2020-11-28, 16:34
Medlem
takeitchills avatar
Vilka är de största aktörerna som tar in de största kvantiteterna in i Sverige? Är det vissa maffior eller nätverk som har monopol? Eller är det en oligarkisk marknad med några få aktörer?
Citera
2020-11-28, 16:44
Moderator
HelgeBuks avatar
Övriga droger --> Organiserad brottslighet
/Moderator
Citera
2020-11-28, 16:47
Beror på graden av korruption, men delar av polisväsendet, tull och dylika inom det civila. Det är också de som sysslar med framställning och distribution. Dessa åker till slut fast av underrättelseverksamhet, eller så fortsätter det bakom en chimär av politiskt resonemang. Polis på dagen, knarkhandlare på natten. Lite så.
Citera
2020-12-01, 03:36
Medlem
Jag har också ställt mig frågan,men då det är "förbjudet" i Sve att brottsföra enligt etnicitet. Läste att det där stora beslaget i häromveckan Skåne som ska vara en av Sve största beslag togs tre albaner.

I UK får det dock skrivas om det :Kings of cocaine: how the Albanian mafia seized control of the UK drugs trade https://www.theguardian.com/world/20...uk-drugs-crime Dvs albaner styr där.

Jag har också hört att visa albanska krögarfamiljer i Sthlm ska styra handeln.Dock ska de sköta det snygg då de aldrig åker dit. Så mitt stalltips är albaner men jag kan ha helt fel.
Citera
2020-12-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Jag har också ställt mig frågan,men då det är "förbjudet" i Sve att brottsföra enligt etnicitet. Läste att det där stora beslaget i häromveckan Skåne som ska vara en av Sve största beslag togs tre albaner.

I UK får det dock skrivas om det :Kings of cocaine: how the Albanian mafia seized control of the UK drugs trade https://www.theguardian.com/world/20...uk-drugs-crime Dvs albaner styr där.

Jag har också hört att visa albanska krögarfamiljer i Sthlm ska styra handeln.Dock ska de sköta det snygg då de aldrig åker dit. Så mitt stalltips är albaner men jag kan ha helt fel.

Det är inte så att det är en grupp som styr och tar in allt. Det är massor av olika människor som smugglar in droger i Sverige. Allt från några som tar stora mängder varje månad och har gjort i flera år till folk som bara gör det någon enstaka gång. Och det är alla möjliga folkgrupper. Det brukar ofta ändras lite då och då också, storsmugglare brukar inte köra i så många år.
Det finns garanterat flera albaner som i Stockholm som importerar massor men det är ingen som styr handeln, det är inte som på film att någon gubbe i kostym styr allting och har monopol.
Citera
2020-12-09, 06:56
Medlem
OlleVieros avatar
Största kokainbeslaget i Sverige. Värt runt 400 miljoner på gatan. Ungefär hur mycket handlar det om i vikt?

Ska bli roligt att se vem som saknar så mycket knark. Måste ju kännas hårt att bli skyldig så mycket pengar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ag-i-stockholm
Citera
2020-12-10, 00:20
Bannlyst
Först å främst vill jag säga till alla internetgangsters och matematiker att jag inte sysslar med droger.
Men om du nyttjar, nyttjar, alltså inte drar en lina på bekostnad av din polare på fredagar, så använder du minst 2 gram per helg.
10 som använder är 20 gram. 100 som använder är 200 gram.

Kom ihåg att de flesta köper femmor, dvs 5g och lätt spenderar det en fredag bara.

Det här är väldigt lågt räknat!

Mer än 100 personer på valfri "utsatt" tbana station samt säkert ännu mer i innerstan i sthlm, blir minst 1 kilo i veckan.
Minst 1 kilo i bara Storstockholm.

40 kilo är inte mkt med andra ord, i Sverige.

Som sagt, fortfarande lågt räknat på bara sthlm.

På en gruppering finns 10 till som krigar om den positionen. Och då är det ändå ingen värstingposition i ledet. I valfri stad.

= ökade skjutningar.
Senast redigerad av drrty 2020-12-10 kl. 00:27.
Citera
2020-12-10, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Största kokainbeslaget i Sverige. Värt runt 400 miljoner på gatan. Ungefär hur mycket handlar det om i vikt?

Ska bli roligt att se vem som saknar så mycket knark. Måste ju kännas hårt att bli skyldig så mycket pengar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ag-i-stockholm

Sorry, mitt ovanstående inlägg var ett svar på artikeln i det här i lägget.
Citera
2020-12-10, 08:36
Medlem
Charliework86s avatar
Dom hitta 100kg amfetamin i närke. Kan inte läsa rubriken men tror det handlar om polacker.

https://www.na.se/logga-in/uppgift-t...-stora-mangder
Citera
2020-12-14, 20:17
Medlem
Autumnals avatar
Åkte på pendeltåget hem förra veckan och då var det två som pratade på "mitt" språk som pratade bakom mig och dom sa att nigerianerna har tagit över mer och mer och smugglar in massvis. Vet inte om det stämmer iofs. Fattar inte hur några korkade nigerianer ens kan smuggla in något, helt efterblivna är dom ju.
Citera
2020-12-15, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autumnal
Fattar inte hur några korkade nigerianer ens kan smuggla in något, helt efterblivna är dom ju.
Nigerianerna tog sig in Italien och är allt annat än korkade. Skulle de haft samma man power här så hade de varit jobbiga att tas med. De och ex Gambianer är tuffa jävlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in