2020-11-29, 09:50
Medlem
99% av kvinnorna kan behålla sitt ungdomliga utseende om de:

1, tränar och håller igång
2, håller sig borta från solen
3, dricker måttligt med alkohol
4, följer en hälsosam diet
5, håller sitt bmi genom livet
6, sover ordentligt

Gör de flesta kvinnor detta?
Citera
2020-11-29, 09:54
Medlem
Qusimotos avatar
Bara en massa kvinnor som sitter och hatar som vanligt på sociala medier. Kvinnor är mycke värre än oss män när det kommer till nät mobbning men vi män får skiten för det. Dom är avundsjuka på jennifer för att hon är sjukt jävla het för att vara 50 bast. Medans 18 åringar sitter hemma feta och fula och grinar sig själv till sömns. Samma med medelålders kvinnor som ser att dom ser äldre ut än vad dom är. Bittra kvinnor
Citera
2020-11-29, 10:17
Medlem
vasaduellers avatar
Det är givetvis positivt att föra fram ideal som bygger på hälsa och träning.

Att ha en vacker kropp är ett tecken på bra gener, starkt psyke och ett hälsosamt leverne. Normalt funtade människor får välbefinnande och positiv inspiration, när de ser bilder på människor med vackra kroppar.

Att ha en ful kropp är ett tecken på dåliga gener, svagt psyke och ett ohälsosamt leverne. Människor med skadad självkänsla, och andra psykiska problem, blir avundsjuka och upprörda, utifrån självhat och känslan av att de själva inte duger, när de ser bilder på människor (av det egna könet) med vackra kroppar. Det är inte sällan söndercurlade, bortklemade människor, som tror att de själva har rätt till att känna sig bäst i världen, utan att vara bäst i världen. Det är starkt destruktiva människor, som istället för att drivas av den positiva tanken på att förbättra sig själva, drivs av den negativa tanken på att dra ned andra, för att kunna må bättre med sig själva.

Problemet är inte ideal. Problemet är hur människor förhåller sig till ideal.

Att må dåligt över att andra är bättre på olika saker (rikare, vackrare, duktigare, mer vältränade, mer intelligenta etc.) är enbart ett tecken på felaktig uppfostran/felaktigt samhällsklimat.

Ska vi tvinga höjdhoppare till att hoppa lägre än de kan och vill?

Ska vi kapa benen på alla som är över medellängd?

Nej?

Då ska vi inte heller kasta skit på dem som är rikare eller vackrare än oss själva, enbart på grund av att de är just rikare eller vackrare än oss själva. Den sossementalitet/jantelag som har fått fäste i Sverige, gör oss dåliga och får oss att må dåligt.

För övrigt så är säkert motreaktionen mot Lopez’ bilder orkestrerade av Lopez’ PR team, med syftet att fler ska titta på bilderna och/eller generera mer uppmärksamhet/publicitet för att driva på försäljningen av albumet.
Citera
2020-11-29, 11:20
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
bilden ser ju rätt retuscherad ut.

tycker att kritiken mot att alla ska och bör ha den "perfekta" kroppen är rimlig.
frågan måste åtminstone få lyftas

kan tänka mig att j lo har andra grejer hon lärt sig och kan dela med sig av efter 50 bast.
synd att allt ska handla om hur bra hennes röv ser ut på bild.

Ja, men det är ju en mycket större fråga än om hur kränkt Ullis ska få bli av J-Los omslagsbild. Ullis har väl själv brukat både smink, ljussättning och retuschering på tiden det begav sig så hon kastar rejält med sten i glashus.
Tyvärr leder det inte heller till något om de börjar debattera hur rädda folk ska vara för att visa upp sig osminkade. Det slutar med att alla är feminister och feminism betyder att inte ta någon skit oavsett om de har ständig vinterpäls på benen eller ludersminkning. De brukar avsluta det med en äggmöksljummen ursäkt att det är vita, heterosexuella mäns fel och så är det bra med det och ingen är ändå nöjd.
Citera
2020-11-29, 11:22
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
För övrigt så är säkert motreaktionen mot Lopez’ bilder orkestrerade av Lopez’ PR team, med syftet att fler ska titta på bilderna och/eller generera mer uppmärksamhet/publicitet för att driva på försäljningen av albumet.

Jag tror inte det är en foliehattskonspiration men de valde helt klart omslaget för att trumma upp lite provocerad lättkränkthet. Annars hade ingen brytt sig om J-Los nya platta.
Citera
2020-11-29, 11:47
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag tror inte det är en foliehattskonspiration men de valde helt klart omslaget för att trumma upp lite provocerad lättkränkthet. Annars hade ingen brytt sig om J-Los nya platta.
Vad har foliehattskonspirationer att göra med gammal, ”hederlig” marknadsföring?
Citera
2020-11-29, 11:49
Medlem
Kroppen mår bäst av att ligga på hyllan inpackad i ett lager fett. Det är ju så man lagrar reservdelar till maskiner.
Citera
2020-11-29, 12:12
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Vad har foliehattskonspirationer att göra med gammal, ”hederlig” marknadsföring?

Att hela grejen skulle vara orkestrerad av några Utvalda™ på ett mörkt kontor i Hollywood. De behöver bara kasta ut en bild där J-Lo svankar upp röven så kommer apflocken börja leva jävel och sköta marknadsföringen.
Citera
2020-11-29, 12:55
Medlem
Julskinkatos avatar
Gillar den bilden. In the morning. Ja jag skulle inte tacka nej, väntar på erbjudandet.......

Tänk om män skulle gå ut och kritisera nån vältränad kändisman för att se för bra ut? Haha aldrig hänt.

Ulrika borde chilla och vara nöjd med sig själv. Stressa mindre, inget socker, lagom träning, ev operera brösten, onanera mer
Citera
2020-11-29, 12:56
Medlem
MikeHanlons avatar
Kul att det är i just tabloiden The Sun detta skrivs, en av de tidningar som ständigt gottar sig i att kändismän börjar tappa håret och sedermera gör narr av dessa. Dubbla måttstockar?
Citera
2020-11-29, 13:05
Medlem
En del tar hand om sig själva och tränar så dom håller sig snygga, men så också en jävla massa gener inblandat. Bara se Salma Hayek.
Citera
2020-11-29, 13:26
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Att hela grejen skulle vara orkestrerad av några Utvalda™ på ett mörkt kontor i Hollywood. De behöver bara kasta ut en bild där J-Lo svankar upp röven så kommer apflocken börja leva jävel och sköta marknadsföringen.
Jag förstår inte riktigt hur det som du skriver hör ihop med det som jag har skrivit, som du citerar. Jag tolkar dig så som att du låter påskina att jag har skrivit om en foliehattskonspiration, vilket jag inte anser att jag har gjort.

Men det är ju av mindre relevans för tråden. Du och jag tycks dela övergripande åsikt om sannolikt syfte med det inträffade, så ytterligare replikskifte kring dem biten blir överflödigt.

Jag personligen älskar ju stora bröst, så även om jag tycker att Lopez är väldigt vacker och läcker, så kan jag inte se henne som ett ouppnåeligt ideal. Jag tror att många kvinnor kan komma i liknande form (applicerat på varje kvinnas respektive benstomme/grundläggande proportioner), enbart genom hälsosamt leverne och/eller disciplin med kost och träning av rumpa och bål.
Och även om Lopez har tagit hjälp av kirurgiska ingrepp, så utgör hon ett ideal, eftersom hon har skaffat sig pengar till dessa ingrepp på egen hand, och dessutom haft klara mål/vilja/mod att få ingreppen utförda.

Det enklaste är alltid att bara sitta på röven och klaga på andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in