Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-11-26, 09:42
Medlem
staticages avatar
https://lunar.app/se/?utm_source=google_sem_b2c_brand&gclid=EAIaIQobChM I6LWg5-ef7QIVDeqyCh20EAFaEAAYASAAEgKZX_D_BwE

Fick reklam för detta,någon som har det och vad är fördelarna i så fall??
Citera
2020-11-26, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
https://lunar.app/se/?utm_source=google_sem_b2c_brand&gclid=EAIaIQobChM I6LWg5-ef7QIVDeqyCh20EAFaEAAYASAAEgKZX_D_BwE

Fördelen är att man kan dela sina kontoutdrag och lika och kommentera. Om man nu tycker det låter som något man behöver (jag gör det inte).

Obs att de heter Lunar - Bank App. Det är alltså ingen bank.
Citera
2020-11-26, 12:49
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage

Har Lunar sedan något år nu och det är ganska likt P.F.C. som jag tog upp i den tråden och ett par till fördelar är att man kan betala för spel och annat som P.F.C. har spärrat men de har också infört vissa smygavgifter tyvärr.
Citera
2021-01-30, 10:37
Medlem
Jag förstår inte meningen att ha denna tjänst
Citera
2021-01-30, 11:07
Medlem
Jag har läst på om Lunar Bank i ½ timme -

Och jag fattar fortfarande inte vitsen med det hela - jag gillar inte Administrerende direktør i Lunar Ken Villum Klausen uppsyn heller - samt han är under 40.

Det är en bluff på något vis - kan bara inte direkt sätta fingret på det.

https://erhvervplus.dk/artikel/bank-og-finansiel-superapp-i-et-lunar-bank-forsøger-at-ramme-det-bedste-fra-to-verdener

Man ska på sidan 6 i google sök på Ken Villum Klausen förrän det inte är reklam för Lunar

Men de har tillstånd från den mycket hårda Danska bank inspektionen.
Citera
2021-01-30, 14:57
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crewbase
meningen
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
vitsen
Meningen och vitsen är som jag tog upp att ha ett extra kort eller ersätta kortet från sin vanliga bank för att bli av med årsavgiften samt tycker vissa att det är säkrare vid näthandel eftersom man inte använder ett kort där man har hela sin inkomst eller att ha som backup om kortet du skall handla med inte fungerar just vid tillfället.
Lunar var bättre innan de började med diverse avgifter så har mest kortet som komplement idag men föredrar P.F.C. och Revolut.
Citera
2021-01-30, 19:41
Medlem
Märklig redovisning av kontoren, i Århus och Köpenhamn har de bilder på byggnaderna men i Oslo och Stockholm sitter de på ställen som hyr ut kontorsplats och istället är det bild på Riksdagshuset resp Operahuset...
Citera
2021-02-02, 15:06
Medlem
För dyrt. De marknadsför sig med att de ska disrupta bankmarknaden men så ger dig sig på det som faktiskt fungerar bra redan. Inga fonder med låga avgifter, bolån med låga räntor eller färdigprutade försäkringar. Ett dyrt transaktionskonto är vad de har att erbjuda.
Citera
2021-02-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Märklig redovisning av kontoren, i Århus och Köpenhamn har de bilder på byggnaderna men i Oslo och Stockholm sitter de på ställen som hyr ut kontorsplats och istället är det bild på Riksdagshuset resp Operahuset...

De byggnaderna som de har på fotografier - är gamla nerlagda danska järnvägstationsbyggnader
Citera
2021-06-12, 18:08
Medlem
AlexGamerAMDs avatar
Jag har också Lunar bank, använder lunar kort och det funkar bra, det är gratis 100%
Jag använder lunar kort eftersom det går använda apple pay med lunar kort när min bank SEB har ingen apple pay än.. :/
.
Plus! Man får bonus 100kr om man skaffar lunar kort och sätter in pengar minst 100kr på kortet lunar.
Det finns mer bonus 150kr om du är studentmedlem hos mecenat.

Lunar är lika som banken men alltså inte typ riktigt bank kan jag säga det.

(Lunar banken är från denmark, alltså det är dansk föreslag bank)
Citera
2021-06-13, 17:50
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGamerAMD
Jag har också Lunar bank, använder lunar kort och det funkar bra, det är gratis 100%
100% kan jag inte riktigt hålla med om, visst standardkortet har ingen årsavgift men som jag tog upp tidigare finns det diverse avgifter för t.ex uttag, valutaväxling m.m. nu.
Citera
2021-06-29, 10:06
Medlem
Skaffade bankappen för några dagar sedan mest för nyfikenshetens skull men också för att de erbjuder 1% ränta på alla likvida medel man har hos dem. Har kört Revolut i ett par år och är mycket nöjd med den tjänsten då jag spenderar en hel del tid utomlands och inte vill göda bankerna med växlingsavgifter, men till skillnad från Lunar så har väl inte Revolut insättningsgaranti?

https://www.lunar.app/se/hjalp/pengar/vad-innebar-insattningsgaranti/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in