• 5
  • 6
2024-09-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregory124
Hej måste bara fråga då jag är lite i samma sits dock med dubbla dosen du tar under flera år samma efter operation. Och sen blev det till ett beroende , hur kände du dig när du bara slutade fysiska och psykiskt dagarna/veckorna efter. Och hur mår du idag. Känns motiverande att sluta när man läser sånt här då jag idag igentligen bara tar den för rädsla av avtändningen för man läser såna skräck historier och i min vardag har jag inte möjlighet att ligga i 1 månad med sjuka abstinens besvär som folk får. Tack får förhand.

Hej!

Jag förstår helt din oro. Kände samma sak. Trappa ner är mitt första råd.
Ligg stabilt på en dos i två v för att sedan börja minska med 5 mg/ vecka. Sen när enbart 5 mg återstår så står du på det Max två veckor och sen sluta. Det kommer att gå bra!
Om du har tillgång till gabapentin eller pregablin så använd dej av dem första veckan. Även ångestdämpande kan vara bra, behöver inte vara benzo, utan atarax eller lergigan. Och loperamid är bra att ha med.
DM gärna om du vill. Du klarar det!
Citera
2024-09-11, 13:52
Medlem
alltså för mig räcker det att jag missbrukar oxy i 2-3 dagar och sedan lägger av så kommer avtädningen som ett brev på posten, med muskelvärk, diarre, rysningar precis överallt hela tiden.... ont överallt...

sen kanske värt att tillägga att när jag gick som mest på oxy så var doserna uppe vid 500mg cirka på en gång varje dag, därför är min hjärna fucked och jag får avtändning på doser om 100 mg i 2-3 dagar bara
Senast redigerad av Georgejung2003 2024-09-11 kl. 13:54.
Citera
2024-10-31, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregory124
Hur menar du när du säger att lyrica skulle vara livsfarlig mot oxy abstinens?
Mvh

Inte farligt mot Oxyavtändning utan att den är beroendeframkallande väldigt snabbt.
Citera
2024-12-27, 16:19
Medlem
Vill du ha lite hjälp med avtändningen med oxy är de metadon som gäller eller om du köper och doserar Maeng Da red kratom. De hjälper
Citera
2024-12-30, 07:34
Medlem
Ett par timmar. Men ATn perioden är kortare än när jag tog opium. Är "frisk" efter ett par dagar.

Opium tog mig 1 månad att må bra av kgen.

Jag ska kliva av opiaterför en tid snart. Jag är less på dom så ska ta en paus. Bunkrar med alkohol och loperamid för några dagar.

Det gör det lite mer uthärdigt.
Citera
2024-12-30, 17:32
Medlem
3-4 veckor. Konstig fråga.
Citera
2024-12-31, 06:01
Medlem
Åt som mest 800 mg per dygn och kunde göra det i nån vecka innan jag ”tvingades” ner i doser på 100-200mg per dygn och då kunde jag må skit de dagarna..
Citera
2025-01-22, 12:16
Medlem
Tre dagar är max, sen är det full blown AT.
Har gått på extrema doser tidigare långt över grammet dagligen.
Citera
2025-01-26, 12:29
Medlem
Skulle jag brassa på som det inte fanns någon morgondag så skulle jag nog få en avtändning efter 4-7 dagar. Opererade axeln för något år sen och fick oxy i en vecka dock mycket låga doser, klarade mig den gången.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in