2006-05-16, 22:40
Medlem
Dejzans avatar
Precis som rubriken lyder. Finns det bra musik om kärlek som är skriven av lyckliga och förälskade människor? Jag tror inte det, så fort jag tänker på en kärlekslåt blir det per automatik en låt om olycklig kärlek, där musikern liksom får en chans att lätta sitt hjärta och berätta hur jävligt allt är. Den typen av låtar skulle jag kunna räkna upp massor av.

Men varje regel har iaf ett undantag, så här spontant kommer jag att tänka på Joni Mitchells "My old man". Där handlar det om lycklig kärlek även om det finns en del svärta i texten.

Så för att sammanfatta: Har jag rätt? Finns det bra musik om lycklig kärlek? Motbevisa mig gärna. Om inte vad kan det bero på?
Citera
2006-05-17, 00:49
Medlem
Bonzo666s avatar
Arsedestroyer är ett band med den typen av låtar.
Citera
2006-05-17, 02:00
Medlem
Badios avatar
Firehouse - I live my life for you

Lite smörig pudelrock , men nog känns det väl som han menar att han sjunger om sitt fina förhållande och inte det som han önskar sig...
Citera
2006-05-17, 07:11
Medlem
wootens avatar
Stevie wonder har väl ett gäng. Lycklig och lycklig. Typ låtar som another star, signed sealed delivered... Ja ni fattar...
Citera
2006-05-17, 07:45
Medlem
Makehastes avatar
Jonathan Richman - A Higher Power
The Postal Service - Such Great Heights

typ

Edit: Och såklart The Cure - Just Like Heaven
Citera
2006-05-17, 11:11
Medlem
Suicide Nations avatar
Bright Eyes - First day of my life

Koma(eller Khoma som dom kallar sig nuförtiden) - Like coming home... Låten i sig är väl inte det muntraste.. Men texten tyder på lite lyckligare former av kärlek än vad man brukar få höra.. Avslutas med textraden ''If i can spare one single thought when my days are counted. Please, let me remeber when we first kissed''
Förövrigt en av dom bästa låtarna som skrivits, alla kategorier.
Citera
2006-05-17, 15:31
Medlem
miness avatar
guns n roses - think about you
Citera
2006-05-17, 15:36
Medlem
Gustavkukens avatar
Death Cab for Cutie - I Will Follow You Into the Dark
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera