Citat:
Ursprungligen postat av
EmileZola
Vad hände egentligen med Tomas Alfredson? Trodde han skulle bli vår Nicolas Winding Refn efter Låt den rätte komma in och Tinker, Tailor, Soldier, Spy, men nu gör han alltså nån jävla svensk buskis istället?
Ska vi vara noga så är inte Jönssonligan-filmerna någon buskis. De räknas mer till någon slags allmän komedi eller kriminalkomedi. Sedan är inte Jönsson-ligan-filmerna vilken "jävla" film/er som helst. Utan en av de bästa svenska komedierna genom tiderna. I alla fall om man bara räknar de fem första filmerna där Gösta Ekman (Charles-Ingvar Jönsson) är med i.
Personligen så ser jag inte riktigt vitsen med att göra ännu en version av Jönssonligan. I mitt tycke kan det liksom inte bli bättre än "originalen". Men vad vet jag ??. Tomas Alfredson med team kanske ska skapa en film utan det komiska. Alltså göra den som en "riktig" kriminalfilm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
De svenska filmerna med Brunnberg, Ekman och Gustavsson är de bästa. Allt efter det har varit skit. har ingen som helst förhoppning om att den nya är bra, förmodligen kommer det vara dåliga pk-skämt rakt igenom hela filmen.
Som sagt var. Med det personliga tillägget att jag tyckte att även Nils Brandt gjorde bra ifrån sig i rollen som "Rocky".