Citat:
Ursprungligen postat av
LarsPeterForsman
Har varit regelbunden kund hos dom i många år nu. Returnerar sällan varor då jag har rätt bra koll på vad jag vill ha och vad som passar.
Nu har Zalando börjat kräva att jag betalar med banköverföring och inte som det brukade vara, dvs att mitt kontokort är lagrat hos dem och summan dras vid beställning. Nu måste jag få en kod, boka en överföring från min bank och vänta någon dag eller två innan pengarna flyttats till Zalando.
Väldigt mycket krångligare, med andra ord, och jag drar mig för att beställa från dem.
Jag har två gånger ringt Zalandos kundtjänst och frågat varför det blivit så här men bara fått svaret att "vårt automatiska kundsystem avgör hur betalning ska ske".
Det är alltså inget fel på mitt kontokort, det fungerar utmärkt, jag har god kreditvärdighet (handlar iof inte på kredit men påpekar i alla fall om nu någon undrar).
Letar efter andra alternativ till Zalando, tipsa gärna!
Samma sak hände mig. Jag kunde på min orderhistorik se att vissa ordrar stod som obetalda trots att de sedan länge var betalda och det bekräftade även kundtjänst. Men jag tror ändå det är orsaken, att det någonstans i systemet står som obetald och därmed tvingar mig betala med förskottsbetalning. Enkel lösning. Skapa nytt konto och jag kan beställa med faktura igen.
Alternativ? Boozt först och främst.