2020-11-30, 00:20
Medlem
scraftys avatar
Det står att Zalando ska ha fri frakt vid köp över 200:- någonting, men när jag försöker beställa varor för över 400:- måste jag tydligen betala en fraktkostnad på 49:-.

Någon som förstår vad grejen är där?
Citera
2020-11-30, 00:24
Bannlyst
Läs igenom köpeavtalet, kan vara så att du stoppat massa varor i korgen som är prissänkta och som då inte gills.
Citera
2020-11-30, 00:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det står att Zalando ska ha fri frakt vid köp över 200:- någonting, men när jag försöker beställa varor för över 400:- måste jag tydligen betala en fraktkostnad på 49:-.

Någon som förstår vad grejen är där?

Du väljer inte fel fraktsätt?
Citera
2020-11-30, 00:31
Medlem
Zalando skickar ibland varor från andra butiker och då kostar det frakt. Det står i produktbeskrivningen.
Citera
2020-11-30, 00:52
Medlem
Pilsnerpungs avatar
fick samma problem när jag skulle beställa igår! beställde jacka för 2000kr o fick 50 kr frakt
la till en billig tröja för 100 spänn o då blev frakten gratis
Citera
2020-11-30, 00:59
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Väljer man fel fraktsätt - lev. till dörren - så är det omöjligt att ändra detta till lev. till ombud som är gratis. Fick ta bort alla kakor och välja rätt fraktsätt.
Citera
2020-11-30, 01:24
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
"Standardleverans" är allt jag kan välja. Blir 49:- automatiskt oavsett vilken vara jag väljer dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerpung
fick samma problem när jag skulle beställa igår! beställde jacka för 2000kr o fick 50 kr frakt
la till en billig tröja för 100 spänn o då blev frakten gratis
Låter skumt...
Citera
2020-11-30, 15:41
Medlem
Håll utkik efter ”Långdistans produkter” det är dom som gör att du åker på frakten då varan skickas från ett annat land och det tar betydligt längre tid.
Citera
2020-11-30, 20:43
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Håll utkik efter ”Långdistans produkter” det är dom som gör att du åker på frakten då varan skickas från ett annat land och det tar betydligt längre tid.
Nix, jag får 49:- automatiskt oavsett. Provade även att lägga en tröja som jag köpte för ett par veckor sedan i kundkorgen, nu måste jag betala frakt om jag vill köpa den även fast den var fraktfri då.
Citera
2020-12-13, 19:03
Medlem
Harry_s avatar
samma sak händer mig
har mailat dom får se vad dom svarar

om man gör retur på hela köpet så får man tillbaka frakten oxå
men inte om man väljer att behålla vissa
så jävla sjukt
jag brukar köpa olika storlekar och behåller den som passar
nu ska jag betala frakt fast det står att det är gratis om värdet är över 229:- och att det inte är långdistans
jackan jag vill köpa är inte långdistans och kostar 3000:-

måste vara bugg eller nått
står på hemsidan att dom tar 39:- i frakt men hur f*n blir det 49:- när man kommer till kassan
https://www.zalando.se/faq/Leverans/Leveranskostnader.html
Senast redigerad av Harry_ 2020-12-13 kl. 19:07.
Citera
2020-12-13, 23:45
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Har varit regelbunden kund hos dom i många år nu. Returnerar sällan varor då jag har rätt bra koll på vad jag vill ha och vad som passar.

Nu har Zalando börjat kräva att jag betalar med banköverföring och inte som det brukade vara, dvs att mitt kontokort är lagrat hos dem och summan dras vid beställning. Nu måste jag få en kod, boka en överföring från min bank och vänta någon dag eller två innan pengarna flyttats till Zalando.

Väldigt mycket krångligare, med andra ord, och jag drar mig för att beställa från dem.

Jag har två gånger ringt Zalandos kundtjänst och frågat varför det blivit så här men bara fått svaret att "vårt automatiska kundsystem avgör hur betalning ska ske".

Det är alltså inget fel på mitt kontokort, det fungerar utmärkt, jag har god kreditvärdighet (handlar iof inte på kredit men påpekar i alla fall om nu någon undrar).

Letar efter andra alternativ till Zalando, tipsa gärna!
Citera
2020-12-16, 22:44
Medlem
Harry_s avatar
skumt när jag handlar med mobilen så blir det rätt
testade med IE precis och det blir oxå rätt
bara sk*t firefox som strular till det hela
kan inte ens logga in på Nordea med den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera