• 1
  • 2
2020-11-25, 16:34
Medlem
kemins avatar
Vad är detta för ny media?
Under några veckor nu har jag sett att både sverigedemokraterna på instagram och även Jimmie åkesson på instagram hänvisat till denna nya media, han verkar även följa dem på instagram? Är det någon som vet något om denna (förmodligen) nystartade sidan? Såg precis på deras sida att delvis Tobias andersson och Henrik vinge har varit med och gästat.

Någon som sitter på info?

Riks.se

Tycker sidan verkar lite väl vinklad och partisk

mvh
Senast redigerad av kemin 2020-11-25 kl. 16:42.
Citera
2020-11-25, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemin
Under några veckor nu har jag sett att både sverigedemokraterna på instagram och även Jimmie åkesson på instagram hänvisat till denna nya media, han verkar även följa dem på instagram? Är det någon som vet något om denna (förmodligen) nystartade sidan? Såg precis på deras sida att delvis Tobias andersson och Henrik vinge har varit med och gästat.

Riks.se

mvh

Vinklad och partisk till skillnad mot Bonnier- Schipsted och SVT/SR?
Citera
2020-11-25, 17:13
Medlem
Running_mans avatar
Citat:

Riks.se

Tycker sidan verkar lite väl vinklad och partisk.
Jo det är en typisk höger-sida (suck) med endast negativa nyheter om våldtäkter, invandrare, brott och annat som högerfolk älskar att älta om och glömmer att dom kanske ska komma med 1. lite egna idéer eller kanske försöka framställa egna, smarta idéer och 2. diskutera politik.

Detta har vi sett många gånger och det är inget nytt.

Dom bara slänger ur sig rubriker som "brutal våldtäkt i Stockholm i natt" för att sedan tänka ja nu är vi klara. Ska vi slänga in ett "Heja Jimmie" också? Punkt slut.
Citera
2020-11-25, 17:36
Medlem
Citat:

Riks.se

mvh

Partisk till vem då? De berättar vad som händer och har hänt i samhället. Varför kallar du det vinklat?
Citera
2020-11-25, 17:44
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Jo det är en typisk höger-sida (suck) med endast negativa nyheter om våldtäkter, invandrare, brott och annat som högerfolk älskar att älta om och glömmer att dom kanske ska komma med 1. lite egna idéer eller kanske försöka framställa egna, smarta idéer och 2. diskutera politik.

Dom bara slänger ur sig rubriker som "brutal våldtäkt i Stockholm i natt" för att sedan tänka ja nu är vi klara. Ska vi slänga in ett "Heja Jimmie" också? Punkt slut.

Och andra sidan är det en metod även vänstern kört med nästan sedan Dackefejdens dagar... T.ex. fokuserar på något miljöproblem, något flyktingsnyft, eller om någon utförsäkrad stackare och med detta hoppas påverka läsarna i rätt riktning. I synnerhet tiden före ett val. Men att andra gör samma sak gör det ju inte något bättre, snarare tvärtom. Jag tycker det är tråkigt att de väljer att lägga sig på samma låga propagandistiska nivå som vänstern. Högern borde istället vara ett föredöme, men tyvärr är det som synes inte alltid så.

Dock tror jag inte en tidning har som uppgift att diskutera politik, utan endast för läsarna redovisa vad som skett. Aktivism tycker jag inte är medias uppgift, även om jag förstått att vänstern ibland har en annan uppfattning om detta. Att slippa höra någon journalist diskutera politik, d.v.s. i praktiken trycka upp sina åsikter i ansiktet på alla andra och därefter helst även stoppa dem från att svara, är jag mer än tacksam om jag slipper mer av.
Citera
2020-11-25, 18:05
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man

Verkligheten kanske ser ut så nuförtiden i det här landet? Någon som vänsterblivna vägrar att erkänna.
Citera
2020-11-25, 18:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Egentligen är det väl inga problem om någon sajt på nätet är "partisk" eller driver en agenda eller vad det än må vara. Fackföreningarnas tidningar skriver om arbetsmarknadsfrågor och Hyresgästföreningens tidning skriver om hyresfrågor och dåliga hyresvärdar etc. Jakttidningar skriver gärna aggressivt om vargen i Sverige men ser inga problem i att jägare skickar ut sina hundar vind för våg i skogen där de kan råka ut från allt från att bli vådaskjutna, påkörda av bilar eller dödade av varg. Så länge man är tydlig med att man har en inriktning i syfte att påverka så ser jag inga jätteproblem så länge man är saklig och inte försöker lura sina läsare eller tittare. Några sajter brukar ibland försöka ge sken av att vara neutrala och oberoende samtidigt som det inte går att missförstå att de driver agendor. Det kan jag tycka är lite värre.
Citera
2020-11-25, 18:16
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Verkligheten kanske ser ut så nuförtiden i det här landet? Någon som vänsterblivna vägrar att erkänna.
Det kanske är så ja. Men man får gärna komma med lite politik i form av förslag / diskussioner också.

Lite kul att tillägga är att högerfolket ofta klankar ner på "vänstermedia" och skäller på att SVT / SR / Aftonhoran m.m. är vänstervridna MEN vart hittar ni alla nyheter som ni alltid sprider/länkar vidare?

Citera
2020-11-25, 18:21
Medlem
Mailmanss avatar
Nån i kommentarerna på deras youtube påstår att dom ljuger. Tröttsamt att folk ska vara så blinda.
Citera
2020-11-25, 18:26
Medlem
321js avatar
https://www.youtube.com/channel/UC92...oRX3GG8g/about

En del av Samtiden.

Ansvarig utgivare Samtid & Framtid AB

https://sv.wikipedia.org/wiki/Samtiden_(webbtidning)
Citera
2020-11-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Vinklad och partisk till skillnad mot Bonnier- Schipsted och SVT/SR?

Schibstedt har ingen kontroll över Aftonbladet. De är bara en betald målvakt så att ingen skall se att det är LO/SAP (Deep State, DNs läsekrets) som styr Aftonbladet med järnhand. - Schibstedt "låtsas äga" medier i Sverige. - Aschberg/EXPO har även fri access till Aftonbladets servrar. - Vem det är som bestämmer VEM som får tillgång till Aftonbladets cirkusarena kan vi alla bara fantisera om.

Riks.se kommer givetvis att få ett helvete att få annonsörer. Allt som inte är "enligt den rådande ordningen" misskrediteras/motarbetas. Du får inte ens chansen att tala. De får inte finnas någon annan debatt än den rådande. DNs läsekrets är drillade i detta. Det är en reflexmässig självklarhet på regeringskansliet att Putin, kineser, nazister och gudvetallt manipulerar allt som inte är från konstellationen Bonnier/Staten vilket kommer att leda till jordens undergång och Hitlers återfödelse. Bara att tänka tanken att läsa på Friatider/samnytt är hädelse. Folk bevakar varandra på Södermalm precis som i Pyongyang.
Citera
2020-12-21, 14:53
Avstängd
Ansvarig utgivare Dick Erixon på Riks.se vill stänga kommentarsfältet

https://expo.se/2020/12/vald-och-hot...lten-pa-riksse
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto