• 1
  • 2
2020-11-26, 21:41
Jag var hos psykolog och psykiater. Det var snälla människor. Inget ont i dem. Dom gjorde sitt jobb, vad det nu är.
Jag har mina värderingar och mitt tankesätt. Det är så jag är. Punkt slut, och det är det man måste jobba utifrån. Varför kan inte psykologer acceptera det?

De ville skriva ut SSRI.
- Alla dom har jag provat. Hade jag gillat äta dom så hade jag fortsatt.
- Är du intresserad av aktiviteter? Nej absolut inte.
- Dricker du? Nej tack.
Osv.

Frågan som låg obesvarad under mötet var vad jag gjorde där. Är psykologens uppgift att inlemma en i en norm?
Tar dom hänsyn till mina drivkrafter och önskningar, eller vad går deras arbete ut på?
Vad kan psykiater skriva ut som jag inte kan beställa på nätet, om jag hade velat... Något är fel med systemet. Vad och varför?

Jag hittar inte exakta ord. Förstår ni vad jag menar?
Senast redigerad av Adamivitahuset 2020-11-26 kl. 21:50.
Citera
2020-11-26, 21:42
Medlem
Tremendouslys avatar
Psykologer är ofta psykopater.
Citera
2020-11-26, 21:52
Medlem
Psykologer fyller sällan någon funktion.
Än mindre kommer de lösa något för dig.

Bättre med en god vän och en kopp kaffe.
Citera
2020-11-26, 21:55
Medlem
psykologer suger, då har jag 6 års erfarenhet.

ssri funkar, men mkt biverkningae
Citera
2020-11-26, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Psykologer fyller sällan någon funktion.
Än mindre kommer de lösa något för dig.

Bättre med en god vän och en kopp kaffe.
Men vad gör dom då där? Vem är dom till för?
Citera
2020-11-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset
Men vad gör dom då där? Vem är dom till för?

Dem fjantarna som säger sig lida av ”ångest” som i själva verket befinner sig i någon svacka där deras hamster kanske har dött, att det går dåligt i skolan. Alltså människor som egentligen inte har problem och faktiskt luras av att terapi hjälper. Fullständig jävla bs

mvh
Citera
2020-11-26, 22:15
Medlem
Citat:
Jag var hos psykolog och psykiater. Det var snälla människor. Inget ont i dem. Dom gjorde sitt jobb, vad det nu är.
Jag har mina värderingar och mitt tankesätt. Det är så jag är. Punkt slut, och det är det man måste jobba utifrån. Varför kan inte psykologer acceptera det?

De ville skriva ut SSRI.
- Alla dom har jag provat. Hade jag gillat äta dom så hade jag fortsatt.
- Är du intresserad av aktiviteter? Nej absolut inte.
- Dricker du? Nej tack.
Osv.

Frågan som låg obesvarad under mötet var vad jag gjorde där. Är psykologens uppgift att inlemma en i en norm?
Tar dom hänsyn till mina drivkrafter och önskningar, eller vad går deras arbete ut på?
Vad kan psykiater skriva ut som jag inte kan beställa på nätet, om jag hade velat... Något är fel med systemet. Vad och varför?

Jag hittar inte exakta ord. Förstår ni vad jag menar?
Vet du helt ärligt inte varför du är där?
Det är nog ett enormt hinder i ert arbete i så fall.
Om du är som du är, "punkt slut", så lär din situation inte förändras. Du behöver utmana dig själv och de mönster du har, om du ska komma framåt.
Javisst borde de använda dina drivkrafter, om dessa är sunda. Jag tänker typ att behandlarens roll är att låta dig upptäcka dig själv och hur du funkar, och sedan träna på att göra förändringar. Du själv ska vilja göra jobbet, och sedan göra det också.
Om du tycker det är piss att vara där, så är det det du kommer få ut av det.
Citera
2020-11-26, 22:42
Medlem
nijes avatar
Citat:
Frågan som låg obesvarad under mötet var vad jag gjorde där.

Jag undrar också. Det framgår inte av ditt inlägg. Varför var du där?
Citera
2020-11-26, 23:01
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Vet du helt ärligt inte varför du är där?
Det är nog ett enormt hinder i ert arbete i så fall.
Om du är som du är, "punkt slut", så lär din situation inte förändras. Du behöver utmana dig själv och de mönster du har, om du ska komma framåt.
Javisst borde de använda dina drivkrafter, om dessa är sunda. Jag tänker typ att behandlarens roll är att låta dig upptäcka dig själv och hur du funkar, och sedan träna på att göra förändringar. Du själv ska vilja göra jobbet, och sedan göra det också.
Om du tycker det är piss att vara där, så är det det du kommer få ut av det.
Dom ville skriva ut mig till husläkare. Ja det kan ni göra sa jag bemötande, men bara om ni kan garantera att jag får mina sömntabletter. Husläkare eller psyk, vad är skillnaden?
Då ändrade sig läkaren snabbt och sa att det är bättre att du kommer här. Ja det kan jag men vi håller det till ett minimum. Ja, du kontaktar oss när du vill.

Det var inget pushade möte. Som sagt, vänliga människor.

"använda dina drivkrafter, om dessa är sunda." Det där låter som psykologer alltid låtit. Det är just det som är felet. Varför ska någon annan anse vad som är sunt eller inte sunt för mig? Det vet jag väl bara själv, eller kan någon annan veta det?

Moralen och förnuftet är mitt. Lagen, visst. Men det var inte hos jurister jag var.

Det var inte piss att vara där men jag skulle vilja ha någon psykolog som arbetade utifrån mina värderingar. Det enda konkreta råd jag någonsin fått var från en äldre man som precis skulle gå i pension.

Han sa, gift dig inte och skaffa inga barn (gällande en särskild kvinna). Men vad sjutton visste han om det. Han måste ha utgått från vad han kände när han sa så. Brist på empati utifrån mitt perspektiv. Jag gifte mig inte.

Citat:
Ursprungligen postat av nije
Jag undrar också. Det framgår inte av ditt inlägg. Varför var du där?
Var väl någon slags kontroll för att kunna fortsätta skriva ut. Men dom ville inte kolla något. Dom var tysta och verkade lite ansträngda men jag skulle aldrig missbruka deras medicin. Den hedern har jag. Hellre jag hade sagt upp mina mediciner än svikit ett förtroende.
Senast redigerad av Adamivitahuset 2020-11-26 kl. 23:06.
Citera
2020-11-26, 23:07
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Psykologer är ofta psykopater.
Psykologer är inte psykopater.
Citera
2020-11-26, 23:08
Medlem
Hahaha.

Ursäkta men du verkar ganska väck.

Det är nog bra om du fortsätter att gå och prata med dem.
Citera
2020-11-27, 01:01
Medlem
Logan5s avatar
Gå din egen väg istället. Den enda som verkligen kan förstå dig är du. Alla andra kommer bara försöka sortera in dig i olika fack. Gatans universitet har fått en ny arena i form av youtube. Där finns massor av intressanta personer vars föreläsningar kan öka ens självförståelse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in