Citat:
Ursprungligen postat av
Running_man
Jo det är en typisk höger-sida (suck) med endast negativa nyheter om våldtäkter, invandrare, brott och annat som högerfolk älskar att älta om och glömmer att dom kanske ska komma med 1. lite egna idéer eller kanske försöka framställa egna, smarta idéer och 2. diskutera politik.
Detta har vi sett många gånger och det är inget nytt.
Dom bara slänger ur sig rubriker som "brutal våldtäkt i Stockholm i natt" för att sedan tänka ja nu är vi klara. Ska vi slänga in ett "Heja Jimmie" också? Punkt slut.
Och andra sidan är det en metod även vänstern kört med nästan sedan Dackefejdens dagar... T.ex. fokuserar på något miljöproblem, något flyktingsnyft, eller om någon utförsäkrad stackare och med detta hoppas påverka läsarna i rätt riktning. I synnerhet tiden före ett val. Men att andra gör samma sak gör det ju inte något bättre, snarare tvärtom. Jag tycker det är tråkigt att de väljer att lägga sig på samma låga propagandistiska nivå som vänstern. Högern borde istället vara ett föredöme, men tyvärr är det som synes inte alltid så.
Dock tror jag inte en tidning har som uppgift att diskutera politik, utan endast för läsarna redovisa vad som skett. Aktivism tycker jag inte är medias uppgift, även om jag förstått att vänstern ibland har en annan uppfattning om detta. Att slippa höra någon journalist diskutera politik, d.v.s. i praktiken trycka upp sina åsikter i ansiktet på alla andra och därefter helst även stoppa dem från att svara, är jag mer än tacksam om jag slipper mer av.