2020-11-27, 16:39
Medlem
Finns mkt att säga om detta halvstatliga företag...

En av deras sämsta sidor är att de smyger fram till dörren, ställer paketet intill, och smyger därfrån samt reggar paktetet som mottaget. Det gäller att bevaka detta annars kan någon sno det om man bor i tex lägenhet.

PN verkar vara ett dagis där alla former av integrationsprojekt och återanpassning av kriminella testat i form av allsköns personal.

Problemen eskalerade helt klart när Annemarie Gardshol tillträdde som VD (efter en lång rad av kompetenta män på posten). Det gjorde hon med orden;

Citat:
– Mitt mål är att svenskarna ska känna att de kan lita på Postnord igen
Citera
2020-11-27, 16:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Har inte haft några problem med Post Nord.
Då måste du ha en osedvanlig jävla tur!

Jag anlitar DHL, BEST, BUDBEE, SCHENKER, UPS. Vilken skillnad. Raka rör, kommunikation. Inget bita på naglarna för en leverans mer!
Citera
2020-11-27, 17:16
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Har inte haft några problem med Post Nord.

Det tog PostNord flera månader att leverera ett paket från Karlstad till Oslo åt mig. Största delen av tiden låg paketet på deras sorteringscentral i Oslo. Ja, PostNord är värdelösa i Norge också.
Citera
2020-11-27, 17:32
Medlem
PostNord är världens bästa företag. Tar betalt för tjänster som inte utförs. Har pyntat några tusen till företaget som jag aldrig fått något för. Undviker detta företag in i det sista numera. Nu senast hade de lyckats "leverera till brevlådan" igen som är tom. Jävla as med 0 ansvar.

Någon företagare som kan dela med sig hur PostNord är att använda som leverantör?
Citera
2020-11-27, 18:16
Medlem
Griskissens avatar
Dagens Nyheter har en hel artikelserie (tyvärr bakom betalvägg) om PostNord och hur de bluffar med paketleverenser. Det TS beskriver är satt i system. Posten påstår att ingen varit hemma, men i själva verket går paketet direkt till utlämningsställe även när avsändaren har beställt att det ska levereras hem!

Klagar du till kundtjänsten säger de att chauffören uppger att han har varit där och att ord står mot ord. De ger aldrig kunden rätt, tvärtom - de backar upp chaufförerna som gör så här för de törs inget annat.
Senast redigerad av Griskissen 2020-11-27 kl. 18:20.
Citera
2020-11-27, 18:41
Medlem
Postnord har något annat kollektivavtal än de andra transportföretagen. Så de betalar några tusen mindre till sina anställda än Schenker och DHL, osv.

Vilket resulterar att de flesta bra och drivna blir erbjudna jobb på något av de andra företagen, medan de sämsta blir kvar på Postnord för att ingen vill ha dem.

Har själv arbetat på Schenker -- och de bra från Postnord värvade vi över.

Men i grunden är transportbranschen (speciellt lokaldistribution) ett jäkla slavgöra. Stressigt till absurdum.
Citera
2020-11-27, 18:45
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Ursäkten "det var ingen hemma" kör fler chaufförer med, både från UPS och DHL. När jag ser att ett paket är beräknat att komma en fredag eftermiddag, utgår jag direkt från att chauffören i själva verket kommer att köra direkt till ett ombud, lämpa av där och ta tidig helg. Har hänt flera gånger.
Citera
2020-11-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Ursäkten "det var ingen hemma" kör fler chaufförer med, både från UPS och DHL. När jag ser att ett paket är beräknat att komma en fredag eftermiddag, utgår jag direkt från att chauffören i själva verket kommer att köra direkt till ett ombud, lämpa av där och ta tidig helg. Har hänt flera gånger.

Kan tänka mig det. Men se till att de lägger till ditt nummer i transportdokumentet, så kan de ringa och kolla att du är hemma medan de kör. Annars är det stor risk att de kör -- helt i onödan -- 20 minuter (10+10) enbart för att ringa på dörren och sedan köra hem igen. De har nog stressigt att hinna med allt som det är. Jag har gjort samma sak och då lastar man lastbilen på "lunchen" under kör och vilotiderna enbart för att försöka hinna med.

Allt har blivit så effektiviserat; allt från hemtjänsten till lokaldistribution. Enda sättet att klara av jobbet är tyvärr att ta genvägar. Tack och lov har jag nu bytt bransch!
Citera
2020-11-27, 19:04
Medlem
wsts avatar
Finns inget mer inkompetent företag. Skickar utleveringsedel på paket som "finns att hämta ut". När man går ner till postombudet och ska hämta ut paketet finns ingen info, heller inget paket. Ombudet har inte tillgång till att spåra paketet. Paket har försvunnit spårlöst vid flertalet tillfällen, att få ersättning brukar också vara tungvint.

Hemleverans är en annan historia. Men här känns det som att alla är lika dåliga, tänker på DHL och Postnord. DHL är som regel bättre i större städer. Schenker har fungerat bäst där jag bor. Ofta man får SMS om att dom försökt leverat ett paket vilket oftast är en ren lögn.

Man har satt det här i system för det är billigt och enkelt och folk har inget val om dom vill få levererad post. Som andra skriver, vem fan är hemma mellan 11-13:00?!
Citera
2020-11-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Då måste du ha en osedvanlig jävla tur!

Jag anlitar DHL, BEST, BUDBEE, SCHENKER, UPS. Vilken skillnad. Raka rör, kommunikation. Inget bita på naglarna för en leverans mer!
Har inte heller haft problem med Posten, det är samma kille som kör brevbäring som har med sig paket.

UPS däremot påstod att jag inte varit hemma, när jag ringde kundtjänst och frågade vad de höll på med sa killen där att det nog varit fullt i bilen så paketet lämnats på deras utlämningsställe så jag skulle kunna hämta det själv om jag inte ville vänta tills på måndag. Det lät som om detta var standard och lades nästan fram som om chauffören gjort mig en tjänst som inte bara lämnat paketet på terminalen ännu längre bort. Tycker att då kan man väl ta en större bil, köra två gånger eller åtminstone snarast möjligt meddela att man tyvärr inte kommer att kunna leverera idag, "ursäkta ursäkta, vi prioriterar givetvis ditt paket nästa dag om du inte vill hämta själv", i stället för att ljuga och skylla på mottagaren.
Kan ju tillägga att det var inget stort paket.
Senast redigerad av Wildebeest 2020-11-27 kl. 20:07.
Citera
2020-11-27, 20:15
Medlem
Har aldrig problem med postnord, däremot alla andra företag....
Citera
2020-11-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Har aldrig problem med postnord, däremot alla andra företag....

Instämmer. Värst är UPS och DHL som konstant påstår att man aldrig är hemma vid hemleverans.

PostNord ringer aldrig vid hemleverans. Men de lämnar iaf paketen vid dörren tillskillnad mot UPS och DHL som tvingar en att hämta ut det istället trots hemleverans.

Bring är absolut bäst vid hemleverans. De erbjuder GPS-spårning av bilen samt att de faktiskt ringer 20-30 min innan leverns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in