• 1
  • 2
2020-11-26, 18:43
Medlem
Fick precis ett erbjudande från Nordnet. Jag hoppade på, vad tror ni?

https://ibb.co/gty4L3R
Citera
2020-11-26, 18:47
Medlem
fejsetnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Fick precis ett erbjudande från Nordnet. Jag hoppade på, vad tror ni?

https://ibb.co/gty4L3R
Fick samma.. hoppade med på.. tänkte gö en snabb vinst sen ta ut men kan gå fel. Hänt förut. Men läste deras prospekt och va tvungen att teckna mig för några. Vågade helt enkelt inte låta bli,,,,
Citera
2020-11-26, 19:46
Bannlyst
Helt galet på twitter om detta bolag. Bara köra!
Citera
2020-11-26, 20:40
Medlem
Det är Bergsala med nytt namn. Inget hetsa upp sig för.
Citera
2020-11-26, 22:00
Medlem
Hoppas på stor uppgång initialt i alla fall.

Köpte bara 400 shares.
Citera
2020-12-02, 12:25
Medlem
flytandelyckas avatar
Nu fick vi Avanzianer det också. Köpte 200st! Ett spelbolag vars spel jag faktiskt förstår till skillnad från många andra.. Såvitt jag förstår är detta en uppköpskandidat och det är dessutom en anledning, enligt Thunderful själva, till varför de väljer att noteras.
Citera
2020-12-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Nu fick vi Avanzianer det också. Köpte 200st! Ett spelbolag vars spel jag faktiskt förstår till skillnad från många andra.. Såvitt jag förstår är detta en uppköpskandidat och det är dessutom en anledning, enligt Thunderful själva, till varför de väljer att noteras.

Bergsala är ju typ Svenska Nintendo och Nintendo går förvånansvärt bra.
Deras switch konsol var ju en stor framgång.
Ska bli otroligt spännande att se vad Nintendos kommande konsol blir nu när nya Xbox och PS5 har släppts.

(hämtade för övrigt ut min nya Xbox idag, ett riktigt monster)
Citera
2020-12-02, 23:28
Medlem
papperskubglasets avatar
Frågan är om man får någon tilldelning. Hypen är hög och många fler lär ha tecknat än det finns aktier.
Citera
2020-12-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperskubglaset
Frågan är om man får någon tilldelning. Hypen är hög och många fler lär ha tecknat än det finns aktier.

Jag kan ju inte svara för hur många aktier andra har köpt, men jag gick bara in på 400 stycken och någon annan svarade här att de gick in på 200.

Men det är klart, finns säkert vissa som köpt 1000 eller 10 000 aktier också.
Citera
2020-12-02, 23:55
Medlem
Ej inläst på denna, men teckna vid IPO suger för det mesta nu för tiden.

Antingen får du väldigt få av vad du "beställ" om populärt/bra bolag, annars allt när opopulärt/ sämre bolag...
Citera
2020-12-03, 06:43
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Ej inläst på denna, men teckna vid IPO suger för det mesta nu för tiden.

Antingen får du väldigt få av vad du "beställ" om populärt/bra bolag, annars allt när opopulärt/ sämre bolag...

Jag har inte tecknat aktier innan en notering innan så jag har ingen erfarenhet. Jag hoppas att jag får de få aktier som jag förbeställt. Det hade varit ritkigt surt annars.
Citera
2020-12-03, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag har inte tecknat aktier innan en notering innan så jag har ingen erfarenhet. Jag hoppas att jag får de få aktier som jag förbeställt. Det hade varit ritkigt surt annars.

Normalt så är det fler som anmält intresse än det finns aktier så brukar fler få men till lägre antal, dock inte ovanligt flera dår 0, allt beror på hur populär.

Ett sätt att lösa det är att försöka köpa "missade" när aktien släpps.brukar vara måmga som anmält intresse bara för att sälja första dagen på populära. Faran om man ber om fler än man kan hantera och är opopulära och då kan få alla...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in