2020-11-27, 20:43
  #25
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Instämmer. Värst är UPS och DHL som konstant påstår att man aldrig är hemma vid hemleverans.

PostNord ringer aldrig vid hemleverans. Men de lämnar iaf paketen vid dörren tillskillnad mot UPS och DHL som tvingar en att hämta ut det istället trots hemleverans.

Bring är absolut bäst vid hemleverans. De erbjuder GPS-spårning av bilen samt att de faktiskt ringer 20-30 min innan leverns.

Har nutida erfarenhet av UPS som skulle göra en hemleverans till mig. Jag visste att paketet skulle levereras samma dag så jag sitter vid min dator ca fem meter bort från ytterdörren och väntar på att det ska plinga på dörren. Till min besvikelse ser jag på min datorskärm att trackingen uppdaterats till att leveransförsöket har misslyckats ("ingen var hemma"). Det lustiga är att jag noterade en stund senare att en liten aviseringslapp låg vid brevinkastet där UPS-budet snällt skrivit att jag kan hämta mitt paket efter klockan X samma dag hos ett ombud. Snubben har alltså varit vid min dörr utan att knacka eller ringa på klockan, för att lägga lappen i brevinkastet och sedan ta mitt paket till ett ombud istället.
Betyget höjs inte heller av att deras ombud tydligen är en turkaffär på andra sidan stan med mystiska typer som förvarar paketen i entrén till butiken.

Personligen har jag ingen direkt negativ erfarenhet av postnord faktiskt, alla hemleveranser jag haft via dem har fungerat utmärkt.
Dock så är budbee det bästa företaget jag haft att göra med än så länge, diggar skarpt realtidsuppdateringen så att man vet exakt när budet kommer fram.

Har aldrig varit med om att någon ringt mig i förväg och aviserat att leveransen ska ske strax..
__________________
Senast redigerad av Hampr 2020-11-27 kl. 20:45.
Citera
2020-11-27, 20:59
  #26
Medlem
cowboy99s avatar
Tråkiga erfarenheter men jag känner inte igen mig. Har aldrig haft problem med postnord. Dock så väljer jag alltid leverans till ombud, oavsett Postnord, Ups eller Schenker.

Väljer alltid utlämningsställe om det går då alla utom postnord verkar köra ut mitt på dagen. Postnord har jag i vissa fall lyckats få utkört kvällstid vilket är väldigt bra om man har ett 8-5 jobb.
Citera
2020-11-27, 22:25
  #27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Bring, Budbee och Best är bäst.

Har själv aldrig haft problem med DHL, så jag tycker de platsar på listan också.
Citera
2020-11-28, 03:43
  #28
Medlem
Levererade aldrig till mitt jobb. Skickade bara meddelande att de försökt leverera, men ren lögn varje gång.
Jag hade utsikt och hade telefon med konstant.
Citera
2020-11-28, 03:47
  #29
Medlem
UPS är rent jädra skräp också.
Trodde jag skulle få nån schysst "king of Queens" kille, men det blev strul med allt. Tog 7 veckor att leverera.
Citera
2020-11-28, 09:31
  #30
Medlem
Black-lies-matters avatar
Min eftersändning fallerade 58 gånger på sex månader. 58 gånger kom alltså brev och paket till adressen jag inte bodde på. Nästan tio försändelser/månad. Klagade säkert tio gånger och fick till slut 300:- i kompensation, täcker nästan halva bensinkostnaden för EN resa för att hämta brådskande post. Flera gånger blev flera försändelser felskickade IGEN trots påskriften EFTERSÄNDES!!!!!

PN skyller på "maskinell läsning" och att det inte funkar med handskrift, men det är BULLSHIT, hur skulle annars post med handskriven adress kunna skickas? Förbannade jävla analfabet-blattar är problemet.

Jävla kuksugare.
Citera
2020-11-28, 12:03
  #31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-lies-matter
Min eftersändning fallerade 58 gånger på sex månader. 58 gånger kom alltså brev och paket till adressen jag inte bodde på. Nästan tio försändelser/månad. Klagade säkert tio gånger och fick till slut 300:- i kompensation, täcker nästan halva bensinkostnaden för EN resa för att hämta brådskande post. Flera gånger blev flera försändelser felskickade IGEN trots påskriften EFTERSÄNDES!!!!!

PN skyller på "maskinell läsning" och att det inte funkar med handskrift, men det är BULLSHIT, hur skulle annars post med handskriven adress kunna skickas? Förbannade jävla analfabet-blattar är problemet.

Jävla kuksugare.
Det fallerar för att de "anställer" analfabeter, lönebidragsavlönade ur skattekistan.
Citera
2020-11-28, 15:03
  #32
Medlem
Black-lies-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det fallerar för att de "anställer" analfabeter, lönebidragsavlönade ur skattekistan.
Jo, det var ju det jag skrev.
Citera
2020-11-28, 19:37
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Instämmer. Värst är UPS och DHL som konstant påstår att man aldrig är hemma vid hemleverans.

PostNord ringer aldrig vid hemleverans. Men de lämnar iaf paketen vid dörren tillskillnad mot UPS och DHL som tvingar en att hämta ut det istället trots hemleverans.

Bring är absolut bäst vid hemleverans. De erbjuder GPS-spårning av bilen samt att de faktiskt ringer 20-30 min innan leverns.

Enda erfarenheten jag har från postnord är att de levererat felfritt de 3 gånger de använts - bodde då "på landet" och hade som TS en invandrare i minibuss utan logga.. Men de kom fram snabbt och utan problem.


DHL har aldrig kommit i tid ("ingen hemma") varenda gång.
Samma med schenker.

DSV fraktade mina vinterdäck - det kom till deras lager och jag skulle boka frakt - tidigaste tiden var 10 dagar senare, var tvungen att åka totalt 30 mil för att hämta dem.

UPS ingen direkt erfarenhet av hemleverans, däremot måste man åka långt för att hämta ut då de har få utkörningsställen.

När det kommer till vanliga leveranser så kommer postnord ALLTID fram dagen efter det skickas.
DHL/schenker/ups behöver ALLTID 2-3 dagar.
Citera
2020-11-28, 21:37
  #34
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Enda erfarenheten jag har från postnord är att de levererat felfritt de 3 gånger de använts - bodde då "på landet" och hade som TS en invandrare i minibuss utan logga.. Men de kom fram snabbt och utan problem.


DHL har aldrig kommit i tid ("ingen hemma") varenda gång.
Samma med schenker.

DSV fraktade mina vinterdäck - det kom till deras lager och jag skulle boka frakt - tidigaste tiden var 10 dagar senare, var tvungen att åka totalt 30 mil för att hämta dem.

UPS ingen direkt erfarenhet av hemleverans, däremot måste man åka långt för att hämta ut då de har få utkörningsställen.

När det kommer till vanliga leveranser så kommer postnord ALLTID fram dagen efter det skickas.
DHL/schenker/ups behöver ALLTID 2-3 dagar.

Har denna erfarenhet.

UPS. De säger vilken dag de ska komma, men förarna får inga företagstelefoner, utan behöver ringa själva på sina privata mobiler, vilket inte alla förare vill göra, så man har ingen aning om de kommer 09 eller 17. Går bra om ingen moms ska betalas, då lämnas paketet till närmaste granne som är hemma. Om importavgifter ska betalas så ska dessa betalas till chaffören, alt krångla med siwsh, som föraren måste ringa kontoret och fråga om betalingen är gjort, det tar tid då kontoret är sega med att svara telefon. Tar ca 20 minter att ta emot paket vid dörren om moms ska betalas.

DHL. Man ringer till de och bokar en dag för leverans, oftast så kommer de dagen innan eller dagen efter bokade dagen (eller egentligen inte DHL, utan jetpak eller vilket åkeri som nu har avtal med dhl). Ingen spåring då åkerierna har olika system. DHL Stockholm arlanda akommet står det bara. Sedan såp kan de försöka göra hemleverans 10 minuter senare 40 mil bort. Man kan altså inte utyda av spårningen hur långt paketet har kommit. Tullhanteringen är smidigt dock, det faktureras i efterhand, så man behöver inte betala paketet innan.

Schenker. Ingen en erfarenhet av hemleverans, men de är generellt sega, även om sakerna kommer till ombud efter ett tag. Efter ett en lastbilsförare för ett Schenkeråkeri försökte tuta sig förbi en väjningsplikt och pejade, så har jag sagt upp alla avtal jag hade med Schenker och väljer bort företaget för inkommande leveranser. Företaget försökte även ljuga med att säga att de aldrig kör i staden. Lögnen blir lätt påkommen då det finns ett stort schenkeråkeri här. Ska man köra vårdlöst och hävda att det inte sker, så får man inte ha sitt varumärke på bilen.

Postnord. Har haft en del felsorteringar som lett till förseningar. Men hemleveransen kommer oftast när det är bokat. Och då kan jag i appen boka ex. kl 13-15, 15-18, 19-21 och redan i appen välja att det får lämnas vid dörren. Blev fel en gång, när de körde godset till fel adress. Men efter reklamation så åkte de till den felaktiga mottaren, hämtade paketet och körde till mig istället. Negativa är väl tullhanteringen. Om moms ska betalas så behöver man betala på ombud och hämta där, eller swisha innan (dock ske sker swishmottagningen automatiskt här). Spårningen brukar vara bra.

Bring. De aviserat leverans fredag 19-23. Det skedde inte. På måndagen så ringde det en person ifrån ett lokalt lastbilsåkeri som säger att de missat att levera att paket till mig.

Tycker det har fungerat bäst med Postnord, då de faktiskt har kommit den dagen som paket har kommit till staden, och leveranstidsfönsret inte täcker en hel arbetsdag eller kväll.
Citera
2020-11-30, 22:37
  #35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Nu bor ju jag i Stockholmstrakten men här är Budbee och Best bäst på hemleverans. Kostar bara nån tjuga extra om ens det. Har aldrig varit något problem, de kommer alltid när utlovat. Perfekt! En gång var en snubbe tio minuter efter utsatt tid. En gång är ingen gång. ..
Citera
2020-11-30, 22:41
  #36
Medlem
Hos oss kommer breven högst sporadiskt och när dom kommer hamnar dom i fel postfack i fel trappuppgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in