Citat:
Ursprungligen postat av
SirDuke
Vet du helt ärligt inte varför du är där?
Det är nog ett enormt hinder i ert arbete i så fall.
Om du är som du är, "punkt slut", så lär din situation inte förändras. Du behöver utmana dig själv och de mönster du har, om du ska komma framåt.
Javisst borde de använda dina drivkrafter, om dessa är sunda. Jag tänker typ att behandlarens roll är att låta dig upptäcka dig själv och hur du funkar, och sedan träna på att göra förändringar. Du själv ska vilja göra jobbet, och sedan göra det också.
Om du tycker det är piss att vara där, så är det det du kommer få ut av det.
Dom ville skriva ut mig till husläkare. Ja det kan ni göra sa jag bemötande, men bara om ni kan garantera att jag får mina sömntabletter. Husläkare eller psyk, vad är skillnaden?
Då ändrade sig läkaren snabbt och sa att det är bättre att du kommer här. Ja det kan jag men vi håller det till ett minimum. Ja, du kontaktar oss när du vill.
Det var inget pushade möte. Som sagt, vänliga människor.
"använda dina drivkrafter, om dessa är sunda." Det där låter som psykologer alltid låtit. Det är just det som är felet. Varför ska någon annan anse vad som är sunt eller inte sunt för mig? Det vet jag väl bara själv, eller kan någon annan veta det?
Moralen och förnuftet är mitt. Lagen, visst. Men det var inte hos jurister jag var.
Det var inte piss att vara där men jag skulle vilja ha någon psykolog som arbetade utifrån mina värderingar. Det enda konkreta råd jag någonsin fått var från en äldre man som precis skulle gå i pension.
Han sa, gift dig inte och skaffa inga barn (gällande en särskild kvinna). Men vad sjutton visste han om det. Han måste ha utgått från vad han kände när han sa så. Brist på empati utifrån mitt perspektiv. Jag gifte mig inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
nije
Jag undrar också. Det framgår inte av ditt inlägg. Varför var du där?
Var väl någon slags kontroll för att kunna fortsätta skriva ut. Men dom ville inte kolla något. Dom var tysta och verkade lite ansträngda men jag skulle aldrig missbruka deras medicin. Den hedern har jag. Hellre jag hade sagt upp mina mediciner än svikit ett förtroende.