2020-11-28, 14:22
Medlem
tuffkatts avatar
Det ger ju en lika skev bild av verkligheten att använda sig av fetton som modeller i reklam och på omslag till tidningar. En ännu skevare bild, till och med. Jag tänker då naturligtvis på den här kroppspositivismen som blivit extremt trendig de sista åren.

Förutom det faktum att feta kvinnor inte representerar något slags snitt av den kvinnliga delen av befolkningen (precis som pinnsmala kvinnor inte representerar ett snitt) så är övervikt och fetma ett stort hälsoproblem. Vad skulle fördelarna vara av att framhålla detta som någon slags norm?

Jennifer Lopez ser måhända bra och fräsch ut för sin ålder, men hon är inte skadlig smal på något sätt. Jag bor i innerstan och ser kvinnor i hennes ålder var och varannan dag som ser attraktiva, fräscha och hälsosamma ut så Lopez utgör ju ingen extrem. Hur kan bilderna på henne då anses vara ett större problem än kommersialiserade bilder på feta och ohälsosamma kvinnor?

De är ju i princip ännu mer ovanliga att se (tack och lov), åtminstone där jag bor. Såg en fet kvinna i tunnelbanan häromdagen, satt tillbakalutad på en bänk på perrongen och tryckte i sig en påse dillchips (skämtar inte). Ingen skam i kroppen. Och så gnälls det på kvinnor som av den enkla anledning att de inte trycker i sig en påse chips under en torsdag eftermiddag ser bra och fräscha ut? Allvarligt talat, vad är det för fel på detta samhälle.
Citera
2020-11-28, 14:28
Medlem
För att klargöra för alla idioter i den här tråden.
JO hon är onaturligt snygg, av den enkla anledningen att hon är RIK och har råd med antalet ingrepp.

Vad i den logiken är så svårt att förstå?

Hon har gjort diverse ingrepp på sin kropp, samt säkerligen diverse skönhetsbehandlingar, fillers, etc. för att kunna se ut på det där sättet när hon är 50 år.

Det finns en gräns för hur långt genetik kan ta en, och hon har överskridit den gränsen för länge länge sedan.

Men kan man inte tänka längre än att kunna göra sin egen analys över saker i livet så antar jag att man förblir lika dum även i andra beslut.

Detta har alltså NOLL med avundsjuka att göra, utan snarare bevisar det att man har en frisk och intelligent hjärna som kan dra egna slutsatser över det man ser framför sig.
Senast redigerad av Fizenhaial 2020-11-28 kl. 14:44.
Citera
2020-11-28, 14:49
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
För att klargöra för alla idioter i den här tråden.
JO hon är onaturligt snygg, av den enkla anledningen att hon är RIK och har råd med antalet ingrepp.

Vad i den logiken är så svårt att förstå?

Hon har gjort diverse ingrepp på sin kropp, samt säkerligen diverse skönhetsbehandlingar, fillers, etc. för att kunna se ut på det där sättet när hon är 50 år.

Det finns en gräns för hur långt genetik kan ta en, och hon har överskridit den gränsen för länge länge sedan.

Men kan man inte tänka längre än att kunna göra sin egen analys över saker i livet så antar jag att man förblir lika dum även i andra beslut.

Detta har alltså NOLL med avundsjuka att göra, utan snarare bevisar det att man har en frisk och intelligent hjärna som kan dra egna slutsatser över det man ser framför sig.
Ulrika besitter ingen som helst rätt att kommentera Jennifers kropp. Hon är säkert nazist också.
Citera
2020-11-28, 14:51
Medlem
Så snygg är hon inte.
Citera
2020-11-28, 15:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Detta har hänt:

Jennifer Lopez, 51, har släppt en ny singel. På omslaget kastar hon kläderna.

https://thefappeningblog.com/wp-cont...-1024x1024.jpg

Detta uppskattas inte av alla:

"I en krönika i tidningen The Sun går Ulrika Jonsson, 53, till attack mot bilderna. Jonsson menar att bilderna är skadliga och ger en felaktig bild av kvinnokroppen."

”Hon har ett onaturligt snyggt utseende för den åldern”, skriver Ulrika Jonsson i sin krönika.

”Att skapa orealistiska förväntningar gör så mycket skada och den här perfektionens slaveri som skapas måste få ett slut”."

"Ulrika Jonsson kritiserar även Jennifer Aniston, 51, som lagt upp bilder när hon gör yoga utan några tecken på ålderskrämpor. Det här menar hon skapar ett självhat hos många kvinnor."

Vad tycker ni? Har Ulrika rätt i sin kritik?
Är Jennifer Lopez onaturligt snygg?
Borde Jennifer skämmas? Ta bort bilden?
Skapar såna här bilder självhat?
Leder det till orealistiska förväntningar?
Måste perfektionens slaveri få ett slut?

Jag tycker det är en jävla skillnad på när ”perfekta” kroppar visas upp i offentliga miljöer tex på reklamskyltar. Det kan man inte komma undan och det finns nåt sjukt i att bli matad med dessa ideal dagligen vart man än går.

MEN: vad folk lägger ut på sina sociala medier skiter jag fullständigt i. Ingen är tvingad att följa Lopez på Instagram.
Citera
2020-11-28, 15:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fionarovna
Så snygg är hon inte.

För att vara 51 bast är hon JÄVLIGT snygg. Det handlar inte om tyckande. Det är fakta.
Citera
2020-11-28, 15:37
Medlem
xposures avatar
Sjukt tråkig ljussättning, känns amatörmässig.
Men en ljuskälla som absorberas mot en svart bakgrund är ett väldigt fördelaktigt ljus för att dölja just skavanker.
Citera
2020-11-28, 15:46
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priestrapist666
Ja fy i helvete vilken patetisk kärring. Men jobbar man för "the Sun" är det självfallet att man är. Alla journalister på "the Sun" är patetiska. Det är en patetisk tidskrift

När jag bodde i London brukade jag köpa The Sun då å då-- underhållande skvallerblaska som inte utgör sig för att vara mer än vad det är så vitt jag vet, bra sport dock å fin sida 3.
Citera
2020-11-28, 15:52
Medlem
Finns det något skivomslag på en pop-tjej/kvinna som är "helt naturligt"?
Helt naturligt är liksom inte det normala längre.
Citera
2020-11-28, 16:17
Medlem
Skiter i skuggan som skrev artikeln. Desto roligare att se att Jennifer Lopez lever.
Citera
2020-11-28, 16:27
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Detta har hänt:

Jennifer Lopez, 51, har släppt en ny singel. På omslaget kastar hon kläderna.

https://thefappeningblog.com/wp-cont...-1024x1024.jpg

Detta uppskattas inte av alla:

"I en krönika i tidningen The Sun går Ulrika Jonsson, 53, till attack mot bilderna. Jonsson menar att bilderna är skadliga och ger en felaktig bild av kvinnokroppen."

”Hon har ett onaturligt snyggt utseende för den åldern”, skriver Ulrika Jonsson i sin krönika.

”Att skapa orealistiska förväntningar gör så mycket skada och den här perfektionens slaveri som skapas måste få ett slut”."

"Ulrika Jonsson kritiserar även Jennifer Aniston, 51, som lagt upp bilder när hon gör yoga utan några tecken på ålderskrämpor. Det här menar hon skapar ett självhat hos många kvinnor."

Vad tycker ni? Har Ulrika rätt i sin kritik?
Är Jennifer Lopez onaturligt snygg?
Borde Jennifer skämmas? Ta bort bilden?
Skapar såna här bilder självhat?
Leder det till orealistiska förväntningar?
Måste perfektionens slaveri få ett slut?

Väldigt märklig krönika. Det är väl kul att det finns lite vackra saker och flärd att vila ögonen på, man orkar ju inte med Jemen, talibaner, inrikespolitik och covid hela tiden.

Kidsen idag är inte dumma, de är vana vid Snapchat och filter, så jag tror alla fattar att bilder går att mixtra lite med. I J Lo:s fall tror jag dessutom hon är en genuin snygging från början, sen massa träning, lite brun utan sol, världens bästa frisörer och make up-artister - Voila!

High maintenance är inget som en heltidsarbetande trebarnsmorsa (eller farsa) varken hinner eller har råd med, det fattar väl alla. Det får bli lite "good enough" när det gäller det mesta. När man börjar komma upp runt 50 har man väl förhoppningsvis hunnit med en del i livet och är på ett bra ställe yrkesmässigt och privat, och har god självkänsla även om rumpan hänger några centimeter längre ned än nar man var 20.

Jättekonstigt skrivet av Ulrika, krönikan har mer med hennes egen självkänsla att göra, än J Lo.
Citera
2020-11-28, 16:44
Medlem
Alltså den här jlo tror sig vara något.
Hon är ingenting än en gammal och förmodligen sönderknullad milf.

Hursomhelst så hade jag knullat henne om jag fick chansen, för det är ju det hon vill att man ska tänka på när det gäller hennes bilder.

Hon är ego centriskt. Jag läste tidigare att hon försäkrade sin egen rumpa.

Hon är ingen bra förebild när det gäller att vara en mor.

Det steven a cohen gjorde åt henne var bra
Han är en king
Senast redigerad av Aktiespekulanten 2020-11-28 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in