• 1
  • 2
2020-11-27, 06:40
Medlem
Vad har hänt? Media är helt tyst om detta???
Kollat på flashback men inte hittat någon tråd

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...orsok-i-motala
Citera
2020-11-27, 07:02
Medlem
semesteravels avatar
Slänger in lite citat...

Det var runt klockan 23.30 som en man i 35 årsåldern utsattes för ett våldsbrott i Karlsby norr om Motala. Polisen åkte till platsen och träffade den drabbade mannen. Han fick sedan föras till sjukhus med ambulans.

Bara några timmar senare greps en man i 50-årsåldern, som nu anhållits misstänkt för försök till mord.
Citera
2020-11-28, 09:20
Medlem
Konstigt att ingen information läcker ut?
Det sista var att mgm är häktad. Är han fortfarande det??? Är det gänguppgörelse eller bara en tomte som har fått spelet och försöker mörda randomiserade??
Citera
2020-12-01, 23:22
Medlem
En av Motalas mest kända fifflare sitter anhållen. Har många obetalda skulder på sitt samvete. Mordförsök är dock ett grövre brott jämfört vad han brukar syssla med.
Citera
2020-12-01, 23:51
Medlem
semesteravels avatar
Jag har hört smeknamnet ”Pulli”, stämmer det?
(Om det gör det så väcker smeknamnet nästan fler frågor än brottet...)
Har inte koll på riktigt namn, hörde bara andra diskutera.
Citera
2020-12-02, 10:35
Medlem
motala är ju inte stort och det måste ju någon sitta med information... Som jag fattat det så hände det utanför motala i karlsbyn. Där lär det ju inte många själar bo. Är det den lokala gangstern som har fått en power tripp och ska skrämma grannarna eller är det byfånen som har fått tag i en pistol och skjuter första bästa som ringer på dörren???
Citera
2020-12-02, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semesteravel
Jag har hört smeknamnet ”Pulli”, stämmer det?
(Om det gör det så väcker smeknamnet nästan fler frågor än brottet...)
Har inte koll på riktigt namn, hörde bara andra diskutera.

Du är rätt ute. Nationella insatsstyrkan gjorde inte allt för länge sedan ett tillslag vid hans hus. Tror det var tidigare i år. Huset var nyligen ute till exekutive aktion. Mannen i fråga har haft mycket problem genom åren.
Citera
2020-12-04, 14:05
Medlem
semesteravels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drone07
Du är rätt ute. Nationella insatsstyrkan gjorde inte allt för länge sedan ett tillslag vid hans hus. Tror det var tidigare i år. Huset var nyligen ute till exekutive aktion. Mannen i fråga har haft mycket problem genom åren.

Oj! Men rör sig detta om nån uppgörelse då? Betyder det att offret också är i samma ”bransch”? Karlsby är ju ett trevligt ställe med sjön och fina hus. Känns inte som ett tillhåll för kriminell verksamhet...
Citera
2020-12-04, 23:20
Medlem
Tror tillslaget rörde något annat. Detta var nog snarare bråk om pengar. Skulle kunna tänka mig att han var skyldig offret pengar. Offret har hotat honom och det slutat i mordförsök. MGM är skyldig halva motala pengar. Små som stora summor. Vet tex när han tog M*ns Z, B*olle, K*lle M, L*llo C till stan för jakt. Då skapades det skulder lite varstans. *=å,r,a,o
Senast redigerad av Drone07 2020-12-04 kl. 23:26.
Citera
2020-12-05, 01:12
Medlem
semesteravels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drone07
Tror tillslaget rörde något annat. Detta var nog snarare bråk om pengar. Skulle kunna tänka mig att han var skyldig offret pengar. Offret har hotat honom och det slutat i mordförsök. MGM är skyldig halva motala pengar. Små som stora summor. Vet tex när han tog M*ns Z, B*olle, K*lle M, L*llo C till stan för jakt. Då skapades det skulder lite varstans. *=å,r,a,o

Vänta här nu... Rör han sig i kända kretsar och media har inte snappat upp något? Det brukar ju snarare blåsas upp.

Menar du att det mer skulle ha skett i stundens hetta än vara ett överlagt mord(försök)? Och är han då en person som går runt med vapen? Eller sprang han och hämtade jaktvapen?

Jag hörde att han varit/är företagare men jag uppfattade inte vad det var för företag. Låter ju inte som nån man vill anlita iaf.
Citera
2020-12-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semesteravel
Vänta här nu... Rör han sig i kända kretsar och media har inte snappat upp något? Det brukar ju snarare blåsas upp.

Menar du att det mer skulle ha skett i stundens hetta än vara ett överlagt mord(försök)? Och är han då en person som går runt med vapen? Eller sprang han och hämtade jaktvapen?

Jag hörde att han varit/är företagare men jag uppfattade inte vad det var för företag. Låter ju inte som nån man vill anlita iaf.

Nja, röra sig i kända kretsar vet jag inte. Men han har skapat mycket kontakter genom jakten. De jag nämner har ofta synts till på Statt/eller vid några andra boenden i Motala dagen innan jakten. Jaktvapnen tror jag han blivit av med tidigare. Har ett vapen varit inblandat är det nog inte hans egna.

Tror definitivt det kan ha varit i stundens hetta.

Han har drivit sina "jaktbutiker" i konkurs. Även varit general agent i Sverige för ett stort jaktmärke. Sålt pooler i motala också.

Har hört ryktesvägen att han har en villkorlig dom hängande över sig vilket gör detta värre.
Citera
2020-12-05, 21:44
Medlem
semesteravels avatar
Hmm...
Folk verkar lojala runtomkring åtminstone.

Jag försökte höra mig för och fick veta att han åkt hem till nån snubbe och skjutit honom. Det stämmer inte särskilt väl överens med polisens rapport att personen bara hade nån lätt skada.
Är han så välrenommerad inom jakt borde han ju sikta bättre. Eller så ville han inte mörda.

Han verkar inte ägna sig åt nån bransch som jag skulle vara i kontakt med så jag behöver egentligen inte bry mig. Fast nyfiken i en strut ändå.

Nu är jag mer intresserad av smeknamnet - Pulli!? Associationerna flödar🙄
Senast redigerad av semesteravel 2020-12-05 kl. 22:04. Anledning: Felstavat..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in