2020-11-28, 18:34
Medlem
Jag har två datorer. På mitt lokal nät kallade dom sig DESKTOP-xxxxxxx och DESKTOP-yyyyyy där x och y står för en /synbarligen) slumpmässig samling tecken. För att förenkla följe jag rådet att döpa om dem till DESKTOP-Arbetsrum och DESKTOP-vardagsrum.

Nu har jag ett problem. Jag har köpt ett program som bara kan aktiveras två ggr och jag måste då veta datorns ursprungliga namn. Någonstans i det inre finns namnet lagrat, men jag kan inte hitta det. Jag har ingen aning om vilken dator som hade vilket namn före namnändringen, däremot vet jag vilka två namn det är fråga om.

Chansar jag och installerar mitt program på Vardagsrumsdatorn pga otur har jag förbrukar hälften av mina aktiveringsmöjligheter.

Tips om hur jag hittar en dators ursprungliga namn är synnerligen uppskattade!
Citera
2020-11-28, 18:39
Medlem
Det kom upp direkt hur man gör om du prövar använda google.
Citera
2020-11-28, 18:42
Medlem
Och det har jag gjort liksom jag har vandrat runt i alla menyer jag kunnat hitta plus att jag frågat kunniga människor och förbrukat några timmar av min ungdom på detta.

Du skulle inte vilja berätta hur du sökte?
Citera
2020-11-28, 18:43
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Registret: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SchedulingAg ent
Citera
2020-11-28, 21:35
Medlem
Tack för ditt inlägg.
Med din information lyckades jag hitta ett gammalt namn som dock visade sig vara fel. Ingen aning hur det hänger ihop.

Men jag lyckades aktivera min licens med en workaround där jag inte behövde använda datorns namn.

Hjärtligt tack för hjälpen!
Citera
2020-11-29, 02:15
Moderator
memymos avatar
Hårdvara: PC --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto