• 1
  • 2
2020-12-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Har varit regelbunden kund hos dom i många år nu. Returnerar sällan varor då jag har rätt bra koll på vad jag vill ha och vad som passar.

Nu har Zalando börjat kräva att jag betalar med banköverföring och inte som det brukade vara, dvs att mitt kontokort är lagrat hos dem och summan dras vid beställning. Nu måste jag få en kod, boka en överföring från min bank och vänta någon dag eller två innan pengarna flyttats till Zalando.

Väldigt mycket krångligare, med andra ord, och jag drar mig för att beställa från dem.

Jag har två gånger ringt Zalandos kundtjänst och frågat varför det blivit så här men bara fått svaret att "vårt automatiska kundsystem avgör hur betalning ska ske".

Det är alltså inget fel på mitt kontokort, det fungerar utmärkt, jag har god kreditvärdighet (handlar iof inte på kredit men påpekar i alla fall om nu någon undrar).

Letar efter andra alternativ till Zalando, tipsa gärna!
Hur du betalar väljer du själv. Du får ju alternativ så det har du själv nog valt. Boozt är en annan jätte med snabba leveranser.
Citera
2020-12-16, 23:11
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur du betalar väljer du själv. Du får ju alternativ så det har du själv nog valt. Boozt är en annan jätte med snabba leveranser.

tror du han är efterbliven eller?

går inte att välja nånting annat än banköverföring just i de läget
då tar det 1-2 dagar extra bara för det
Citera
2020-12-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

Jag handlade där häromveckan och betalade då med kort men fick några olika val att välja mellan. Vad är just i det läget?
Citera
2020-12-16, 23:17
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

Exakt. Reggade nytt konto men med samma kontokort och nu funkar det.
Citera
2020-12-16, 23:40
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Exakt. Reggade nytt konto men med samma kontokort och nu funkar det.

👍
Citera
2020-12-16, 23:42
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Jag handlade där häromveckan och betalade då med kort men fick några olika val att välja mellan. Vad är just i det läget?

det är nån spärr som hoppar in
vet ej exakt hur Zalandos säkerhet ser ut
Citera
2020-12-20, 14:31
Medlem
Citat:
Har varit regelbunden kund hos dom i många år nu. Returnerar sällan varor då jag har rätt bra koll på vad jag vill ha och vad som passar.

Nu har Zalando börjat kräva att jag betalar med banköverföring och inte som det brukade vara, dvs att mitt kontokort är lagrat hos dem och summan dras vid beställning. Nu måste jag få en kod, boka en överföring från min bank och vänta någon dag eller två innan pengarna flyttats till Zalando.

Väldigt mycket krångligare, med andra ord, och jag drar mig för att beställa från dem.

Jag har två gånger ringt Zalandos kundtjänst och frågat varför det blivit så här men bara fått svaret att "vårt automatiska kundsystem avgör hur betalning ska ske".

Det är alltså inget fel på mitt kontokort, det fungerar utmärkt, jag har god kreditvärdighet (handlar iof inte på kredit men påpekar i alla fall om nu någon undrar).

Letar efter andra alternativ till Zalando, tipsa gärna!

Samma sak hände mig. Jag kunde på min orderhistorik se att vissa ordrar stod som obetalda trots att de sedan länge var betalda och det bekräftade även kundtjänst. Men jag tror ändå det är orsaken, att det någonstans i systemet står som obetald och därmed tvingar mig betala med förskottsbetalning. Enkel lösning. Skapa nytt konto och jag kan beställa med faktura igen.

Alternativ? Boozt först och främst.
Citera
2021-01-30, 20:33
Medlem
Noterade att deras senast paket skickades via ett "Bring" ombud till mig. Kan jag använda Bring för retur också? Har längre till ett Postnord-ombud.
Citera
2021-01-30, 21:10
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Noterade att deras senast paket skickades via ett "Bring" ombud till mig. Kan jag använda Bring för retur också? Har längre till ett Postnord-ombud.

nix bara posten som retur
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in