• 1
  • 2
2020-11-24, 07:01
Medlem
ersattningsids avatar
gör aldrig svartjobb på timme , bara på pris och minst arbeten som överstiger 6000 , annars är det slöseri med min tid .

åka och göra 2 fönsterbleck hemma hos nån kund är helt meningslöst då det skulle kosta kunden för mycket.
Däremot om kunden kommer med mått till verkstaden så kan vi tillverka 2 bleck , skulle nog ta en femhundring för det .
om min anställda gör svart jobb och vill använda min verkstad så tar jag 10 % + att dom får köpa materialet till nettopris svart .

gjorde en skorsten senast , tog en lördag ca 6-7 timmar och tog 8000 svart , det vart bra timpenning.

I pricinp alla jag gör svart jobb åt , har tjänat pengarna svart också .
Citera
2020-11-24, 10:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetMolester
Helt stört att en hantverkare skulle gå med på det, ren förlustaffär jämfört med att ta det vitt. Kanske spelmissbrukare som behöver ha in cash väldigt fort? Annars ser jag ingen som helst anledning att ta så lite...

Hade du själv ens övervägt att ta ett jobb svart för 250 kr/h oavsett arbetsuppgifter (inom hantverk)?

Tror inte en genomsnittlig hantverkare tjänar 250 kronor i timmen netto efter skatt. Tror du det? 600 kr in vitt i ett bolag blir inte 250 kronor i handen för en hantverkare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in