Citat:
Ursprungligen postat av
Little-My
Mitt forsta tradstart, ber om ursakt for att rubriken inte ar den basta.
Jag flyttade till USA i borjan av mars, nagra dagar innan granserna stangde. Jag och min (nu) man, och hans familj hade planerat ett stort brollop dar min familj skulle narvara. Nu blev det inte sa pga Corona och jag och min man gifte oss valdigt snabbt nar allt borjade stanga ner, K1-visum sa hade bara 90 dagar pa oss.
Till sjalva saken nu. Dar vi bor ar det lock-down. Hela hans familj ar lite galan, alla gar pa starka mediciner och for nagra manader sen forsokte hans mamma bega sjalvmord genom en benzo overdos. Vill tillagga att famijen ar en fin medelklassfamilj, tjanar valdigt bra med pengar och vi bor i ett gigantiskt hus i ett valdigt fint omrade.
Jag har terapi tva ganger i veckan. Tar Wellbutrin, gabapentin, quetiapine och prazosin.
Situationen har hemma ar spannd pga alla mar daligt. Sjalv kan jag inte arbeta, studera, ta korkort eller lamna landet. Min kara farmor dog for en manad sen. Och jag ar fast har.
Kan nagon snalla ge mig tips eller rad om vad jag kan gora for att inte bli mer galen? Eller sa att jag kan ma battre?
Forlat for ett langt och kanske rorigt inlagg.
Min väninnas syster är i samma sits men de brukar koppla upp på någon videochat och sedan ha på datorn när de lagar mat och äter eller sitter ute i trädgården och fikar mm då känns det som att sitta med vid bordet och fika tillsammans.
Har du några hobbies?
Tillverka smycken, lösa korsord och kom på att det går att spela spel också med familj och vänner i Sverige typ monopol och liknande.
Sticka, virka, sy eller måla, rita.
Finns massor att göra och när du sitter ensam så kolla om någon vill vara uppkopplad med dig och fika.
Sedan om du väljer någon hobby så finns det massor av grupper på Faceb där du kan prata med andra som har samma intressen.
Har du någon motionscykel så sitt på den och titta på film eller kolla om det finns någon grupp som tränar tillsammans på nätet.
Börja med yoga.
Det finns massor att göra och det viktigaste är att inte tappa bort kroppen och själen under tiden som pandemin varar.
Jag själv låg ute på jobb både i Sverige och utlandet före pandemin och nu jobbar jag på företaget i produktionen så jag är hemma mycket mer så nu gör jag saker som jag inte hade tid med förut.