänster Örebro och var medlem i Vänsterpartiet. Han uteslöts ju eftersom han stödde Revolutionära fronten. Så jo, han är nog rätt vänster även om han inte platsar in i den traditionella vänstern i Sverige.

Citat:
Han var som sagt medlem i V, men oaktat detta är det såklart suspekt när någon säger sig vara marxist, även om det "bara" är i teorin. Vad skulle en vänsterpopulist vid makten göra bättre än en högerpopulist? Är det något vi inte behöver är det en ytterligare vänstersväng, om det så bara är rent ekonomiskt.

Det här är intressant. Jag har hållit med om mer eller mindre allt han kläckt ur sig i Riks, och när jag kollar på videor från Örebros fullmäktige gör han också vanligtvis rent hus. I sakfrågor är vi eniga. Då undrar jag var i helvete hans marxism tagit vägen. Att kritisera transferiatet är väl inte särskilt vänster?
Citera
2025-08-12, 15:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det här är intressant. Jag har hållit med om mer eller mindre allt han kläckt ur sig i Riks, och när jag kollar på videor från Örebros fullmäktige gör han också vanligtvis rent hus. I sakfrågor är vi eniga. Då undrar jag var i helvete hans marxism tagit vägen. Att kritisera transferiatet är väl inte särskilt vänster?

Han ser det som den nya gruppen förtryckare. Tranferatet tar kapitalismens plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in