Citat:
Ursprungligen postat av
pollarn
Jag har också ställt mig frågan,men då det är "förbjudet" i Sve att brottsföra enligt etnicitet. Läste att det där stora beslaget i häromveckan Skåne som ska vara en av Sve största beslag togs tre albaner.
I UK får det dock skrivas om det :Kings of cocaine: how the Albanian mafia seized control of the UK drugs trade
https://www.theguardian.com/world/20...uk-drugs-crime Dvs albaner styr där.
Jag har också hört att visa albanska krögarfamiljer i Sthlm ska styra handeln.Dock ska de sköta det snygg då de aldrig åker dit. Så mitt stalltips är albaner men jag kan ha helt fel.
Det är inte så att det är en grupp som styr och tar in allt. Det är massor av olika människor som smugglar in droger i Sverige. Allt från några som tar stora mängder varje månad och har gjort i flera år till folk som bara gör det någon enstaka gång. Och det är alla möjliga folkgrupper. Det brukar ofta ändras lite då och då också, storsmugglare brukar inte köra i så många år.
Det finns garanterat flera albaner som i Stockholm som importerar massor men det är ingen som styr handeln, det är inte som på film att någon gubbe i kostym styr allting och har monopol.