2020-11-23, 14:36
Medlem
Robocraps avatar
Här har vi svaret på kontroversen.

Saxat från Expressen.

"När en film går upp på bio så kan du, jag och vem som helst lösa biljett till den. När den går till en strömningstjänst måste vi först betala för en prenumeration på denna tjänst. Om en film är gjord med stöd från Filminstitutet, alltså dina och mina pengar, så är det orimligt att den inte först blir tillgänglig via de on-demand-tjänster som finns och är tillgängliga utan prenumerationskostnad."

https://www.expressen.se/kultur/lat-...m-har-betalat/

Ska strömmas på C-More tydligen.

Så den borde visas On-demand på SF anytime eller liknande där man kan hyra enskilda filmer enligt Alfredsson.
Citera
2020-11-23, 14:44
Medlem
EmileZolas avatar
Vad hände egentligen med Tomas Alfredson? Trodde han skulle bli vår Nicolas Winding Refn efter Låt den rätte komma in och Tinker, Tailor, Soldier, Spy, men nu gör han alltså nån jävla svensk buskis istället?
Citera
2020-11-23, 15:03
Bannlyst
För att klargöra; SF Anytime är inget abonnemang eller inträdesavgift. Du laddar ner appen gratis, väljer din film, betalar 49 spänn med kortet och kollar. Funkar alltid utmärkt för mig iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av HTE
Tomas Alfredson har bla gjort de episka filmerna Tinker tailor soldier spy, Låt den rätte komma in, Torsk på Tallin samt Fyra nyanser av brunt.

Så nej, detta kan bli en riktig hit sålänge man kommer förbi betalväggen.

Haha, nej. Det lär bli en specifik och välkänd nyans av brunt med all säkerhet.

Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
Vad hände egentligen med Tomas Alfredson? Trodde han skulle bli vår Nicolas Winding Refn efter Låt den rätte komma in och Tinker, Tailor, Soldier, Spy, men nu gör han alltså nån jävla svensk buskis istället?

Dåligt sällskap kan fucka upp den bäste.
Citera
2020-11-23, 15:35
Medlem
rymdteleskops avatar
Men vad menar han - nästan oavsett vilken hiskelig streaming den skulle hamnat på så är en månad där billigare än ett biobesök? Eller va? "Betalvägg" är det väl på biografen också. Hujeda
Citera
2020-11-23, 15:35
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Det är väl bara att ladda upp på youtube då, helt gratis för alla, vad är problemet?
Citera
2020-11-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Här har vi svaret på kontroversen.

Saxat från Expressen.

"När en film går upp på bio så kan du, jag och vem som helst lösa biljett till den. När den går till en strömningstjänst måste vi först betala för en prenumeration på denna tjänst. Om en film är gjord med stöd från Filminstitutet, alltså dina och mina pengar, så är det orimligt att den inte först blir tillgänglig via de on-demand-tjänster som finns och är tillgängliga utan prenumerationskostnad."

https://www.expressen.se/kultur/lat-...m-har-betalat/

Ska strömmas på C-More tydligen.

Så den borde visas On-demand på SF anytime eller liknande där man kan hyra enskilda filmer enligt Alfredsson.

109 kr kostar en månad på Cmore. Då är det flera filmer och serier man kan se utöver Alfredsons film. Man kan prova 2 veckor fritt till och med. Så eventuellt att man kan se filmen gratis!

Biobiljett kostar väl en 150-200 pix. Då är det en film man kan se.

Jag förstår ärligt talat inte det orimliga. Han verkar ju resonera helt efterblivet.
Citera
2020-11-23, 15:57
Medlem
Jag skulle kunna betala online för att se den
Citera
2020-11-23, 15:58
Medlem
ioförsig skulle jag kunna betala online för vilken film som helst, jag vill se.
Citera
2020-11-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlittaFicka
Haha, nej. Det lär bli en specifik och välkänd nyans av brunt med all säkerhet.
Här har vi trailern:
https://www.youtube.com/watch?v=CeIXiQlX8XY

jag får lite Wes Anderson-vibbar. Förvisso ogillar jag Andersons filmer. Men scenerna är alltid vackra i hans filmer. Hoppas denna Jönssonligan-film är bättre överlag.

Jag älskar Jönssonligan och hoppas stenhårt på denna film. Trist bara att Alfredson verkar vara pengakåt. Och det värsta av allt är att han förtäcker sin pengakåthet i tom retorik om att alla redan betalat hans filmer, men ändå vill han att filmen ska visas på bio som ju är dyrare än streaming. Han framstår som värsta Wallénberg den där Alfredson.
Citera
2020-11-23, 16:36
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
Ska vi vara noga så är inte Jönssonligan-filmerna någon buskis. De räknas mer till någon slags allmän komedi eller kriminalkomedi. Sedan är inte Jönsson-ligan-filmerna vilken "jävla" film/er som helst. Utan en av de bästa svenska komedierna genom tiderna. I alla fall om man bara räknar de fem första filmerna där Gösta Ekman (Charles-Ingvar Jönsson) är med i.

Personligen så ser jag inte riktigt vitsen med att göra ännu en version av Jönssonligan. I mitt tycke kan det liksom inte bli bättre än "originalen". Men vad vet jag ??. Tomas Alfredson med team kanske ska skapa en film utan det komiska. Alltså göra den som en "riktig" kriminalfilm.
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
De svenska filmerna med Brunnberg, Ekman och Gustavsson är de bästa. Allt efter det har varit skit. har ingen som helst förhoppning om att den nya är bra, förmodligen kommer det vara dåliga pk-skämt rakt igenom hela filmen.
Som sagt var. Med det personliga tillägget att jag tyckte att även Nils Brandt gjorde bra ifrån sig i rollen som "Rocky".
Senast redigerad av Celeron 2020-11-23 kl. 16:46.
Citera
2020-11-23, 16:40
Medlem
Är väl säkert också lite stolt Andersson. Är ju ändå en av Sveriges mest framgångsrika nutida regissörer, och så går hans film som han lagt tre år på direkt till c-more:s streamningtjänst. Kommer ju garanterat nå ut till mycket färre personer på detta sätt. Hade den kommit direkt till SF:s hyrtjänst hade jag kollat på den, är inte lika sugen att se den när jag måste skapa betalkonto på C-more som jag kommer behöva avsluta osv.
Citera
2020-11-23, 19:46
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Jag vet att TA gjort bra filmer, men då han han också haft bra skådespelare. Dorsin, "Ankan" Johanson, Sundin, har sina stunder och kan vara ganska kul. Men som skådespelare är de rätt kassa. Dorsin, Johansson och Sundin är sketch-killar och kommer fungera dåligt i långfilmssammanhang. Humorn kommer uteslutande vara solsidan-pk-humor som slängs in för att förlänga filmen vars handling kommer likna en sitcom.

MEN jag kan ha helt fel och då kommer jag erkänna det. Är dock till 99% säker på min sak.

Edit: Sundin, inte Druid.

Ja det känns som detta kommer bli i klass med Göta kanal 3. Gösta Ekman och de andra var ju ganska tunga och respekterade skådespelare utanför Jönssonligan. Ankan och Sundin? Varför inte lika gärna några dokusåpa kändisar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in