Citat:
Ursprungligen postat av
pumahunter
Är en gång har inställningen för pushnotiser ändrats till aktiv i apparna utan att jag själv ändrat inställningen, så jag än en gång missar en hemleverans eftersom jag inte hört ett pip i varken mail eller SMS om att ett paket är på väg(hur jävla dyrt/svårt är det att skicka ett mail om backup?).
Ett inkommande samtal från okänt 08-nummer är inte vad jag slösar tid på att besvara när jag inte väntar samtal från Stockholm och är upptagen med annat. Om dom åtminstone hade använt PostNord's kundtjänstnummer som uppringare, men nej, det här "företaget" gör verkligen allt dom kan för att uppvisa så enorm inkompetens som bara möjligt och irritera kunderna så mycket det bara går, och det är knappat oavsiktligt.
Går det att välja en annan "last mile" speditör så gör man det. Post Nord är sämst av alla, och bara det är en bedrift med hur många usla utkörare det finns. Jag har varit med om att invänta paket till ombud, både från inrikes men även från utrikes leveranser. Av en jävla händelse så undrade jag varför ett paket dröjde och aldrig kom, så jag kollade spårningsnummer via My Parcel eller någon liknande app, och då visade det sig att det låg hos ombudet och hade gjort det ett tag. Tror ni Post Nord hade hört av sig via app, sms eller mail. Nä! Här hade jag tur att jag upptäckte det, för det hade legat ett tag.
Vid ett annat tillfälle hade jag beställt saker i form av kuddar och täcken från Värnamo. De skickade paketet och det gick att spåra, men av någon jävla anledning tog det tid innan de kom ut till utlämningsställe. PN är hopplösa att kommunicera med men då jag själv jobbar på ett stort sjukhus och får massa leveranser till vår enhet så har jag massa med "bra" telefonnummer till olika leveransföretag. I alla fall så gick jag den vägen fast "jag inte fick enligt PN och de skulle rapportera mig" Frågade vad exakt han skulle rapportera mig för, och det kunde ju blattesvinet som satt i andra änden av luren givetvis inte svara på. Dagen efter fick de ut mitt paket i alla fall till ombudet.
Sen har det hänt flera gånger att paket landat in på utlämningsställen utan att man fått notis eller avi om det, fast de påstår att de skickat avi. Jo - tjena!
Sen föredrar jag vanligen att få paketen till ombud, allra helst till Instabox eller Budbee, tycker de funkar bäst. Då slipper man dessutom hämta hos någon utvecklingsstörd paketutlämnare på Hemköp eller hos lokala blatten.
Hemleverans med PN har funkat typ en gång, för alla andra gånger - säkert +20 ggr, så har man fått SMS om att de ej kunnat leverera på grund av att man ej varit hemma fast man varit det med påslagen telefon, eller så har frugan varit hemma och på mobilen har ingen ringt. Så har paketet ändå till slut hamnat på utlämningsställe.