2020-11-20, 23:22
Bannlyst
Om man skapar ett nytt ämne så kommer det upp först under nya inlägg och först senast (vad som känns som en evighet) upp under nya ämnen!!!
Varför?
Ni datakunniga förklara för mig varför det är så här, är det en bug eller kanske en feature? Är det dålig programmeringskod?
Citera
2020-11-20, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanStatyn
Asså orka att du bryr dig om det fan

Kan ju vara nån slags bug som jag har upptäkt? Tänk om t ex nya inlägg plötsligt börjar dyka upp under Aktuella ämnen istället för nya ämnen, då skulle det ju vända upp och ner på hela siten, bättre att rapportera såna här saker tidigt
Citera
2020-11-20, 23:27
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Kan ju vara nån slags bug som jag har upptäkt? Tänk om t ex nya inlägg plötsligt börjar dyka upp under Aktuella ämnen istället för nya ämnen, då skulle det ju vända upp och ner på hela siten, bättre att rapportera såna här saker tidigt
Jaja oroa dig inte dom ansvariga här ser till att det hamnar rätt till slut. Du kan ägna dig åt annat.
Citera
2020-11-21, 00:18
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Kan ju vara nån slags bug som jag har upptäkt?
Det är nog inte en bug utan säkerligen en ”fesature”. Det produceras en hel del fler inlägg än nya trådar så att det krävs mer resurser och effektivitet och snabbhet att uppdatera den delen är ju inte så underligt.

Ponera att ”Nya inlägg” uppdateras direkt, så snart ett inlägg skrivs, medan ”Nya ämnen” istället endast uppdateras en gång per minut. Eller dylikt. Av anledningar som har med så ”effektiv” drift, ekonomi och datalogik att göra.
Citera
2020-11-21, 00:40
Medlem
Har också funderat på detta. Det hamnar trådar under "Nya inlägg", med 0 svar(inlägg), men tråden(ämnet) är ny..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in