Precis som rubriken lyder. Finns det bra musik om kärlek som är skriven av lyckliga och förälskade människor? Jag tror inte det, så fort jag tänker på en kärlekslåt blir det per automatik en låt om olycklig kärlek, där musikern liksom får en chans att lätta sitt hjärta och berätta hur jävligt allt är. Den typen av låtar skulle jag kunna räkna upp massor av.
Men varje regel har iaf ett undantag, så här spontant kommer jag att tänka på Joni Mitchells "My old man". Där handlar det om lycklig kärlek även om det finns en del svärta i texten.
Så för att sammanfatta: Har jag rätt? Finns det bra musik om lycklig kärlek? Motbevisa mig gärna. Om inte vad kan det bero på?
Koma(eller Khoma som dom kallar sig nuförtiden) - Like coming home... Låten i sig är väl inte det muntraste.. Men texten tyder på lite lyckligare former av kärlek än vad man brukar få höra.. Avslutas med textraden ''If i can spare one single thought when my days are counted. Please, let me remeber when we first kissed''
Förövrigt en av dom bästa låtarna som skrivits, alla kategorier.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!