2020-11-24, 10:21
Medlem
Vill höra era erfarenheter om trippen på NN-DMT av er som haft en breakthrough.

Frågor
1. Hur visste ni att det var en ''breakthrough''?
2. Positiv / negativ upplevelse?
3. Skulle du göra om?
Citera
2020-11-24, 10:35
Medlem
hockexs avatar
Nu har jag bara testat dmt 2 gånger men ena gången blev jag som en annan entitet som slungades iväg till en annan dimension.
Antar att var ett sk breakthrough, aldrig upplevt något liknande eller känt sådan glädje.

Var det enda jag kunde tänka på i ett par dagar efteråt. Lite som en dröm med att minnet/detaljerna tynar bort lite.

Kommer köra en till dos under helgen
Citera
2020-11-24, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Nu har jag bara testat dmt 2 gånger men ena gången blev jag som en annan entitet som slungades iväg till en annan dimension.
Antar att var ett sk breakthrough, aldrig upplevt något liknande eller känt sådan glädje.

Var det enda jag kunde tänka på i ett par dagar efteråt. Lite som en dröm med att minnet/detaljerna tynar bort lite.

Kommer köra en till dos under helgen

Intressant läsning! Är väldigt betagen av denna substans och försöker samla på mig mycket info så jag kan göra det rätt när jag känner mig redo, bara haft ett misslyckat försök än så länge som ledde till en black-out (FB) Riktigt obehaglig satanistisk upplevelse på DMT

Kan du utveckla lite det där om att du slungades iväg till en annan dimension? Kommer du ihåg vad såg? Kändes det ''verkligare än verkligheten'' när du var där som vissa beskriver en breakthough på t.ex Reddit? Vad körde du för dosering? Hade du en trip sitter? Har hört att man behöver ta 3 stora hits för att ''bryta igenom'' och att man måste ha en trip-sitter som kan räcka över bongen / vapen eller whatever man röker med efter andra blosset för att det är omöjligt att ta det tredje själv då man redan svävat iväg.
Citera
2020-11-24, 11:28
Medlem
Det är en magisk molekyl verkligen. Kan säga såhär efter mina cirka 15 breakthroughs och det är att du VET när du breakthroughar, ställer man frågan va de en breakthrough? Då var det inte det. Tror jag har en gammal tråd om min första breakthrough.

Tycker verkligen du borde testa, bjuder alltid folk som vill testa på DMT för det där är ingenting du ska ta betalt för, det är större än så.
Citera
2020-11-24, 12:07
Medlem
Dadelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous

Frågor
3. Skulle du göra om?

1. Att "veta" detta beror på vad man har för krav på evidens. Går ju inte att nå fullständig säkerhet på att ngt i mitt medvetande är synonymt med ngn annans upplevelse. Men beskrivningen av det numinösa i "breakthrough" är såpass lik mellan olika människor att det i min mening går att kategorisera dessa och mina egna upplevelser i samma fenomenologiska kategori.
2. Främst positiva, men aldrig odelbart positiva. Mkt preflight anxiety. Ibland obehag och utmanande.
3. Ja, en av de mestbmeningsfulla sakerna i livet.
Citera
2020-11-24, 13:18
Medlem
hockexs avatar
Citat:
Intressant läsning! Är väldigt betagen av denna substans och försöker samla på mig mycket info så jag kan göra det rätt när jag känner mig redo, bara haft ett misslyckat försök än så länge som ledde till en black-out (FB) Riktigt obehaglig satanistisk upplevelse på DMT

Kan du utveckla lite det där om att du slungades iväg till en annan dimension? Kommer du ihåg vad såg? Kändes det ''verkligare än verkligheten'' när du var där som vissa beskriver en breakthough på t.ex Reddit? Vad körde du för dosering? Hade du en trip sitter? Har hört att man behöver ta 3 stora hits för att ''bryta igenom'' och att man måste ha en trip-sitter som kan räcka över bongen / vapen eller whatever man röker med efter andra blosset för att det är omöjligt att ta det tredje själv då man redan svävat iväg.
Ja, kommer ihåg vad jag såg ganska väl, skrev en tripprapport om det hela för ett par veckor sen men uteslöt lite detaljer.
Blundade under denna tripp men såg ett färgglatt rum som kändes som 4d då man kunde se runt en stor pelare i ett färgglatt rum.
På marken precis brevid pelaren är en triangel och i mitten av denna triangel är det svart och i varsin Kant är det rött blått och grönt.
Förutom det är det miljontals små olika symboler överallt. Det är dock känslan av att vara ett med allt som tar över.

Vet inte hur mycket jag tog då jag inte hade en våg, körde x3 små doser och på den sista kom det. På sista blosset har jag ingen koll på andingen heller, känndes som jag inte andas alls utan slussas iväg.

Var helt själv med lite mediationsmusik på youtube

Ett tips är att ha ett bra rökdon, körde med en crafty vape och det blev en jävla gegga i toppen + munstycket som var riktigt svårt att få bort.

Testa en mindre dos först, såg Buddha och andra gudar i väggen på det =)
Citera
2020-11-25, 14:56
Medlem
hgbgs avatar

Det är onekbart när man väl är där. Men efter att ha gjort det flera gånger etablerar man ett referensnätverk. Breakthrough-platsen är mer solid, djupare, intensivare och klarare än steget innan. Jag anser även att det är binärt, dvs platsen precis innan och precis efter breakthrough är väsensskilda.

Det går väl att säga att det är positivt, men det känns som irrelevans väl där. Snarare djupt, transformativt, psykologiskt chockerande, episkt. Det finns en tyngd, en magnitud, av upplevelsen som transcenderar positivt/negativt.

3. Skulle du göra om?

100%.
Citera
2020-11-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgbg

Det är onekbart när man väl är där. Men efter att ha gjort det flera gånger etablerar man ett referensnätverk. Breakthrough-platsen är mer solid, djupare, intensivare och klarare än steget innan. Jag anser även att det är binärt, dvs platsen precis innan och precis efter breakthrough är väsensskilda.

Det går väl att säga att det är positivt, men det känns som irrelevans väl där. Snarare djupt, transformativt, psykologiskt chockerande, episkt. Det finns en tyngd, en magnitud, av upplevelsen som transcenderar positivt/negativt.

3. Skulle du göra om?

100%.

Tack för ett bra inlägg! På utländska forum har man ju läst att många upplever att breakthrough-platsen känns mer verklig och ''levande'' än den verkligheten vi lever i.. Kan du hålla med? Om ja, kan du utveckla och beskriva mer vad som gör att det känns så verkligt?
Senast redigerad av ddelicous 2020-11-28 kl. 17:28.
Citera
2020-11-28, 18:52
Medlem
Citat:

Frågor
3. Skulle du göra om?

1. Tror inte det riktigt går att veta förrän man varit med om det. Svårt att beskriva..
2. Bara positiva upplevelser hittils, har väl haft 10 breakthroughs totalt + många sub-breakthroughs. Känt visst obehag ibland men det är de gånger jag omedvetet kämpar emot, I såna sutuation så slutar jag kämpa emot och obehaget försvinner.
3. Absolut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in