2020-11-29, 23:36
Medlem
HatarIslams avatar
Reklamen som går på TV just nu väcker obehag hos mig. Vet inte exakt vad det är men jag spekulerar nedan...

* Musiken låter som, och påminner om sekter.

* Pedofili. Vuxen kontaktar barn i sexuellt syfte. Varför ska vi behöva se sånt?

* Greta är med i videon. Likt en sektledare säger hon abstrakta saker och flickor sitter hemma tomma i blicken och repeterar orden.

* Hela känslan i filmen väcker obehag och jag vill bara stänga av. Obehaget kommer av att filmen speglar extremvänstern, feminazis, manshat, politisk korrekthet, yttrandefrihetens död och islamsk invasion, social oro, jorden ska brinna, mörker, undergång mm. enligt min egen uppfattning.

Känner ni likadant när ni ser äcklet? Ni som tycker som jag, att det är något fel med reklamen, berätta vad ni tycker, kanske kan ni sätta ord på det bättre än jag kan?
https://www.youtube.com/watch?v=KvXjQnha4wk
Senast redigerad av HatarIslam 2020-11-29 kl. 23:54.
Citera
2020-11-29, 23:41
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Nä, jag tycker att den är rätt snygg bara.
Citera
2020-11-29, 23:46
Bannlyst
Reagerade också på den. Mycket obehaglig, menar vem fan blir på riktigt villig av att hjälpa Rädda Barnen av den?
Citera
2020-11-30, 00:53
Medlem
Europes avatar
Det är väl passande med tanke på att de är en extrem vänstersekt?
Citera
2020-11-30, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är väl passande med tanke på att de är en extrem vänstersekt?

Är du dum i huvudet eller? Vad är det som är vänsterextremistiskt med rädda barnen?! Det är ju för fan religöst , KRISTET. Finansierat av självaste påven själv (från 1919) men du kanske anser att Katolska kyrkan är vänsterextremistiskt så jävla dum i huvudet som du är?
Senast redigerad av priestrapist666 2020-11-30 kl. 01:12.
Citera
2020-11-30, 10:57
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priestrapist666
Är du dum i huvudet eller? Vad är det som är vänsterextremistiskt med rädda barnen?! Det är ju för fan religöst , KRISTET. Finansierat av självaste påven själv (från 1919) men du kanske anser att Katolska kyrkan är vänsterextremistiskt så jävla dum i huvudet som du är?

Möjligt att det var kristet en gång i tiden. Dock finns det inget kristet överhuvudtaget med Rädda Barnen idag. Nu är organisationen genomsyrad av vänsterradikala feminister och islamistkramare.
Citera
2020-11-30, 12:49
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priestrapist666

Nej, du måste lära dig att andra inte är dumma i huvudet bara för att du är ett klappmongo.

Rädda barnen är varken startat av eller drivs av katoliker. Den svenska delen har i åratal drivit en vänsterextrem, identitetspolitisk linje, med ett ungdomsförbund som har stött Megafonen m.fl. kriminellt kopplade vänsterextrema organisationer både ekonomiskt och politiskt när de hetsar för upplopp och mot polisen, med en förra styrelseordförande som har twittrat om "vita kränkta män" så fort någon är kritisk till det o.s.v. Om du framför fantastiska påståenden om att de skulle vara något helt annat, så får du gärna länka till källor som stödjer det.

Edit: Jargongen var så etablerad att Thiringer inte ens såg det nödvändigt att skriva ut det helt, utan antog att alla förstår vad förkortningen "VKM" står för "vita kränkta män" (tweeten var från när Megafonens Bana Bisrat hetsade för upploppen och för attacker mot polis):

https://toklandet.wordpress.com/2013...livat-i-husby/

Edit: Och vi minns alla det komiska när nästa styrelseordförande, den antivita rasisten Jorge Londoño, fick alla vita "antirasister" att skita knäck:

https://nyheter24.se/debatt/763359-t...ra-var-rorelse

Exakt vilken katolsk dogm är det han framför här ovan, om det nu inte är en vänsterextem identitetspolitisk?
Senast redigerad av Europe 2020-11-30 kl. 13:06.
Citera
2020-11-30, 12:53
Medlem
lemonzhellos avatar
Fruktansvärt obehaglig reklamfilm. And not in a good way.

Stöder inte organisationen nu men blev ju inte precis sugen på att göra det heller.

Analysen överlåter jag åt andra. Men mycket handlar nog om att det faktiskt är en vänstersekt. Och att det med all önskvärd tydlighet framgår av filmen.
Citera
2020-11-30, 15:16
Medlem
Många av dom här stolpskotten som tror på intersektionalitet etc. borde ju förstå problemet och faran i det hela.

Nassar och andra högerextrema tror jag är ganska harmlösa. Dom är mer intresserade av jävligt komplicerade historier om hur judar styr allt som händer mot världens undergång.
Precis som i riktigt dåliga fantasy böcker där ondskan vill utplåna alla former av intelligent liv utom sig själva.

Vi normala vet inte om vi är mest besvikna på oss själva eller på idioterna som hoppat på 2 olika tåg tillbaka mot rasism och hat.
Vi är också harmlösa.

Dom som jag tror är riktigt förbannade när dom fattar att dom finns är vita antirasister.
Citera
2021-01-03, 11:38
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Ring in den tusenåriga fredens rike genom att skänka pengar till rädda barnen som är framtiden!

Så dom jämför sig själva med en allsmäktig gud och världens frälsare, inte alls onormalt. Det är väl därför deras generalsekreterare får ut 95 000:- i månadslön men det nämner dom inte i någon reklamfilm. Men alltid lurar det väl någon för rädda barnen stoppar varken exploatering, krig eller hindrar barn från att växa upp till krigshetsande ledare, soldater och terrorister.

Sara Thiringer för den som som är intresserad https://www.lundagard.se/author/sara...ktansvar1.jpg/
Senast redigerad av ThisIsTheZodiac 2021-01-03 kl. 11:42.
Citera
2021-01-03, 11:48
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nej, du måste lära dig att andra inte är dumma i huvudet bara för att du är ett klappmongo.

Rädda barnen är varken startat av eller drivs av katoliker. Den svenska delen har i åratal drivit en vänsterextrem, identitetspolitisk linje, med ett ungdomsförbund som har stött Megafonen m.fl. kriminellt kopplade vänsterextrema organisationer både ekonomiskt och politiskt när de hetsar för upplopp och mot polisen, med en förra styrelseordförande som har twittrat om "vita kränkta män" så fort någon är kritisk till det o.s.v. Om du framför fantastiska påståenden om att de skulle vara något helt annat, så får du gärna länka till källor som stödjer det.

Edit: Jargongen var så etablerad att Thiringer inte ens såg det nödvändigt att skriva ut det helt, utan antog att alla förstår vad förkortningen "VKM" står för "vita kränkta män" (tweeten var från när Megafonens Bana Bisrat hetsade för upploppen och för attacker mot polis):

https://toklandet.wordpress.com/2013...livat-i-husby/

Edit: Och vi minns alla det komiska när nästa styrelseordförande, den antivita rasisten Jorge Londoño, fick alla vita "antirasister" att skita knäck:

https://nyheter24.se/debatt/763359-t...ra-var-rorelse

Exakt vilken katolsk dogm är det han framför här ovan, om det nu inte är en vänsterextem identitetspolitisk?

När den antirasistiska rörelsen måste delas upp i olika hudfärger och raser i sann rasprofilerings anda och dom själva inte klarar av att se problematiken med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in