Jag och en kompis var ute och gick på stan. En kille åker upp brevid oss och säger att han vill snacka lite. Han frågar vad vi heter och hur gamla vi är. Vi svara inte utan säger mest varför han undrar. Han blir irriterad och säger att han känner igen oss och att vi gjort honom illa tidigare. Detta låter konstigt, vi fortsätter går. Snart kommer 4 eller 5 andra grabbar och halvomringar oss. De alla börjar tvinga in oss mot vägen och vi stannar. De börjar snacka om att de känner igen oss och att vi ska gå någonstans och snacka. Vi avböjer och säger att vi måste hinna med bussen. Dem blir mer kaxiga och sen säger en av dem att han vill ha min kompis jacka. Jag blir förbannad och frågar dem vad dem håller på med? Den fortsätter snacka och säga massa skit. Vi ser att en av dem håller något under jackan och lite senare ser vi tydligt att det är en kniv. En annan av dem säger till killen med kniven att han ska "kniva oss". Jag vet inte riktigt vad jag och min kompis gör här men vi reagerar i alla fall inte märkbart. De verkar bli osäkra eftersom vi inte nappat på hoten. Jag vänder mig mot en av dem som hållit tyst hittills och frågar honom vad han polare vill. Han spelar dum och säger att han inte har något med det att göra och att de bara vill snacka lite med oss. Ännu en gång försöker de skrämma oss, en av dem säger "gunna ner dem, skjut dem nu". Jag tror i alla fall inte de hade pistol men man vet aldrig. Vi säger åt dem att lugna ner sig och att vi släpper det här. Dem verkar helt tafatt och säger inget. Jag tränger mig helt enkelt förbi en av dem och vi går till bussen. De verkar helt enkelt ge upp och efter att ha skrikit lite efter oss så går de bara iväg. Amatörer. Jag kände faktiskt inte så mycket i stunden, undrade mest hur det skulle kännas att blir knivhuggen (för jag trodde nästan jag skulle bli det) och att jag önskade att jag haft ett vapen med mig. Nu efteråt kommer dock ångesten fram och jag undrar hur det där hade kunnat sluta. Jaja, blev i alla fall inte rånad av några jävla blattar. Tror de var runt 18 år gamla.