• 1
  • 2
2020-12-01, 08:16
Medlem
NoFreeLunchs avatar
När jag var liten i Östeuropa, hade vi kycklinghuvudet också i soppan. Inte så mycket kött dock, men en del skinn och hjärna. Allt som gick att äta, mage, skinn, fötter, följde med. Kyckling såldes orensat så min mamma fick plocka ut inälvorna och vara försiktig att inte skära i gallblåsan för då blev levern besk. Man var inte så kräsen på den tiden.
Citera
2020-12-01, 15:02
Medlem
EnSomKans avatar
Såg ändå aptitligt ut med kryddningen. Men näbben är väl det som skrämmer, tror inte man käkar näbben...
Citera
2020-12-01, 16:22
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistpump
Det är väl bara bra att de tar tillvara på hela djuret. Har du ens testat något mer än kycklingbröstfilé?

Vadå hela djuret? Vid 9:45 ungefär så frågar en av pojkarna tanten: "Vad hände med resten av fåglarna, går inte det att äta?" varpå kvinnan snäser av honom med "Är du inte klok i huvudet, ungjävel! Det duger inte ens åt hundarna, så det grävde jag ner."

trewq,

som talar flytande indiska
Citera
2020-12-01, 17:40
Medlem
i Filippinerna kallas det chicken helmet .. kycklingfötter kallas Adidas
Citera
2020-12-02, 08:23
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4D1
https://www.youtube.com/watch?v=xyAWK--8Knc

Började nästan spy. Skulle ni äta detta? 🤢🤢🤮🤮🤮🤮

Förr i tiden i alla länder tog man rätt på hela djuret att äta det. Numera har vissa länder fastnat i det tänket, istället ev för att göra torrfoder av det och ge till djur i allmänhet

Nä skulle inte käka kycklingskalle förutom ev kinden på dem, men i allmänhet är det lite kött på dem, men det är det ochså på kyckling vingar, så tror inte att det är dåligt kött, utan snarar väldigt fint kött, men hur ofta köper man kyckling idag med huvvet kvar ?

Lammhuvve har jag käkat och köttet är jättefint men där man har tagit bort ögon hjärna osv innan
Senast redigerad av Sladdaren 2020-12-02 kl. 08:26.
Citera
2020-12-04, 16:52
Medlem
Känner en kinesisk kvinna som älskar ankhuvuden grillade typ, när hon beskriver smaken blir jag nästan hungrig
Citera
2020-12-12, 00:57
Medlem
Bertil85s avatar
de är nog feta o goda. lite crunchy med. det låter äckligt. vågar inte se videon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in