2020-11-26, 10:20
Medlem
Säljarna på Aliexpress och ebay, kan de skicka allt de säljer i ett paket eller får man 10 paket ifrån samma säljare? om man beställer 10 olika produkter, alltså inte 10st av samma produkt.

Jag har givetvis frågat och de säger att de kan det men det är annan kultur där borta och sedan svårt att kommunicera så ville gärna höra om någon har erfarenhet.
Citera
2020-11-26, 10:22
Medlem
Olika
Citera
2020-11-26, 10:28
Medlem
Jag har gjort massor av beställningar från Ali och har aldrig fått flera paket på samma order från en och samma säljare, så chansen eller risken hur man nu ser det .är väldig liten.
Citera
2020-11-26, 14:07
Medlem
paerras avatar
Jag har köpt olika saker från samma säljare på AliExpress. Skickade ett meddelande att jag önskade allt i samma paket.

Fungerade bra allt packat i samma
Citera
2020-11-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paerra
Jag har köpt olika saker från samma säljare på AliExpress. Skickade ett meddelande att jag önskade allt i samma paket.

Fungerade bra allt packat i samma

Fungerade på två paket förra månaden för mig med. Men var som sagt noga med att meddela säljaren.

Blir det stora paket verkar det svårare. Har ibland tryckt på lite större antal och då strular det till sig.
Citera
2020-11-28, 21:48
Medlem
miikoss avatar
Man får fråga säljarna.

Men man får tänka på att om paket blir större så kan det bli rejält dyare.

Utrikesbrev är ju nästan gratis för Kina att skicka, men då måste det väga max två kg. Blir det mer så räknas det inte längre som postförsändelse och då blir det vanlig paketkostnad.

Utrikes brev ifrån Kina är än sålänge billigt ifrån Kina, då Kina räknas som ett U-land i UPU eller vad postunionen heter.

Frakten kan altså vara billigare på flera små försändelser än en stor. Dock så kar ju importkostnaden om man har flera små.
Citera
2021-12-28, 21:15
Medlem
Aliexpress har börjat med kombinerad frakt

Jag gjorde 15 beställningar från Aliexpress mellan oktober-november. De 5 första paketen skickades för sig och resten i ett enda paket.

De 5 första paketen kom fram efter 2-3 veckor. Resten av beställningarna som skickades i samma paket kom fram efter 2 månader.

Det tar alltså mycket längre tid när försändelserna ska samlas in och paketeras om till en enda försändelse.

Så här stod det som avsändare.
H 102948 Postbus 7226, 3109 AE Schiedam The Netherlands.

MRX_E
Citera
2021-12-28, 21:47
Medlem
BlackBookss avatar
Tror det är en hub Ali skickar till så vi slipper tull på sakerna. Har fått från samma adress.

Mina prylar kom på under en vecka så jag tror storsäljare redan finns i europa för köpare här.
Citera
2021-12-29, 01:28
Medlem
Om man beställer från olika butiker hos Aliexpress, då paketeras allt om till ett enda paket. Väntetiden blir därför mycket längre.
Citera
2021-12-29, 05:10
Medlem
cyber_zekes avatar
Har beställt från wish, 5st av samma sak, det kom 5 paket. Jag vet inte om det stämmer, men det känns som att vissa saker är de så billiga att de lägger på extra fraktkostnad och hämtar lite vinst där. Vissa säljare ”ger” bort saker mot att du betalar en rejäl frakt istället stödjer det påståendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in