2021-04-06, 20:20
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag har varit ut för det att några män jag chattat med, plötsligt slutat svara och sen blockerat mig när jag föreslagit en dag för träff som han sagt att han också varit ute efter. Det tycker jag är lågt.
Bättre då att säga att man ångrat sig, då vet jag och kan lägga energi på någon annan som är intresserad i stället.
Givetvis sitter man inte med näsan i telefonen hela tiden, men har man dragit igång ett projekt, så kan man väl antingen slutföra det eller bara säga som det är om det dyker upp något mera intressant? Ge ett besked helt enkelt?

På gatan, så tänker jag mera att du står och pratar med någon, och att dom nästan mitt i en mening bara vänder sig om och går, utan att du gjort något fel. Skulle du inte tycka att vore märkligt om den människan först ber om din uppmärksamhet, för att sen bara gå iväg mitt i er konversation?

Har man inte inlett någon konversation är det en annan sak, men jag har fått lära mig att man svarar på tilltal i vanliga fall. Även om man inte måste det såklart, så tycker jag det hör till god hyfs och sunt förnuft. Enligt mig så är det en hel del människor som saknar vanligt folkvett idag när det gäller nätet, det är som att man kan bete sig hur dåligt som helst då.

För mig är "ghosting" snarare att konversationen dör av och sen tar slut helt. Har aldrig varit med om att någon slutar svara när jag är mitt i en mening. Har inget som helst ansvar att behöva svara på chattmeddelanden hela dagarna.
Citera
2021-04-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
För mig är "ghosting" snarare att konversationen dör av och sen tar slut helt. Har aldrig varit med om att någon slutar svara när jag är mitt i en mening. Har inget som helst ansvar att behöva svara på chattmeddelanden hela dagarna.

Då har vi lite olika uppfattning om vad ghosting är bara.

Har heller aldrig blivit lämnad mitt i en mening vid chatt, men när jag lagt fram ett förslag som mannen säger sig vara med på, så försvinner en del män bara för att sen inte svara något mera.
Då upplever jag att dom ghostat mig, och för min del, så hade dom hellre fått säga att jag inte är intressant längre bara.

Självklart kan man inte svara på chatt hela dagarna, man har förhoppningsvis ett normalt liv också. Men om man har bestämt att ses, och jag frågar vilken dag som funkar för mannen, och sen inte får något svar. Då tycker jag att han är respektlös och nonchalant mot mig. Bättre då att säga att han inte är intresserad längre, så är han rak och ärlig och står för vad han tycker. Men det är min uppfattning, då jag vill ha besked när man väl börjat chatta med någon och tror att det kan leda någonvart.
Citera
2025-03-10, 12:03
Medlem
Tycker inte det heller är okej men tyvärr rätt vanligt att tjejer ghostar. Jag tycker det är respektlöst och det visar att dom inte är har något intresse för att hålla liv diskussionen.
Självklart så har dom andra mer intressanta som får uppmärksamheten då tjejer använder sin mobil dygnet runt så att dom är upptagna för att skicka iväg ett sms på några sek, det är bs.
Säg bara som det är istället men det gör dom inte. Jag ska snart träffa en tjej som alltid ghostar mig men när vi träffas så beter hon sig som det inte har hänt. Jävligt skumt beteende.
Det får mig att ändra min uppfattning om henne, att hon är falsk. Allt det raggande och trevlighet som hon håller på med mot mig, väcker då avsmak.
Citera
2025-03-10, 19:46
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Jag vet inte hur ni tjejer har det, men för min och mina polares del är detta ett fenomen som blivit vanligare och vanligare.

Att vi pratar med en tjej vars visar intresse och själv är på och vi visar intresse tillbaka sen huxflux från ingenstans försvinner de i två veckor. Kommer tillbaka och säger skit som "sorry jag hade lite fullt upp", eller "sorry jag var lite upptagen".

Det är svårt att ta 1 minut av din vardag för att slänga iväg ett meddelande som lyder: Jag är lite upptagen ett tag, vi hörs sen!

Jag förväntar mig inte att en tjej ska prata med mig 24/7 varje dag, det vill inte ens jag hur mycket jag än tycker om personen.

Tycker bara det är märkligt att det händer så regelbundet med så väldigt många. Kanske är det jag som är tråkig, det vore ingen chock. Men man kan väl isf då bara gå vidare om man inte är intresserad? Varför ska man hålla på att ghosta fram och tillbaka och vad får folk ut utav det?

Ni tjejer som gör det, varför gör ni det? Är jättenyfiken på att veta.

Jag kan inte svara på varför killar gör det då jag aldrig betett mig så.
Du får ju skilja på att inte initiera kontakt, eller att inte svara på kommunikation.
Citera
2025-03-11, 07:05
Medlem
Det är ju skitbra när/om folk ghostar, åtminstone om det går hyfsat fort in i en kontakt.
Tystnad och undvikande är ju fantastisk information kring vem man har att göra med. Självdiskvalificering.

🚮
Citera
2025-03-11, 09:45
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Tycker inte det heller är okej men tyvärr rätt vanligt att tjejer ghostar. Jag tycker det är respektlöst och det visar att dom inte är har något intresse för att hålla liv diskussionen.
Självklart så har dom andra mer intressanta som får uppmärksamheten då tjejer använder sin mobil dygnet runt så att dom är upptagna för att skicka iväg ett sms på några sek, det är bs.
Säg bara som det är istället men det gör dom inte. Jag ska snart träffa en tjej som alltid ghostar mig men när vi träffas så beter hon sig som det inte har hänt. Jävligt skumt beteende.
Det får mig att ändra min uppfattning om henne, att hon är falsk. Allt det raggande och trevlighet som hon håller på med mot mig, väcker då avsmak.

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremeDays
Det är ju skitbra när/om folk ghostar, åtminstone om det går hyfsat fort in i en kontakt.
Tystnad och undvikande är ju fantastisk information kring vem man har att göra med. Självdiskvalificering.

🚮

Har blivit utsatt för detta i helgen. En matchning och kvinnan var ganska på samma 24 timmar men sen kom svaren max 2 ggr per dag och sen blev 1 ett svar om dagen. Jag svarade igår förmiddag och inget svar. Känner att jag orkar inte hålla diskussionen uppe så det blir väl kanske jag som ghostar då?
Citera
2025-03-12, 07:10
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Har blivit utsatt för detta i helgen. En matchning och kvinnan var ganska på samma 24 timmar men sen kom svaren max 2 ggr per dag och sen blev 1 ett svar om dagen. Jag svarade igår förmiddag och inget svar. Känner att jag orkar inte hålla diskussionen uppe så det blir väl kanske jag som ghostar då?
Hon tröttnade på dig av något skäl. Hon är inte intresserad. Du gjorde något som fick henne att svalna. Hon svarar mest artigt sannolikt.
Citera
2025-03-12, 10:24
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Hon tröttnade på dig av något skäl. Hon är inte intresserad. Du gjorde något som fick henne att svalna. Hon svarar mest artigt sannolikt.

Mjo. Hon svarade kl 2 inatt. Men jag skiter i henne.
Citera
2025-03-12, 17:44
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster

Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Mjo. Hon svarade kl 2 inatt. Men jag skiter i henne.

Att ghosta någon är ju rätt bekvämt och det kan vara det smidigaste sättet istället för att behöva berätta för personen att man är ointresserad och varför osv. Spöket kan vara lindrigare än släggan ibland.

Jag tycker det spelar stor roll hur länge man känt varandra eller hur många gånger man har träffats. Att gå under jorden om man bara pratat med personen på nätet är okej. Men att ghosta sin fru sen 20 år tillbaka är dålig stil.
Citera
2025-03-12, 17:51
Avslutad
Här är svaret!

https://www.bustle.com/p/believing-in-soulmates-may-make-you-more-likely-to-ghost-someone-study-finds-8951862

Believing In Soulmates May Make You More Likely To Ghost Someone

"Freedman found that those who were "strong" believers in destiny were actually more likely to be OK with the practice of ghosting: compared to those with a weaker belief in destiny, they were 22 percent more likely to find ghosting acceptable in a short-term relationship, and 63 percent more likely to find it acceptable in a long-term relationship. But is believing your soulmate is still out there somewhere a good enough reason to disappear on someone who cares about you?

"[Regarding] a belief in destiny, just because you believe that something is predetermined doesn't excuse you from being a polite, kind human being," Bennett says. "You can believe someone isn't your soulmate and still let him or her down more easily. So, destiny is likely an excuse at this point."
Citera
2025-03-12, 19:53
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG

Å ändå ska du träffa henne igen?! 😧
Hon kommer garanterat upprepa sitt beteende ännu en gång..

Annars håller jag med dig. Det är respektlöst å omoget med att ghosta.
Citera
2025-03-12, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Här är svaret!

https://www.bustle.com/p/believing-in-soulmates-may-make-you-more-likely-to-ghost-someone-study-finds-8951862

Believing In Soulmates May Make You More Likely To Ghost Someone

"Freedman found that those who were "strong" believers in destiny were actually more likely to be OK with the practice of ghosting: compared to those with a weaker belief in destiny, they were 22 percent more likely to find ghosting acceptable in a short-term relationship, and 63 percent more likely to find it acceptable in a long-term relationship. But is believing your soulmate is still out there somewhere a good enough reason to disappear on someone who cares about you?

"[Regarding] a belief in destiny, just because you believe that something is predetermined doesn't excuse you from being a polite, kind human being," Bennett says. "You can believe someone isn't your soulmate and still let him or her down more easily. So, destiny is likely an excuse at this point."

Sjukligt ju.

Man ska alltså inte behöva bete sig hyfsat och tror ändå att man ska klara av en vardag tillsammans med en annan? Soft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in