2020-11-28, 14:53
Medlem
I skrivande stund använder jag filterhylsor (200 st för 25 kr), en rullmaskin (350 kr) och löstobak jag köpte innan horungarna till politiker höjde skatten till 1890 kr/kg. Jag har ett par påsar 400 g mald löstobak jag köpte för 100 kr styck (tobaken är snarlik den i vanliga cigaretter).

När den väl tar slut i början av 2021 undrar jag om det finns någon gråzon, något knep eller på annat sätt fortsätta röka till ett billigt pris? Jag tänker inte sluta, för jag är trött på livet och jobbar på lungcancer, och jag älskar att se folks äcklade blickar som om jag stod och åt snor bara för att jag röker.

Går det att köpa någon annan, kanske grövre tobak, till ett fortfarande billigt pris och själv mala ned den? Går det att importera löstobak och hoppas den inte fastnar i tullen?

Många frågor, få svar. Hjälp mig, rökare.
Citera
2020-11-28, 14:59
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Jag köper hela blad från tobaksshoppen. Som råtobak men lite mer pyssel att bereda. Från 325:-/kilo: https://www.tobakshop.se/kategori/ratobak/

Vet att det finns folk som beställer blad från tyskland som är billigare men jag har ingen länk till sida jag handlat från och vet att funkar.
Citera
2020-11-28, 15:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Jag köper hela blad från tobaksshoppen. Som råtobak men lite mer pyssel att bereda. Från 325:-/kilo: https://www.tobakshop.se/kategori/ratobak/

Vet att det finns folk som beställer blad från tyskland som är billigare men jag har ingen länk till sida jag handlat från och vet att funkar.
Kör du de hela bladen i kvarnen, eller pillar du bort stjälken först?
Citera
2020-11-28, 15:08
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kör du de hela bladen i kvarnen, eller pillar du bort stjälken först?
Fuktar först sedan drar bort stjälkarna, sen ner i kvarnen(och sen några pulseringar i min magic bullet för att få lagom fin tobak att rulla cigg). Det är pilligt och kladdigt men vad gör man inte för att få cancer.
Citera
2020-11-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Fuktar först sedan drar bort stjälkarna, sen ner i kvarnen(och sen några pulseringar i min magic bullet för att få lagom fin tobak att rulla cigg). Det är pilligt och kladdigt men vad gör man inte för att få cancer.

Låter väldigt intressant. Om du har tid och ork får du gärna posta någon bild på hur det ser ut och blir. Kör du det i en rullmaskin sedan (en sådan som matar in tobaken i en filterhylsa m.h.a. en metallfjäder)?
Citera
2020-11-28, 21:34
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transient91
Låter väldigt intressant. Om du har tid och ork får du gärna posta någon bild på hur det ser ut och blir. Kör du det i en rullmaskin sedan (en sådan som matar in tobaken i en filterhylsa m.h.a. en metallfjäder)?
Ingen bild men efter jag kört den i mixern ser den ut som vanlig rulltobak fast kortare "strån", går utmärkt att rulla i min gamla manuella hylsmaskin(utan fjäder).
Citera
2020-11-29, 09:03
Medlem
borrizs avatar
du kan börja så bondtobak till våren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in