2020-11-26, 00:21
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...for-hassleholm

"En man och en kvinna i 60-årsåldern har dött när en lastbil frontalkrockade med fyra personbilar. Olyckan inträffade under onsdagseftermiddagen i Hässleholm på länsväg 117 mellan Bjärnum och Vankiva. Polisen fick samtal om lastbilen innan olyckan inträffade."

"Enligt polisen ska lastbilschauffören, en man i 40-årsåldern, vara fysiskt oskadd. Han är misstänkt för grovt vållande till annans död och grovt rattfylleri. I samband med olyckan fick polisen samtal om att en lastbil hade framförts vingligt på vägen, och de skickades därför till platsen."

Utländsk chaufför?
Citera
2020-11-26, 00:21
Moderator
Inlägg där FUP/Dom länkas//Mod

Citat:
(FB) Rattfull lastbilschaufför krockar med 4 bilar, 2 döda Hässleholm (2020-11-25)

(FB) Rattfull lastbilschaufför krockar med 4 bilar, 2 döda Hässleholm (2020-11-25)
Senast redigerad av Elross 2025-05-12 kl. 18:11.
Citera
2020-11-26, 00:30
Medlem
Detta bör dömas som mord med likgiltighetsuppsåt.

Förstår inte vad problemet är, ger man sig ut full i trafiken (speciellt i lastbil) och medvetet utsätter andra för livsfara så skall man dömas mycket hårt.

Men detta blir väl en 2a på klass 3. Tragiskt land.
Citera
2020-11-26, 00:32
Medlem
Hegamons avatar
Misstänkt för grovt rattfylleri står det. Jag vet verkligen inte vilka lastbilschaufförer som kan köra fulla. Alla lastbilar hade väl alkohollås trodde jag? Jag har kört lastbil och i hytten finns ett alkolås som det ska blåsas i. Postnord har väl ett alkolås redan när nyckeln till lastbilen hämtas ut, som jag kommer ihåg det.

Det pekar på en utländsk chaufför från östland. De tjänar inte så mycket och jag är tveksam till att deras lastbilar har alkohollås. Det går såklart blåsa i alkohollåset och sedan dricka under färd om det nu skulle vara ett svenskt åkeri vars lastbil varit inblandad i.
Citera
2020-11-26, 00:36
Medlem
Inte nödvändigtvis men chansen är nog 90% att det är så (killgissning).

1. Full yrkeschaufför
2. Tidpunkt på dygnet
3. Enkla faktum att en lastbil är inblandat
Citera
2020-11-26, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Misstänkt för grovt rattfylleri står det. Jag vet verkligen inte vilka lastbilschaufförer som kan köra fulla. Alla lastbilar hade väl alkohollås trodde jag? Jag har kört lastbil och i hytten finns ett alkolås som det ska blåsas i. Postnord har väl ett alkolås redan när nyckeln till lastbilen hämtas ut, som jag kommer ihåg det.

Det pekar på en utländsk chaufför från östland. De tjänar inte så mycket och jag är tveksam till att deras lastbilar har alkohollås. Det går såklart blåsa i alkohollåset och sedan dricka under färd om det nu skulle vara ett svenskt åkeri vars lastbil varit inblandad i.

Dom kommer förmodligen från Barbados kanske, där är det ju lagligt köra full.
Citera
2020-11-26, 00:54
Medlem
Lastbilen tillhör ett svenskt företag i Skåne
Citera
2020-11-26, 01:58
Moderator
Chantres avatar
Klockan 16.51 sker olyckan.

Är väl ingen normal människa som krökar till på dagtid?

Citat:
Ett ögonvittne som Norra Skåne har pratat med fick hjälpa föraren ur bilen.
– Han uppträdde förvirrat och undrade vad som hade hänt, säger han.
https://www.nsk.se/2020/11/25/allvar...i-flera-bilar/
Citera
2020-11-26, 03:17
Bannlyst
Tänk att folk alltid ska hastigt avlida i trafikolyckor när det nalkas jul. Man kan ju undra varför kärring svängde vänster...
Citera
2020-11-26, 03:36
Medlem
ComedyBalls avatar
Svenskt företag behöver INTE betyda svensk chaufför. Såhär går det när man anställer vilken jävla tomte som helst som egentligen inte ska sitta i ett tungt fordon.
Yrkesstoltheten är som bortblåst.. De flesta som sitter bakom ratten på en lastbil är riktiga mongon man undrar hur i helvete de fick sitt CE körkort. Resten är alkoholiserade tragiska fattighjon från östeuropa.
Citera
2020-11-26, 04:05
Medlem
borde vara dödsstraff på att köra bil full!
Citera
2020-11-26, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Detta bör dömas som mord med likgiltighetsuppsåt.

Förstår inte vad problemet är, ger man sig ut full i trafiken (speciellt i lastbil) och medvetet utsätter andra för livsfara så skall man dömas mycket hårt.

Men detta blir väl en 2a på klass 3. Tragiskt land.

Håller med. Kan inte förstå varför det ska daltas så jävligt med rattfulla och andra trafikgalningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in