2022-09-10, 23:25
Medlem
Låg på ca 15x80mg om dagen i något halvår som mest. AT efter 2-3tim. Brukade börja dagen med 3st. Men det är ganska extremt.

Opiater kan äta upp en fort
Citera
2022-09-11, 15:50
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoiX
Låg på ca 15x80mg om dagen i något halvår som mest. AT efter 2-3tim. Brukade börja dagen med 3st. Men det är ganska extremt.

Opiater kan äta upp en fort
ungefär doserna jag använde när det va som mest, cirka 60x40mg.
fick 200-300 st 40mg per vecka på recept.
sinnes.

nu tar jag några hundra mg per dag några dagar i månaden, blir 1,5-2 veckor dålig och slö efter det.

fick du recept eller hur kunde du finansiera det där?
vet när jag köpte, fick betala 500 ibland, för en. ibland 300, då va de billigt.

så började jag tänka på hur rik jag hade varit om jag sålt hälften av mina.
fick ut määängder I många år.
Citera
2022-09-11, 15:54
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aymjem
Joo, det är sant, blev dock förskräckt över skillnaden och att 40mg ansågs högt.

Och jag hoppas verkligen att det inte finns någon läkare ö h som skriver ut så höga doser som 600mg/dygn.
jodå, det finns.
fick som sagt ut 200-300 stycke. 40mg per månad.
jag hade obegränsad tillgång till nya recept.
om det tog slut så skrev jag på 1177, fick recept 99av100 samma dag.
var det helg så gick jag till VC jouren. inga problem när de såg att jag hade "fri tillgång" typ.
fick oxynorm också om jag ville, fick även metadon samtidigt under en period men det ville jag inte ha.
Citera
2022-09-11, 16:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
jodå, det finns.
fick som sagt ut 200-300 stycke. 40mg per månad.
jag hade obegränsad tillgång till nya recept.
om det tog slut så skrev jag på 1177, fick recept 99av100 samma dag.
var det helg så gick jag till VC jouren. inga problem när de såg att jag hade "fri tillgång" typ.
fick oxynorm också om jag ville, fick även metadon samtidigt under en period men det ville jag inte ha.

Helt galen läsning..!!

Var det innan opioidkrisen spreds över världen?
Som jag skrivit tidigare har ju apotek anmälningsplikt (och får t.o.m. lov att neka uttag) numer och dom tycker något ser fishy ut..
Och den dosen är ju verkligen något i hästväg haha!

Bara att få ut mina ger ju konstiga blickar/näsvisa frågor om det inte är på ”mitt eget” apotek jag hämtar ut.
Citera
2022-09-13, 04:43
Medlem
Yoros avatar
Alltid ett dygn. Om jag inte tagit en väldigt stor dos över min tolerans/vanliga dos. Då kan det ta 2-3 dagar innan det sätter igång.
Citera
2024-06-01, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Myrkrypen och svettningarna/frossan tar du bort med Dimor/Loperamid (inom måttliga mängder dock), dock är det också beroendeframkallande om du tar det i russyfte.
Men i små mängder är det fantastiskt mot abstinens/avtändning.

Bumpar tråden lite.imor/Looperamid är the shit mot AT. Skit i Pregabalin det är livsfarligt. Ta typ en karta Looperamid när abstinensen börjar kicka in med nysningar och gäspningar. Det fungerar skitbra för mig när jag gör uppehåll i mitt Oxybruk mot min smärta för att inte öka på toleransen. Har alltid minst en karta Oxy kvar OM smärtan blir för hög. Hjärnan kommer vilja att man ska ta ner Oxy men det står man emot med hjälp av Looperamid och vetskapen om att det FINNS Oxy att ta om värken blir för jävligt.
Jag har börjat ganska nyligen att göra uppehåll från mins oxy i c:a 2 veckor för att sänka toleransen
Citera
2024-08-02, 11:57
Medlem
gregory124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Bumpar tråden lite.imor/Looperamid är the shit mot AT. Skit i Pregabalin det är livsfarligt. Ta typ en karta Looperamid när abstinensen börjar kicka in med nysningar och gäspningar. Det fungerar skitbra för mig när jag gör uppehåll i mitt Oxybruk mot min smärta för att inte öka på toleransen. Har alltid minst en karta Oxy kvar OM smärtan blir för hög. Hjärnan kommer vilja att man ska ta ner Oxy men det står man emot med hjälp av Looperamid och vetskapen om att det FINNS Oxy att ta om värken blir för jävligt.
Jag har börjat ganska nyligen att göra uppehåll från mins oxy i c:a 2 veckor för att sänka toleransen

Hur menar du när du säger att lyrica skulle vara livsfarlig mot oxy abstinens?
Mvh
Citera
2024-08-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregory124
Hur menar du när du säger att lyrica skulle vara livsfarlig mot oxy abstinens?
Mvh

Den är i te farlig mot abstinens men jävligt lätt att bli hooked på. Och tycker du att Opi abstinensen är jobbig så är det ingenting mot pregabalin at.
Citera
2024-08-08, 03:19
Medlem
Mindecembers avatar
Obehag efter 8 timmar. Fullblåst abs på typ 12-24 ungefär.
Citera
2024-08-08, 03:22
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Den är i te farlig mot abstinens men jävligt lätt att bli hooked på. Och tycker du att Opi abstinensen är jobbig så är det ingenting mot pregabalin at.

Du har helt rätt. Gabaergiska medel är medicin och inget annat. Och priset man betalar för att använda dem är nästan aldrig värt det.
Citera
2024-08-08, 03:38
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Du har helt rätt. Gabaergiska medel är medicin och inget annat. Och priset man betalar för att använda dem är nästan aldrig värt det.

Gällande Pregabalin som jag själv använt mycket till och från och också varit snuskigt beroende utav i nästan två år är ALDRIG värt att använda i syfte att bli hög eller få ett rus. Enda gången jag skulle använda det nu och även kunna rekommendera andra är om man ska kliva av ett missbruk av valfri opioid/opiat, MEN då i max en vecka och inte höga doser. Pregabalin är ett mirakelverktyg mot avtändningar från opioider/opiater.

Gabapentin skulle jag säga är inte alls lika farligt. Har många gånger haft det utskrivet och ätit länge utan problem att kliva av alls. Kan stabilisera ens humör bra och fysiskt hjälper det också mot nervsmärtor.
Citera
2024-08-08, 03:48
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Gällande Pregabalin som jag själv använt mycket till och från och också varit snuskigt beroende utav i nästan två år är ALDRIG värt att använda i syfte att bli hög eller få ett rus. Enda gången jag skulle använda det nu och även kunna rekommendera andra är om man ska kliva av ett missbruk av valfri opioid/opiat, MEN då i max en vecka och inte höga doser. Pregabalin är ett mirakelverktyg mot avtändningar från opioider/opiater.

Gabapentin skulle jag säga är inte alls lika farligt. Har många gånger haft det utskrivet och ätit länge utan problem att kliva av alls. Kan stabilisera ens humör bra och fysiskt hjälper det också mot nervsmärtor.

skulle inte ens rekommendera oxazepam till någon med en aktiv panikattack.
det är effektivt som fan men man får alltid ta det jobbiga gånger 10 när man slutar använda benso eller gabapentinoider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in