Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-28, 21:52
  #769
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Fast den där anteckningen är väl mer indikativ för vilka tankar GM sysselsätter sig med än vad han har gjort? Att hålla på och framställa egen knockout-lösning låter som lite för utstuderat och tidskrävande för såna som GM. Dessutom hittades väl ingen sån lösning, eller flaskor/pipetter som hade kunnat innehålla sådan lösning?

Fast våldtäkter på ett utstuderat sätt är väl exakt det GM har sysselsatt sig med? Han har haft tillgång till rohypnol, gått runt med nagelsax för att kunna klippa upp kläder och riktat in sig på kvinnor som sover och sedan filmat övergreppen. Det enda tidskrävande i anteckningen är väl att hitta en pipett, resterande steg (krossa en tablett och få in i munnen på en person som sover) är inte så värst avancerat.
Citera
2021-08-28, 22:04
  #770
Medlem
Biochems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Jag köper inte den psykiatriska utredningen helt. För mig som kände honom för bra många år sedan så fick man ofta autism-vibbar. Men killen är rätt intelligent, var åtminstone. Personer med hyfsat hög IQ flyger ofta under radarn gällande autism. De lär sig socialt beteende likt spegling, och efterhärmar det. Kanske är ADHD-diagnosen felaktigt satt, är rätt vanligt.

Fast vi vet ju inte vilka diagnoser han har på pappret ifrån psykiatrin, enbart att han inte bedömdes allvarligt psykiskt störd vid dåden.

En autismspektrumdiagnos kan vara rimlig, likaså ADHD/ADD utifrån främst svårigheterna med impulskontroll. Han uppfyller en stor del av kriterier för den mörka triaden och vi kan nog starkt räkna med att det finns flera personlighetssyndrom, främst antisocial och narcissistisk men finns tecken på paranoid och emotionellt instabil också.

Ingen av ovanstående diagnoser innebär dock rättspsykiatrisk vård då de ej är akuta. Han verkade gå på någon form av gruppbehandling enligt FUPen men med tanke på hur han manipulerar folk ser jag det svårt att han skulle vara följsam i en behandling om han inte har något att vinna på det.

Det är väldigt svårt att arbeta med den här typen av personer då det är stor risk att de duperar behandlare och omgivning, men visst, det kanske finns en chans att han inser vad han har gjort och arbetar på att bli en bättre person men utifrån förhören i FUP ser jag det som mycket osannolikt. Detta främst då han fortsätter försöka manipulera och luras även då "loppet är kört" så att säga och att han enbart erkänner de brott det finns överväldigande bevis för (filmmaterial) och säger sig inte minnas vad som hänt före eller efter själva filmsekvensen, trots att han uppvisar ett fungerande minne gällande andra situationer.

Inte heller uppvisar han någon empati eller förståelse för offrens mående eller reaktioner, mer än att det "måste vara jobbigt för dem". Detta även i fall där personer varit i eller upplevt sig vara i reell livsfara. Han tänker enbart på sitt eget skinn och den typen av patient är svår att se en god prognos för, även med stora insatser. Förhoppningsvis blir det så hemskt i fängelset för honom att han räds att hamna där igen och att han därför avhåller sig från nya dåd, det är den största chansen jag kan se iaf.
__________________
Senast redigerad av Biochem 2021-08-28 kl. 22:33.
Citera
2021-08-28, 22:23
  #771
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Jag köper inte den psykiatriska utredningen helt. För mig som kände honom för bra många år sedan så fick man ofta autism-vibbar. Men killen är rätt intelligent, var åtminstone. Personer med hyfsat hög IQ flyger ofta under radarn gällande autism. De lär sig socialt beteende likt spegling, och efterhärmar det. Kanske är ADHD-diagnosen felaktigt satt, är rätt vanligt.

Läser man FUP:en så framgår det att killen tenderar att ha verklighetsfrånvänd empatisk koppling till sina dåd och hur hans offer påverkats.

Som fler är inne på så håller jag även med om att han lär ha drogat sina offer med bensodiazepiner. Det är heller inte helt otänkbart att dessa intagit detta självmant och sedan slocknat, som någon var inne på tenderar man att bli rejält utslagen om det kombineras med alkohol. Jag vill inte skuldbelägga någon, men en normal tjej som inte brukar droger vänder nog i dörren när man är på väg att stiga in i detta råtthålet. Luktar ju nästan drogpsykos när man tittar på hur han låtit hemmet förfalla i den graden.

Utifrån min uppfattning behöver han rigorös psykiatrisk vård. Vi lär ju se något tidsbestämt straff på 10 år, sedan rabatt och häktningen på det, så är han ute om 6 år. Utan psykiatrisk vård kommer ju detta beteende högst troligen att fortsätta. Pedofila tendenser verkar också finnas där, bara en tidsfråga innan ett barn våldtas. Av det jag läst i FUP:en så verkar det framgå att han pillat på en släktings unga barn.


Människan är inte frisk, det är helt klart. Men varken autism eller brist på empati är tillräckligt för att klassas som en psykisk störning. Men jag håller med dig, om han inte får hjälp på något sätt finns det stor risk att han fortsätter. Problemet är väl också att få en sån här person att inse att han behöver behandling, det är nog inte det lättaste.
Citera
2021-08-28, 22:36
  #772
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biochem
Fast vi vet ju inte vilka diagnoser han har på pappret ifrån psykiatrin, enbart att han inte bedömdes allvarligt psykiskt störd vid dåden.

En autismspektrumdiagnos låter rimlig, likaså ADHD/ADD utifrån främst svårigheterna med impulskontroll. Han uppfyller en stor del av kriterier för den mörka triaden så vi kan nog anta att det finns flera personlighetssyndrom, främst antisocial och narcissistisk men finns tecken på paranoid och emotionellt instabil också.

Ingen av ovanstående diagnoser innebär dock rättspsykiatrisk vård då de ej är akuta. Han verkade gå på någon form av gruppbehandling enligt FUPen men med tanke på hur han manipulerar folk ser jag det svårt att han skulle vara följsam i en behandling om han inte har något att vinna på det.

Det är väldigt svårt att arbeta med den här typen av personer då det är stor risk att de duperar behandlare och omgivning, men visst, det kanske finns en chans att han inser vad han har gjort och arbetar på att bli en bättre person men utifrån förhören i FUP ser jag det som mycket osannolikt. Detta främst då han fortsätter försöka manipulera och luras även då "loppet är kört" så att säga och att han enbart erkänner de brott det finns överväldigande bevis för (filmmaterial) och säger sig inte minnas vad som hänt före eller efter själva filmsekvensen, trots att han uppvisar ett fungerande minne gällande andra situationer.

Håller med i det du skriver, och det är korrekt. Allvarlig psykisk störning borde innebära Schizofreni och psykosliknande tillstånd. Visst kan man tänka, då han missbrukat, att toxisk psykos kunde finnas med som tänkbar förklaringsmodell, men så ofta, vid frekventa tillfällen = knappast troligt. Mycket möjligt att autism kan finnas med i bilden, även om jag sett just ADHD figurera frekvent och som satt diagnos. Ja, definitivt påvisas flera symptom inom Kluster B-störningsfacket. Frågan är dock om dessa är tillräckliga för satt diagnos inom specifika störningar. Å andra sidan kan symptom vid autism kopplas till flertalet diagnoser inom facket. Jag personligen, utifrån min egen empiri, är inte superövertygad om den empatiska förmågan hos individer med autism, t.e.x. Asperger. Det där är enligt mig ett skönmåleri, som borde studeras vidare.

Men utifrån min erfarenhet, autism. Har svårt att se diagnos inom Kluster-B som sannolik störning med tanke på den uppfattningen jag fick av killen, kändes harmlös och snäll (hört det förut, haha). Störningar där utvecklas ju från barnsben, inget man möjligen drar på sig helt sonika i vuxen ålder. Knark och missbruk spelar säkert in en stark roll.

Upplevde dock på senare år (av det jag märkte av honom) på Facebook (möjligen 10 år sedan), vi hade ej kontakt men han kommenterade ibland och hade en viss kvinnofientlig attityd. Han kunde skriva på min "wall" eller kommentera något jag lagt upp som en kvinna innan kommenterat, något förnedrande och sexistiskt - ofta tagga kvinnan i fråga för större effekt. Ytterst pinsamt å mina vägnar, och jag av-friendade honom tillslut. Första gången sågs det rätt harmlöst och att han trollade. Man tänkte där att han är lite autistisk i sig och bara skojar, han vet inte bättre.

Nu med facit i hand, så fanns det något starkare bakom hans beteende.

Han presenteras utåt sett i intervjuer med sina "offer" som utåtriktad och självsäker. Detta stämmer inte med den bilden jag hade av honom. Han var på den tiden en cuck som hade svårt med tjejer och självkänslan fanns inte där. Frågade ofta om råd kring träning och mode, så som kläder och annat skit. Är dock säkert 15 år sedan. Han led av svår fetma som ung och genomgick en gastric. Syrran var han tight med, enda kvinnliga klientelet han hade var hennes tjejkompisar.

Han höll på mycket med gaming på den tiden och var väldigt skicklig inom ett dataspel som heter Counter-Strike, faktiskt hyfsat känd inom scenen back in the days. Förvånar mig att inte någon tagit upp detta tidigare.

Enligt mig - bra kille initialt som det gick åt helvete för, finns ingen pardon för hans gärningar. Det parti som är för tvångssterilisering är det parti jag röstar på i nästa val.
__________________
Senast redigerad av stockcock 2021-08-28 kl. 22:38.
Citera
2021-08-28, 22:43
  #773
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Fast våldtäkter på ett utstuderat sätt är väl exakt det GM har sysselsatt sig med? Han har haft tillgång till rohypnol, gått runt med nagelsax för att kunna klippa upp kläder och riktat in sig på kvinnor som sover och sedan filmat övergreppen. Det enda tidskrävande i anteckningen är väl att hitta en pipett, resterande steg (krossa en tablett och få in i munnen på en person som sover) är inte så värst avancerat.

Nu handlade inte anteckningen om krossade piller i öl, utan om att framställa knockout-lösning. Just det har han nog inte gjort, iaf inte i nån större utsträckning. Däremot blev han säkert inspirerad av citatet.
Citera
2021-08-28, 22:49
  #774
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Människan är inte frisk, det är helt klart. Men varken autism eller brist på empati är tillräckligt för att klassas som en psykisk störning. Men jag håller med dig, om han inte får hjälp på något sätt finns det stor risk att han fortsätter. Problemet är väl också att få en sån här person att inse att han behöver behandling, det är nog inte det lättaste.

Håller med och förstår dig i det du skriver. Kolla mitt inlägg nedanför (eller tja, nu ovanför) så kommer lite mer på fötterna utifrån min sida och hur jag ser på saken, även lite mer info om mina erfarenheter kring killen.

Jag ska också tillägga att även om jag har "känt" honom och tidigare har haft kontakt med honom, så är det absolut inget jag egentligen går i anspråk för när jag skriver här, utifrån hur jag generellt ser på honom nu. Jag försöker att ha en objektiv synvinkel nutid, och berättar hur jag uppfattade honom där och då. Personer förändras, och det är tydligt.

Han var på den tiden intelligent, snäll, trevlig och vettig, om än udda och konstig. Det är en tragedi i sig att det har gått så jävla snett för honom.

Så att det inte kommer snowflakes och skapar drama, verkar finnas en uppsjö av dessa i tråden - jag tar starkt avstånd ifrån hans handlingar och hur han har betett sig. Försvarar heller inte honom. Många mår dåligt, lätt att agera utåt samt projicera. Gör det på någon annan. Blev duktigt påhoppad här tidigare när jag skrev.
__________________
Senast redigerad av stockcock 2021-08-28 kl. 22:52.
Citera
2021-08-28, 22:54
  #775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Människan är inte frisk, det är helt klart. Men varken autism eller brist på empati är tillräckligt för att klassas som en psykisk störning. Men jag håller med dig, om han inte får hjälp på något sätt finns det stor risk att han fortsätter. Problemet är väl också att få en sån här person att inse att han behöver behandling, det är nog inte det lättaste.
Ur hans anteckningar:
Citat:
Antingen fixar jag GoPro och jagar eller så söker jag psykolog och slutar vara sexualiserad

https://m.imgur.com/ixT8ke8
Han tänker i de banorna själv men att faktiskt genomföra lär bli svårare, kanske om han är drogfri i fängelset. Han hade förmodligen inte spårat ur som han gjorde om det inte var för missbruket.
Citera
2021-08-28, 23:22
  #776
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Nu handlade inte anteckningen om krossade piller i öl, utan om att framställa knockout-lösning. Just det har han nog inte gjort, iaf inte i nån större utsträckning. Däremot blev han säkert inspirerad av citatet.

Jag vet att anteckningen inte handlade om öl. Det handlade om att använda krossade piller för att se till att en sovande kvinna inte vaknar. Knockoutlösningen du pratar om består av piller, det blir lika mycket knockoutlösning som han blandar ut krossade piller i en öl eller får in en krossad tablett i en sovande kvinnas mun.
Citera
2021-08-28, 23:26
  #777
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Ur hans anteckningar:

Han tänker i de banorna själv men att faktiskt genomföra lär bli svårare, kanske om han är drogfri i fängelset. Han hade förmodligen inte spårat ur som han gjorde om det inte var för missbruket.

Svårt att fokusera på det du citerar när man jämför med resten av anteckningarna. Men ja, tankarna verkar funnits där och förhoppningsvis finns dom kvar
Citera
2021-08-29, 13:58
  #778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag vet att anteckningen inte handlade om öl. Det handlade om att använda krossade piller för att se till att en sovande kvinna inte vaknar. Knockoutlösningen du pratar om består av piller, det blir lika mycket knockoutlösning som han blandar ut krossade piller i en öl eller får in en krossad tablett i en sovande kvinnas mun.

Inte kvinna, det var specifikt om GM systers 3 åriga dotter.
__________________
Senast redigerad av reno46 2021-08-29 kl. 14:31.
Citera
2021-08-29, 14:44
  #779
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reno46
Inte kvinna, det var specifikt om GM systers 3 åriga dotter.

Vad syftar du på? Jag pratar om anteckningen på engelska och våldtäkter på kvinnor
Citera
2021-08-29, 17:59
  #780
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Håller med i det du skriver, och det är korrekt. Allvarlig psykisk störning borde innebära Schizofreni och psykosliknande tillstånd. Visst kan man tänka, då han missbrukat, att toxisk psykos kunde finnas med som tänkbar förklaringsmodell, men så ofta, vid frekventa tillfällen = knappast troligt. Mycket möjligt att autism kan finnas med i bilden, även om jag sett just ADHD figurera frekvent och som satt diagnos. Ja, definitivt påvisas flera symptom inom Kluster B-störningsfacket. Frågan är dock om dessa är tillräckliga för satt diagnos inom specifika störningar. Å andra sidan kan symptom vid autism kopplas till flertalet diagnoser inom facket. Jag personligen, utifrån min egen empiri, är inte superövertygad om den empatiska förmågan hos individer med autism, t.e.x. Asperger. Det där är enligt mig ett skönmåleri, som borde studeras vidare.

Men utifrån min erfarenhet, autism. Har svårt att se diagnos inom Kluster-B som sannolik störning med tanke på den uppfattningen jag fick av killen, kändes harmlös och snäll (hört det förut, haha). Störningar där utvecklas ju från barnsben, inget man möjligen drar på sig helt sonika i vuxen ålder. Knark och missbruk spelar säkert in en stark roll.

Upplevde dock på senare år (av det jag märkte av honom) på Facebook (möjligen 10 år sedan), vi hade ej kontakt men han kommenterade ibland och hade en viss kvinnofientlig attityd. Han kunde skriva på min "wall" eller kommentera något jag lagt upp som en kvinna innan kommenterat, något förnedrande och sexistiskt - ofta tagga kvinnan i fråga för större effekt. Ytterst pinsamt å mina vägnar, och jag av-friendade honom tillslut. Första gången sågs det rätt harmlöst och att han trollade. Man tänkte där att han är lite autistisk i sig och bara skojar, han vet inte bättre.

Nu med facit i hand, så fanns det något starkare bakom hans beteende.

Han presenteras utåt sett i intervjuer med sina "offer" som utåtriktad och självsäker. Detta stämmer inte med den bilden jag hade av honom. Han var på den tiden en cuck som hade svårt med tjejer och självkänslan fanns inte där. Frågade ofta om råd kring träning och mode, så som kläder och annat skit. Är dock säkert 15 år sedan. Han led av svår fetma som ung och genomgick en gastric. Syrran var han tight med, enda kvinnliga klientelet han hade var hennes tjejkompisar.

Han höll på mycket med gaming på den tiden och var väldigt skicklig inom ett dataspel som heter Counter-Strike, faktiskt hyfsat känd inom scenen back in the days. Förvånar mig att inte någon tagit upp detta tidigare.

Enligt mig - bra kille initialt som det gick åt helvete för, finns ingen pardon för hans gärningar. Det parti som är för tvångssterilisering är det parti jag röstar på i nästa val.
Vad nickade han på CS då?

Nvm hittade: Proxx

https://fragbite.se/cs/gallery/403/u...by/image/24585
__________________
Senast redigerad av massuppfittaren 2021-08-29 kl. 18:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback