2020-11-28, 14:53
Medlem
I skrivande stund anvnder jag filterhylsor (200 st fr 25 kr), en rullmaskin (350 kr) och lstobak jag kpte innan horungarna till politiker hjde skatten till 1890 kr/kg. Jag har ett par psar 400 g mald lstobak jag kpte fr 100 kr styck (tobaken r snarlik den i vanliga cigaretter).

Nr den vl tar slut i brjan av 2021 undrar jag om det finns ngon grzon, ngot knep eller p annat stt fortstta rka till ett billigt pris? Jag tnker inte sluta, fr jag r trtt p livet och jobbar p lungcancer, och jag lskar att se folks cklade blickar som om jag stod och t snor bara fr att jag rker.

Gr det att kpa ngon annan, kanske grvre tobak, till ett fortfarande billigt pris och sjlv mala ned den? Gr det att importera lstobak och hoppas den inte fastnar i tullen?

Mnga frgor, f svar. Hjlp mig, rkare.
Citera
2020-11-28, 14:59
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Jag kper hela blad frn tobaksshoppen. Som rtobak men lite mer pyssel att bereda. Frn 325:-/kilo: https://www.tobakshop.se/kategori/ratobak/

Vet att det finns folk som bestller blad frn tyskland som r billigare men jag har ingen lnk till sida jag handlat frn och vet att funkar.
Citera
2020-11-28, 15:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Jag kper hela blad frn tobaksshoppen. Som rtobak men lite mer pyssel att bereda. Frn 325:-/kilo: https://www.tobakshop.se/kategori/ratobak/

Vet att det finns folk som bestller blad frn tyskland som r billigare men jag har ingen lnk till sida jag handlat frn och vet att funkar.
Kr du de hela bladen i kvarnen, eller pillar du bort stjlken frst?
Citera
2020-11-28, 15:08
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kr du de hela bladen i kvarnen, eller pillar du bort stjlken frst?
Fuktar frst sedan drar bort stjlkarna, sen ner i kvarnen(och sen ngra pulseringar i min magic bullet fr att f lagom fin tobak att rulla cigg). Det r pilligt och kladdigt men vad gr man inte fr att f cancer.
Citera
2020-11-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Fuktar frst sedan drar bort stjlkarna, sen ner i kvarnen(och sen ngra pulseringar i min magic bullet fr att f lagom fin tobak att rulla cigg). Det r pilligt och kladdigt men vad gr man inte fr att f cancer.

Lter vldigt intressant. Om du har tid och ork fr du grna posta ngon bild p hur det ser ut och blir. Kr du det i en rullmaskin sedan (en sdan som matar in tobaken i en filterhylsa m.h.a. en metallfjder)?
Citera
2020-11-28, 21:34
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transient91
Lter vldigt intressant. Om du har tid och ork fr du grna posta ngon bild p hur det ser ut och blir. Kr du det i en rullmaskin sedan (en sdan som matar in tobaken i en filterhylsa m.h.a. en metallfjder)?
Ingen bild men efter jag krt den i mixern ser den ut som vanlig rulltobak fast kortare "strn", gr utmrkt att rulla i min gamla manuella hylsmaskin(utan fjder).
Citera
2020-11-29, 09:03
Medlem
borrizs avatar
du kan brja s bondtobak till vren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in