2020-11-20, 17:01
Medlem
Jag har märkt ett konstigt fenomen på Blocket.
När man lägger ut en Köpes annons så får man nästan direkt svar.
Men tyvärr så är dom aldrig seriösa.
Får man foton av dom så är det foton man lätt hittar genom Google.
Det är aldrig någon som kan skicka egna foton på sakerna dom påstår sig ha.
Många vill ha betalt i förskott utan att ens kunna skicka foto på det dom säljer.
Men så lättlurad är jag förstås inte.
Idag stötte jag på ett nytt fenomen. En väldigt påstridig person som påstod sig ha just det jag letade efter. Han pressade mig verkligen för att jag skulle betala i förskott.
Om jag inte betalade på en gång så skulle han istället slänga varan. Jo det var vad han sa.
Sen ändrade han sig och hade helt plötslig en annan köpare. Så om jag inte betalade direkt så skulle han sälja till den andra.
Jag vet att dom gör så för man ska bli rädd att inte få köpa varan och betala dom.
Jag sa flera gånger att jag betalar efter han skickat foton på varan, vilket jag självklart inte skulle gjort. Ville bara se om han verkligen hade det jag sökte efter. Men jag fick bara bortförklaringar och aldrig några foton på varan han påstod sig ha.
Dock skickade han ett foto på sitt pass (?) och gav mig ett nummer att Swisha betalningen till.
Mottagaren till Swish är samma person som på passet.
Jag förstår att detta är en bluff av något slag. Men skulle vilja veta hur.
Har han snott både pass och mobilnummer av någon oskyldig person?
Eller är han så fräck att han vet att polisen ändå inte kommer göra något om jag hade betalat.
Citera
2020-11-20, 17:34
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strangeland
Text

Upphör aldrig att bli förvånad. Jag misstänker att de som påstridigt vill ha betalt i förskott är Alibabba och hans kusiner.
Citera
2020-11-20, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strangeland
Jag har märkt ett konstigt fenomen på Blocket.
När man lägger ut en Köpes annons så får man nästan direkt svar.
Men tyvärr så är dom aldrig seriösa.
Får man foton av dom så är det foton man lätt hittar genom Google.
Det är aldrig någon som kan skicka egna foton på sakerna dom påstår sig ha.
Många vill ha betalt i förskott utan att ens kunna skicka foto på det dom säljer.
Men så lättlurad är jag förstås inte.
Idag stötte jag på ett nytt fenomen. En väldigt påstridig person som påstod sig ha just det jag letade efter. Han pressade mig verkligen för att jag skulle betala i förskott.
Om jag inte betalade på en gång så skulle han istället slänga varan. Jo det var vad han sa.
Sen ändrade han sig och hade helt plötslig en annan köpare. Så om jag inte betalade direkt så skulle han sälja till den andra.
Jag vet att dom gör så för man ska bli rädd att inte få köpa varan och betala dom.
Jag sa flera gånger att jag betalar efter han skickat foton på varan, vilket jag självklart inte skulle gjort. Ville bara se om han verkligen hade det jag sökte efter. Men jag fick bara bortförklaringar och aldrig några foton på varan han påstod sig ha.
Dock skickade han ett foto på sitt pass (?) och gav mig ett nummer att Swisha betalningen till.
Mottagaren till Swish är samma person som på passet.
Jag förstår att detta är en bluff av något slag. Men skulle vilja veta hur.
Har han snott både pass och mobilnummer av någon oskyldig person?
Eller är han så fräck att han vet att polisen ändå inte kommer göra något om jag hade betalat.

Det är väl därför man ska använda blocket paketet, då får han inga pengar förräns du är nöjd.
Citera
2020-11-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilgo
Det är väl därför man ska använda blocket paketet, då får han inga pengar förräns du är nöjd.

Blocket paketet fungerar tyvärr inte på Köpes annonser.
Och Blocket paketet gäller väl bara om varor ska skickas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in