2022-04-02, 16:29
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Har bara anvnt Lunar i 2 veckor s det r fr tidigt fr mig att sga ngot. n s lnge r jag njd.
Men jag tror att rntan p 1,05% bara r tillfllig tills att de r njda med mngden kunder fr att snka rntan till 0,50% som verkar vara standard fr alla frutom Svenskar med sina 1,05%

Ska bli intressant nr deras Peer 2 Peer kommer igng dock.

Det gr ju inte att undg att de frsker rikta in sig p vldigt unga mnniskor samtidigt som de erbjuder handel med krypto och lntagande. Fan, nr man pratar med supporten s blir man bombarderad med smileys och kjam/snuttis-snack al Lunarstorm.

Tack.

Precis, jag blir riktigt tveksam, marknadsfringen fr mig att rysa, mste finnas ngonting jag missar.. Jag har anskt, men det finns inte en chans att jag stannar om rntan ndras.

Men i varje fall, inga avgifter alls allts?

Hur fungerar det med uttag? Kan jag ta ut nr som helst? Swishar dom tillbaka till mitt bankkonto? Eller r det frvntade bankdagar?

Vet ngon om de har begrnsningar p beloppets storlek?
Citera
2022-04-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
Tack.

Precis, jag blir riktigt tveksam, marknadsfringen fr mig att rysa, mste finnas ngonting jag missar.. Jag har anskt, men det finns inte en chans att jag stannar om rntan ndras.

Men i varje fall, inga avgifter alls allts?

Hur fungerar det med uttag? Kan jag ta ut nr som helst? Swishar dom tillbaka till mitt bankkonto? Eller r det frvntade bankdagar?

Vet ngon om de har begrnsningar p beloppets storlek?

Ja, deras upplgg ser lite ut som att unga ska ta ln och spekulera med krypto.
Banker har problem med familjer som Swishar till varann titt som ttt och vill veta vart pengarna kommer ifrn. Hur blir det p Lunar dr man uppmanar kids att vara flera stycken p samma konto? Kommer ju bli hur rrigt som helst.

Exakt, jag stannar ocks bara s lnge rntan r vad den r.
Gillar att man fr rntan mnadsvis istllet fr en gng per r.

Har inte gjort ngra uttag n och kommer inte gra det p lnge under frutsttning att inte deras rnta snks, d letar jag andra alternativ. Om du fr tillbaka till ditt vanliga bankkonto s ska det inte vara ngon avgift alls.
Senast redigerad av ClitEastwood 2022-04-02 kl. 16:49.
Citera
2022-04-24, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
Kan ngon bertta nackdelen med Lunar app?
Att man kan n den utan bank-id anser jag r lskigt nog.

Sedan hittar jag ingen funktion fr att logga ut. Lskigt det ocks.

Och nr jag frsker logga in p deras webb-sida (d med bank-id) sger de att jag inte har ngot konto. Men det fungerar med deras app.

Skulle akta mig fr att stta in ngot dr. Ska frska f tillbaka det lilla jag satt in genast.
Citera
2022-04-24, 03:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Att man kan n den utan bank-id anser jag r lskigt nog.

Sedan hittar jag ingen funktion fr att logga ut. Lskigt det ocks.

Och nr jag frsker logga in p deras webb-sida (d med bank-id) sger de att jag inte har ngot konto. Men det fungerar med deras app.

Skulle akta mig fr att stta in ngot dr. Ska frska f tillbaka det lilla jag satt in genast.
Kan hlla med dig om bankid men det har nog att gra med att Lunar r danskt, du kan dock logga ut genom att trycka p din profil som r den rosa cirkeln uppe i vnstra hrnet med dina initialer.
Citera
2022-04-24, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kan hlla med dig om bankid men det har nog att gra med att Lunar r danskt, du kan dock logga ut genom att trycka p din profil som r den rosa cirkeln uppe i vnstra hrnet med dina initialer.
Okej, hittade efter din frklaring. Klarna har ocks lite bkig funktion fr utloggning. Varfr gr de s?

Men inga pengar mer in dr innan de infr bank-id. Snarare ut.
Senast redigerad av Pillerarm 2022-04-24 kl. 03:29.
Citera
2022-04-24, 09:24
Medlem
dummy1s avatar
Det r bra att Lunar inte anvnder BankID inloggning mer n frrsta inloggning eftersom det r srbart och kan blockera hela tjnsten. Swish r ocks srbart men det gr att anvnda kort och bank verfring.
Senast redigerad av dummy1 2022-04-24 kl. 09:33.
Citera
2022-05-21, 16:56
Medlem
Skaffa precis Lunar fr att det r sknt att ha reservpengarna p nt med 1% rnta istllet fr p tomgng och ska man f det mste man hoppa mellan banker vartannat r (hade tidigare komplettbank men de har nu snkt rntan)

Dligt att man inte kan gra bankverfringar till Lunar utan massa bk. De bara har kontonummer via IBAN/Swift (och inget kontonummer/postgironummer/bankgironumer) och med Swedbank kan man inte fra ver pengar till sna nummer utan att ringa banken fr att "Aktivera utlandsbetalningar" som dessutom kostar pengar om det gr utanfr EU https://www.swedbank.se/privat/betal...-utlandet.html

Man kan fra ver med swish och kreditkort men mitt kreditkort nekade en verfring p 10000 till Lunar, och med Swebankkonto kopplat till Swish r absolut hgsta grnsen 15.000 per vecka
Senast redigerad av MarcoBolan 2022-05-21 kl. 16:59.
Citera
2022-05-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Jag har lst p om Lunar Bank i timme -

Och jag fattar fortfarande inte vitsen med det hela - jag gillar inte Administrerende direktr i Lunar Ken Villum Klausen uppsyn heller - samt han r under 40.

Det r en bluff p ngot vis - kan bara inte direkt stta fingret p det.

https://erhvervplus.dk/artikel/bank-...ra-to-verdener

Man ska p sidan 6 i google sk p Ken Villum Klausen frrn det inte r reklam fr Lunar

Men de har tillstnd frn den mycket hrda Danska bank inspektionen.
Jag fick ocks lite skumma vibbar.

Laddade ner appen och blev kund men backade nr jag frstod att pengarna gr till utlandet och min vanliga bank tar bra betalt fr verfringen. Jag raderade appen.

Har inget principiellt emot nischbanker annars men detta r ju ingen bank och knns lite som scam.
Citera
2022-08-25, 20:33
Medlem
Fr den intresserade - Rntan har nu hjts frn 1,05% till 1,15%
Citera
2022-08-27, 06:08
Medlem
rakarnas avatar
Ngon som lyckats f ut pengar frn Lunar? Jag vill flytta mina sparpengar nu till annan bank med bttre sparrnta och har lst att man max fr ta ut 200tkr per dag. Vilket r ok i mitt fall. Men nr jag tar ut pengarna s vill de ha ytterligare information. Kvitto p de jag ska kpa.... dock har jag valt att jag vill gra ett uttag till mig sjlv. Ska bli intressant se ifall de krnglar eller inte.

Men ni som lyckats f ut pengar vad fr dokument har ni i s fall skickat?
Citera
2022-08-27, 06:12
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Skaffa precis Lunar fr att det r sknt att ha reservpengarna p nt med 1% rnta istllet fr p tomgng och ska man f det mste man hoppa mellan banker vartannat r (hade tidigare komplettbank men de har nu snkt rntan)

Dligt att man inte kan gra bankverfringar till Lunar utan massa bk. De bara har kontonummer via IBAN/Swift (och inget kontonummer/postgironummer/bankgironumer) och med Swedbank kan man inte fra ver pengar till sna nummer utan att ringa banken fr att "Aktivera utlandsbetalningar" som dessutom kostar pengar om det gr utanfr EU https://www.swedbank.se/privat/betal...-utlandet.html

Man kan fra ver med swish och kreditkort men mitt kreditkort nekade en verfring p 10000 till Lunar, och med Swebankkonto kopplat till Swish r absolut hgsta grnsen 15.000 per vecka

Om du loggar in p Swedbank i webblsaren s kan du justera swish nivn per dygn d kan du swisha 100tkr till Lunar. Funkade fr mig.
Citera
2022-08-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Har bara anvnt Lunar i 2 veckor s det r fr tidigt fr mig att sga ngot. n s lnge r jag njd.
Men jag tror att rntan p 1,05% bara r tillfllig tills att de r njda med mngden kunder fr att snka rntan till 0,50% som verkar vara standard fr alla frutom Svenskar med sina 1,05%

Sevenday Bank har 1.05% med fria uttag och insttningsgaranti samt att man fr rntan betald varje mnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in