• 1
  • 2
2020-11-28, 15:38
Medlem
Mindbusinesss avatar
Svenskkolonier på de mest oväntade platser. Nu måste de fly för sina liv - igen! Vad ska vi göra tycker ni?

” Ett trettiotal svenska medborgare befinner sig i nuläget någonstans i den krigshärjade regionen Tigray i Etiopien. Deras situation är i nuläget oklar.”
https://svt.se/nyheter/utrikes/ambas...-fast-i-tigray
Citera
2020-11-28, 15:40
Medlem
Halloween2s avatar
Har absolut ingen empati för dom. Är man så korkad att man reser dit kan man gott dö. För det är väl det man nästan ber om?
Citera
2020-11-28, 15:42
Medlem
Det är ingen svensk
Citera
2020-11-28, 16:12
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Har absolut ingen empati för dom. Är man så korkad att man reser dit kan man gott dö. För det är väl det man nästan ber om?

Frågan är om du har någon empati från början.
Du kanske menar sympati?
Citera
2020-11-28, 16:47
Medlem
Mad monks avatar
Ja de blir väl att de skickar regeringsplanet för att hämta "hem" lottovinsterna. Fy fan.
Citera
2020-11-28, 16:48
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Frågan är om du har någon empati från början.
Du kanske menar sympati?

Nej jag har ingen empati för dessa jag känner dock starkt för mitt folk trots att de vänt mig ryggen.
Citera
2020-11-28, 17:00
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Nej jag har ingen empati för dessa jag känner dock starkt för mitt folk trots att de vänt mig ryggen.

Har ni definierat om det är "svenskar" eller svenskar än då?
Citera
2020-11-28, 17:58
Medlem
mikaelss avatar
Om de kom hit pga 'asylskäl', och sen genast åkte tillbaka så fanns det inga asylskäl. Tycker de har det bra där de är. Bättre där än här.
Citera
2020-11-28, 18:04
Medlem
Undra om media i Etiopien rapporterar om 30 saknade utlänningar? Äcklas något oerhört av svensk nyhetsrapportering.
Citera
2020-11-28, 18:17
Medlem
T.H.F.C.s avatar
”Flyktingkrisen” är en stor bluff. Svenska medborgarskap har lättvindigt delats ut till MENA:iter som vill åt våra bidrag.
Citera
2020-11-28, 18:41
Medlem
svetsarn2s avatar
30 svenskar försvunna i Tigray, Etiopien!!??

Katastrofmeddelande i TV-nyheterna :
"30 svenskar försvunna i stridszonen Tigray i Etiopien" ! Svenske ambassadören i området ser bekymrad ut. Dessa 30 personer uppges ha varit på besök i området.

Är det då svenska, vita småbarnsfamiljer som haft det dåliga omdömet att fira tidig julsemester i världens just nu farligaste område ?
Vilken B-klass resebyrå anordnar resor som lockar svenskar dit där flygbombningar och artillerield står på dagsprogrammet ?

Nej, skämt åsido, det är naturligtvis 30 av våra färgade kulturberikare med svenskt medborgarskap, svenskt pass och plastkort med det ihopbluffade socialbidraget på som bor stadigvarande i det hemska land de "flytt från undan krig och förföljelse" !!
Senast redigerad av svetsarn2 2020-11-28 kl. 19:04. Anledning: Stavfel
Citera
2020-11-28, 20:21
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Har ni definierat om det är "svenskar" eller svenskar än då?

Ja. Svenskar bara på pappret. Inte så svårt att lista ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in