• 1
  • 2
2020-11-30, 02:49
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=xyAWK--8Knc

Började nästan spy. Skulle ni äta detta? 🤢🤢🤮🤮🤮🤮
Citera
2020-11-30, 04:06
Medlem
Fistpumps avatar
Det är väl bara bra att de tar tillvara på hela djuret. Har du ens testat något mer än kycklingbröstfilé?
Citera
2020-11-30, 04:11
Medlem
På Jamaica äter dem chicken feet... jag försökte men det gick inte. Kudos till dem.
Citera
2020-11-30, 04:16
Medlem
Europes avatar
Ja, jag skulle åtminstone försöka. Speciellt om jag blir bjuden, då jag inte vill vara respektlös. Jag gissar att det smakar kyckling? Nyligen åt jag surströmming för första gången och det krävde också lite självövervinning, samt det smakade definitivt inte som kyckling.
Citera
2020-11-30, 04:33
Medlem
Freebss avatar
Meh, vi äter ju leverpastej & hotdogs. Det är fan inte mycket bättre.
Citera
2020-11-30, 07:18
Medlem
Pretty sure it tastes like chicken!

Kreativ grill också, ett gammalt cykelhjul.
Citera
2020-11-30, 07:35
Medlem
Hamsterbolls avatar
Tycker det såg rätt gott ut med alla kryddor och så. Knappast äckligare än annan friterad kyckling folk köper.
Citera
2020-11-30, 07:38
Medlem
Företag i Sverige exporterar väl kycklingfötter till Kina. De äter allt
Citera
2020-11-30, 08:03
Medlem
Perversitets avatar
Bjöd ett gäng utländska konsulter på lunch en gång, varav en indier. Tyckte det skulle vara kul för dem att smaka böckling. Köpte ett gäng som vi delade upp utomhus. När alla hade ätit klart undrade indiern om ingen skulle ha huvudena och om han fick äta dem. Han glufsade i sig dem med gott mod.
Citera
2020-11-30, 13:33
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Bjöd ett gäng utländska konsulter på lunch en gång, varav en indier. Tyckte det skulle vara kul för dem att smaka böckling. Köpte ett gäng som vi delade upp utomhus. När alla hade ätit klart undrade indiern om ingen skulle ha huvudena och om han fick äta dem. Han glufsade i sig dem med gott mod.

Så de är inte svåra att tugga sönder? När jag såg klippet tänkte jag på om de bara gnagde av det som fanns runt kraniet, eller om de åt ögonen, samt - inte minst - om de kunde bita sönder kraniet och äta hjärnan. Jag blev dock inte klokare av att se klippet, förutom att jag noterade att en av pojkarna spottade ut och lade ifrån sig något ben (gissar jag).
Citera
2020-11-30, 13:41
Medlem
EastClintfoods avatar
Jag och min bror åt friterade kycklingfötter i thailand, helt ok. Marinaden där de låg i var god. Samt att man gillar knapra på kycklingskinn. Så huvet kan jag anta är nästan likadan.
Citera
2020-11-30, 13:48
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
På Jamaica äter dem chicken feet... jag försökte men det gick inte. Kudos till dem.

Gäller nog hela sydostasien ex. Kina, filippinerna, Thailan, Burma mf
Även i Sydamerikas länder äter man kycklingfötter oftast grillade och de används som "snacks" ungefär som chips. Billigt och lite protein och skinn oftast fattiga som handlar detta då de inte har råd med annat.

Här i Sverige använder vi ju gris och kohuvuden, svansar, grisfötter mm Huvudena kokas och man tar vara på gelatinet och gör ex sylta av de finare köttbitarna.

Skall man slå ihjäl djur för matens skull så är det väl bara bra om vi kan använda så mycket av djuret som möjligt.

Vi borde även bli bättre på att ta reda på fiskerinäringens "Bifångster" så att man inte kastar en massa ätbar fisk död i havet istället för att göra mat av den. Som det är nu kan mer än halva fångsten kastas överbord för att de arter man får upp inte köps av folk..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in